21. Alex Oxlade-Chamberlain

Synd med Ox, han var veldig god forrige sesong. En type spiller vi ikke har maken til. Eller kanskje Shakiri kan tilby noe lignende? Men uansett mener jeg tapet av Lallana var større foran forrige sesong. Og det gikk jo veldig bra det også. Lallana var viktigere i 16/17 enn Ox var 17/18. Kanskje kommer til og med Fekir inn. Da har vi mistet Coutinho, Can og Ox (midlertidig), og fått inn Keita, Fabinho, Lallana, Fekir og Shakiri. Vesentlig forsterket uavhengig av denne skaden.

OX er savnet og nå skal jeg savne han ett år til. En av mine favorittspillere på Liverpool. Elsker energien han har i spillet sitt og personligheten.

Jeg har ikke ord for å beskrive hvor tøft han må ha det. Han gikk glipp av CL finale og VM og så skal han være ute et år til.

OX kom til himmelen, men det har blitt et skadehelvete. Nå er jeg oppriktig lei meg og føler med OX. Håper han kommer tilbake sterkere enn noensinne, men vi vet jo hva alvorlige skader kan gjøre med spillere.
Trist som faen.

Trist… trist… trist… en herlig personlighet og en drivende god spiller i Klopps system. Våger Klopp å satse på det reduserte kneet til Fekir som en erstatning? Vi har jo flere skadeplagede offensive spillere allerede…

Helvete…
Kommer til å være et stort savn for oss, men jeg er i alle fall glad vi har fått inn Fabinho og Keita slik at Henderson kan bli skubbet fremover på banen for å ta plassen til Ox

All den tid Klopp virker opptatt av personlighet som en ekstremt viktig faktor, så er Ox det klareste beviset på dette. Tipper han blir viktig utenfor banen kommende sesong.

Er ganske langt unna å være i stand å spille fotball, men han er på vei. Ps dette er det kjedeligste i verden. Gjorde slike øvelser i 5-6 mnd før jeg kunne spille kontaktidrett igjen.

Kom du tilbake til samme form som før skaden?

Nope, men jeg hadde bruskskade i tillegg som er mye mer alvorlig, og jeg var en del eldre enn Ox. Tror nok han blir like god som før, men det tar ganske lang tid å stole på kneet igjen. Med andre ord tviler jeg han er i kjempeform før til jul neste sesong, selv om han begynner å spille før sommeren

Ai Ai. Skremmende!

Det er individuelle forskjeller. Zlatan feks, men er veldig lurt og ikke rushe tilbake etter en så alvorlig skade.

Fikk du trene deg opp i samme omgivelser? :sweat_smile:

Nei, var dessverre vinter i ålesund.

Overflødig å påpeke at det var vinter, setningen står seg uansett :sunglasses:

Er i grunn beste perioden i ålesund når det er vinter pga nært til diverse skisportssted. Men når jeg ikke kunne gjøre en dritt, så var det fryktelig kjedelig

Eg har diverse kneoperasjonar sjølv. Eg opplevde også at det tok lang tid frå kneet var grodd til eg stolte på det mentalt. Det er enno slik, 20 år etterpå at eg ikkje kan dra til alt eg har når ballen ligg i ro. Det ligg ei mental sperre der. Den er tung å komme over.

Helt klart. Enkelte kommer aldri over en slik skade, og enkelte trener og spiller fotball 6-8 mnd etterpå

Ikke akkurat oppløftende meldinger om Ox fra eksperten.

Link: This is Anfield

En absolutt herlig person og en stor tilvekst i form av det menneskelige. Gleder meg til han bidrar også på banen igjen!

YNWA Ox!

Fantastiske nyheter om Ox idag!! Muligens tilbake i full trening allerede sent i februar! Gleder meg til å se han tilbake i aksjon! Dette gjør at han får enda mer tid til å spille seg ordentlig igang inn mot innspurten av årets sesong, samt neste sesong🙌🏻

Får vi tilbake Ox fra april, vil det bety veldig mye for laget. Han er positiv, energisk og vil kunne være en verdifull innbytter i en periode der vi kanskje mangler litt energi i ett forhåpentligvis tungt kampprogram.