20. Adam Lallana

Ny rolle og ikke minst bedre medspillere også. Mané inn, Hendo fit og i god form, Coutinho bedre enn noengang, samt Firmino i form fra starten av sesongen. Tror aldri i verden Lallana ville prestert så bra ute på kanten, med Benteke på topp og med Milner på sentral midtbane.

Mulig er han også i bedre fysisk form, men han har jo hatt lengre skadefrie perioder også i sine 2 første år i Liverpool og har vært småskadet også denne sesongen, så det burde ikke være den største forskjellen.

Kjøpet av Balotelli og Benteke drepte alle muligheter for Rodgers eller hans resterende spillere til å prestere på et høyt nok nivå. Bare tenk hva Rodgers kunne stablet på beina hadde Sanchez havnet hos oss. Tilfeldigheter styrer mye er i livet…

Enig. Også kamputfall. Vil hevde vi hadde uflaks og langt utenfor flytsonen med poengtapene mot både B’mouth og Hammers.

Hadde Klopp vært manager når Liverpool solgte Suarez, kunne fort Sanchez havnet i Liverpool.

Riktig, kanskje til og med sammen med Suarez. Kunne fort blitt ett ok partnerskap, og noe slitsomt for motstandernes midtforsvar…

Hvorfor det??

For det første så har Klopp en merittliste å vise til fra tidligere. Så vurderer spilleren helt sikkert klubbens ambisjoner, og hvilket prosjekt han tror mest på. Prosjekt Klopp har de fleste tro på, og Klopp er en som kan overbevise spillere til å velge Liverpool framfor andre klubber. Den evnen hadde ikke Rodgers i like stor grad. Men det aller viktigste er nok spillestilen.

Sanchez gikk til Arsenal fordi kona ville til London i stedet for å bo i Liverpool sa de fleste seriøse journalister etter overgangen.

Sanchez er en pudding.

Tror nok du bare spekulerer her.

Spekulerer gjør vi alle her inne jano.

Nja, noen påstår oftere enn spekulerer…

Jeg skiter i Alex Sanchez, han spiller for Gunners!!
Lallana derimot, som denne tråden handler om…har endelig fått ut potensialet.
Jeg og flere var kritiske etter at han kom til oss og det kladdet fælt. Det ble alltid med nesten.
Nå blir det mål og assist på løpende bånd.
Sitter mellom øra som vanlig, og Klopp hjelper dem å få det ut!
DET sier jeg AMEN til!

Ifølge journalisten som følger klubben tettest, James Pearce i Liverpool Echo, (Legg merke til denne formuleringen fra Liverpool.no, @carragher )

så er den nye kontrakten til Adam Lallana fram til 2020, med opsjon på ett år til. Lønn på rundt 110K i uka. Dette gjenspeiler kvaliteten hans og er en fornuftig forlengelse. Vi har altså Lallana fram til han er 32 år, med opsjon på ytterligere 1 år dersom vi ønsker. Hans beste alder, og som en viktig spiller for Klopp var det fortjent med en økning i lønna.

Dette var langt, langt mer edruelig enn den informasjonen som først kom ut, der det vel var snakk om 5 årskontrakt og 150K i uka. Det hadde vært svært, svært naivt å tenke at han ligger på dette nivået så lenge.

Med fare for å virke konspiratorisk, og med utgangspunkt i å være åpen for at ‘fakta’ som kommer fram ikke stemmer;

Det første jeg tenkte da jeg leste disse tallene, og at Pearce har ‘kjennskap’ til de, er at det er ‘sminket’.

Liverpool vet hvordan supportere fungerer, og at flere fortsatt sitter på gjerdet når det gjelder Lallana, også spesielt mtp alderen hans.

En ting er at en høy lønn kan være kommunisert ut som lav, men det kan også (hypersannsynlig) være diverse klausuler, som gir høyere lønn ved kamptroppen, startellever, assist, mål og den kan være stigebasert og/ eller lojalitetsbasert.

Et annet aspekt er at det setter litt presedens for andre kontraktsforhandlinger, og nye spillere inn. I alle fall utad.

Det fine med Lallanas styrker er at han ikke lever av høy spurtefart. Hans lave tyngdepunkt og hans fantastiske teknikk og overblikk er kvaliteter som er kjekke å ha når du bikker 30-35 og og må roe ned propellen. Ser for meg han som en bra playmakertype om 2-5 sesonger.

Helt enig. Det med fart er helt ufarlig å frykte å miste.
Samtidig som playmakeregenskapene modnes enda mer vil ikke motoren svekkes, bortsett fra at antall spurter sannsynligvis vil avta noe med årene.

De aller, aller fleste spillere har jo bonuser og klausuler i kontraktene sine…

Ja, nettopp.
Har ikke lest Pearce’ artikkel, men regner med det ikke står så mye om det i den?

Har heller ikke lest den. Poenget mitt var bare at det er jo helt normalt å ha en del klausuler og bonuser