21. Alex Oxlade-Chamberlain

Har nok en jobb som pressetalsmann ventende på han til den dagen han er ferdig.

Chamberlain ble tilbudt £180.000k i uka i Arsenal og takket NEI. han ble tilbudt 120.00k i Liverpool og takket JA, jeg blir bare mer og mer glad i denne sympatiske spilleren. Nå har han virkelig begynte å prestere godt i Liverpool trøya i tilllegg. Han seiler opp som en av mine favorittspillere.

Her har journalistene ligget et halvt år etter forumet på info! Gammel info…

Dette visste jo vi allerede i august?
Se i starten på denne tråden :+1:

Kanskje vi skulle starte vår egen Liverpool avis med direkt klipp fra gjengen her inne? Ta inn litt reklamekroner som går rett til årets forum tur??

Jeg jlager gjerne en ukentlig spalte… kanskje andy’s corner??
Hva med «riis svarer»
Eller hår i suppa med xxx, Hahaha!!!

Ox har definitivt potensiale til å bli en genuin Kop Hero💪

Nå begynner furtinga til Arsenal fansen å komme…
Sjekk svarene på denne Twitter meldingen.
Just love it!!

Chamberlain fremstår mer og mer som et klassekjøp av Klopp.

For noen langskudd Chamberlain har, målet mot Manchester City er et prakteksempel.

Han ble som jeg håpet denne energiske, hardtarbeidende spilleren…
Min Arsenal kompis lo når vi kjøpte han og mente Klopp kastet penger ut av vinduet…
Nå har pipen fått en annen lyd… :grin:

Den spilleren i dagens lag som har størst potensial. Har absolutt alt en spiller trenger, og trenger bare enda litt mere stabilitet for å være verdensklasse.

35£ millioner er et kupp!

Chamberlain ble latterliggjort av Arsenal fansen. De ler nok ikke nå lenger.

Liverpools beste av de 3 på midten i dag synes jeg.:+1:

Snakket med noen engelske blodfan av Arsenal. De var frustrerte over OX. Best av alle på trening, anonym i kamp. De mente han manglet selvtilliten du trenger på dette nivået.
Den har han nå og jeg tror OX bare vil bli bedre og bedre. Dette er en spiller jeg ønsket når Arsenal kjøpte han, nå er han endelig her.

Talentet til Oxlade-Chamberlain har alltid vært dær men han har slitt med å få det ut. Han gjorde nok et riktig karrierevalg for seg selv med å søke nye utfordringer i Liverpool samt jobbe med Klopp som er så dyktig på å få ut det beste av slike spillere. Dersom OX holder seg skadefri er jeg ikke i tvil om at han vil bli en av våre aller mest sentrale spillere.

Hysterisk, siden Sterling sitter der

Må innrømme at jeg ikke var overbegeistret da vi kjøpte ham, selv om jeg selvsagt håpet han ville slå til. Jeg har fått mer og mer sansen for Ox. Forbedret seg kraftig som spiller siden han kom til oss, pluss at han virker som en oppegående og likandes fyr.:+1::red_circle:

Skaden til Ox i gårsdagens kamp så ganske alvorlig ut. Jævlig surt for ham (og Liverpool) om det var korsbåndet som røk. Etter mye skader tidligere i karrieren, hadde han frem til i går hatt to nesten skadefrie sesonger siden 2016 og tatt et klart steg fremover karrieremessig. En eventuell korsbåndsskade vil nok sette ham såpass mye tilbake at han neppe er tilbake i form igjen før i 19/20-sesongen.

Forøvrig paradoksalt at dette skulle skje akkurat nå. I helga satt jeg og tenkte på at Barry og Milner har vært de fremste jernmenn i britisk fotball etter årtusenskiftet mtp de nesten aldri er skadet og samtidig var relativt fleksible som spillere, og at disse kunne vært kontinuitetsbærere for Liverpool dersom begge hadde vært hentet rundt 2008-09.

I forlengelse av det tenkte jeg på hvem som kunne ha lignende roller i dagens tropp. Hendo var på gang til å bli en slik spiller frem til skadene kom i 2015, og Ox virket som et mulig alternativ etter årets sesong. Gårsdagens skade kan imidlertid ha vært et alvorlig skudd for baugen.

Trist, både for Ox og klubben. Men en mager trøst får være at, fra en nærmest «unison latterliggjøring» av denne overgangen, så har gutten spilt seg godt inn i hjertene våre. Ox kommer tilbake og er med å kjempe og vinne PL neste sesong.

Skaden til Ox plager meg mye mer enn de to målene vi slapp inn på slutten. Jeg bare håper at det ikke er korsbåndet, slike at neste sesong er i fare. Og at han kan fullføre rehabiliteringen i løpet av sommeren, selv om jeg er tvilende.

Hva er evt. status på Can og Lallana? Er det noe håp om at vi kan få disse tilbake innen Brighton/Chelsea kampen? Altså i “god” tid til en evt. finale…

Kan ikke se for meg at vi skal klare oss de resterende 4-5 kampene med kun 3 midtbanespillere… På 90 tallet ville det gått fint med en klassisk 4-4-2 formasjon, men vi er ikke akkurat der nå.