21. Alex Oxlade-Chamberlain

Jeg takker Mohamed salah og gud(Fowler) :wink:

del opp dette emnet #250

6 posts were merged into an existing topic: 11. Mohamed Salah

Og alt dette i tråden til Ox :smile:

Neii… kjente det grøsset nedover ryggen min nå. Ute til november?! Stakkars fyr, nå som det endelig hadde løsnet så godt. :disappointed: Håper han klarer å komme tilbake uten varige mén.

Hvis dette inkluderer opptrening, altså klar til spill i november, så vil jeg si at det er en god prognose.

Mtp at vanlige leddbåndskader er 6-12 uker, så er dette av den mer alvorlige typen. Hvem vet, det kan være de ønsker å gi han en grundig opptrening også for å sørge for at kneet er stabilisert og styrken i båndet er på plass. Det er vel dette som også tar litt mer tid.

Dette betyr, etter mi meining, at det må kjøpast ein midtbanespelar til.

:face_with_head_bandage::unamused::disappointed::cry:

De engelske mediene går ikke i detalj, men jeg ser at noen forteller at Oxlade-Chamberlain har skadet sitt “cruciate ligament”, noe som vel er korsbåndet. Jeg er ikke lege eller fysioterapeut så jeg er ikke helt stø på det. Men (fremre og bakre) korsbånd er jo leddbånd, uten at jeg helt vet om de to andre leddbåndene også er korsbånd eller om de ikke er det.

Jeg konstaterer at Ox har måttet operere. Det betyr - tror jeg - at han har pådratt seg en såkalt tredjegrads korsbåndskade. Om det betyr at korsbåndet er røket eller nesten røket kan ikke fastslås ut ifra den informasjonen jeg har funnet. Men en korsbåndskade som krever operasjon er tydeligvis pr. definisjon en slik tredjegrads skade.

https://www.physioroom.com/injuries/supplements/ligaments.php
https://www.physioroom.com/injuries/supplements/ligaments2.php

Det kan ta opptil et år å bli bra etter skaden, i denne perioden er det omfattende og kjedelig trening som skal til. Kneet kan bli stivere, være mindre stabilt og tåle mindre etterpå. Eller det kan gå helt bra.

November virker derfor ikke som en spesielt langvarig tilhelings- og opptreningsperiode, men tvert imot en positivt kort periode. Det kan indikere at vi ikke snakker om en helt røket korsbånd, men - igjen - vrient å vite. Vi kan også komme til å oppleve at tidslinjen blir justert.

Jeg blir egentlig overrasket dersom Ox er tilbake igjen på fotballbanen i 2018. Det vil bli fint, men jeg tipper vi er over i 2019 før han får prøve seg noen minutter i en lukket treningskamp.

Forferdelig trist.

Dermed vil Liverpool ganske sikkert bli tvunget til å kjøpe enda en midtbanespiller til sommeren, i tillegg til Keita.

Nå viser vel tidligere erfaring at det ikke blir kjøpt spillere på grunn av skader, og tror heller ikke det blir gjort denne gangen. Spillere blir kjøpt ut fra det totale behovet.

Enig. Merkelig. Lengden på skaden høres jo mer ut som korsbånd skade. Kjedelige nyheter.

Med,skaden til Chamberlain, og hvis Can forlater skuta, så nå Klopp hente minst en midtbanespiller utenom Keita i sommer. Med så langt skadeavbrekk tar det lang tid før han er tilbake i kanpform. Det betyr at mesteparten av neste sesong er ødelagt for Chamberlain.

Du har oppfatta det rett. Som oftast når ein ryk det fremre korsbåndet, så ryke det heilt av eller nesten heilt av, noko som gjer at kneet er svært ustabilt, og må opererast. Bakre korsbånd kan ofte gå konservativt, altså at det må avlastast og gradvis trenast opp att. Samme med delvise rupturer. Ang leddbånd i kne har ein framre og bakre korsbånd, samt to kollaterale leddbånd som er på sidene av kneet.

Informasjonen vi først fikk tydet på at det var de kolleterale båndene som hadde røket. Ryktene skal nå ha det til at det er det fremre korsbåndet som har røket. Merkelig at klubben ikke bekrefter hva slags skade det er snakk om.

Visstnok dette hevder noen.

https://physioworks.com.au/injuries-conditions-1/medial-collateral-ligament-sprain

…mens andre snakker om korsbåndet (cruciate…).

For en fyr! Hyll, hyll!

Dette betyr vel at det blir endå meir aktuelt med ein type som Fekir eller “ox-liknande” spelar inn i sommar

Veldig trist, for Ox hadde virkelig begynt å få sving på sakene! Fin fyr, og en meget god spiller! Dette betyr at Wijnaldum og Milner blir enda viktigere neste sesong enn først tenkt! Jeg tror uansett at begge hadde blitt viktige, men nå blir de enda viktigere.

Det at Wijnaldum muligens skal selges tror(og håper) jeg i alle fall vi kan legge dødt.

Triste nyheter om Ox. Hadde håpet at gutten kunne vært tilbake i spill rundt årsskifte, men det er tydeligvis utelukket.

Stå på Ox, du er en type spiller jeg veldig gjerne vil se lykkes i den røde drakten!!