21. Alex Oxlade-Chamberlain

Tror OX vil spille fra og med mars.

Gode nyheter!

Svært gode nyheter!

Og i full trening i midten av Februar.
Vil være meget velkommen igjen.
Box til box spiller som samtidig kan ta begge kantene.

Hvis Ox er tilbake i midten av februar og rekker til 8 siste kampene, bringer det noe av den løpskapasiteten og farten vi har manglet på midtbanen hele sesongen. Ox er enormt god til å presse, og det gegenpresset fra ifjor har vært fraværende omtrent siden han ble skadet.
Dette er viktig for innspurten!

Ox har jo vært ute med noen skader tidligere i sin karriere, noen som har peiling på hvor lang tid han pleier å trenge på å komme i form?

Å komme tilbake er jo en ting, men med så langt avbrekk er det jo en del som har blitt litt rustent. Spesielt det å komme i kampform vil være en utfordring når vi bare spiller cupfinaler.

Uansett, deilig å vite at han kommer og kan bli en joker i innspurten.

Er det gegenpresset borte fordi vi mangler Ox eller er det strategisk?

På meg virker det som om Liverpool, som lag, har gått vekk fra det ekstreme gegenpresset, og spiller litt mer edruelig nå. Litt smartere.

Med Ox tilbake tror jeg vi vil se mer til 4-3-3 og dermed Keita.

Jeg tror vi har valgt bort 4-3-3 fordi vi bare har hatt Keita, og ikke Ox og Lallana i tillegg. Nå begynner vi å få en robust gruppe av mer typiske indreløpere skadefrie igjen og kan våge å satse på et system med tre midtbanespillere.

Dette vil avlaste angriperne, siden Shaqiri da kan brukes til rotasjon.

Det passer også godt nå som de mer defensivt orienterte pivot-alternativene har måttet steppe inn i forsvaret.

Gode nyheter!

Enig, men jeg er isåfall spent på om Fabinho vil brukes som indreløper eller defensiv midtbane. Og om vi også får noen positive bidrag fra Lallana og Keita.

Jeg tipper at alt dette vil skje.

Det er mer strategisk som du sier, men det strategiske har ikke funket like bra hver gang. Synes f.eks kampen mot City er et prakteksempel på at den «safe» stilen ikke fungerte. Ifjor løp vi City i senk med et enormt høyt press, ved å ta ut punktene rundt på banen og la midtstopperne kløne til med ballen. Begge kampene i år har City styrt fra start til slutt, hvor midtbanespillerne har fått for god tid med ballen, spesielt Fernandinho var jo ledig store deler av kampen. Dette fordi våre midtbanespillere ikke var tett nok oppi. Kjipt å endre en formel så fungerte så godt mot City.

Men nå har den nye stilen også fungert store deler av sesongen, men synes det har vært enkelte kamper hvor gegenpresset kunne passet bedre enn den nye stilen.

Veldig enig i de siste innleggene her. Ox vil tilføre oss noe nytt. Det store spørsmålet er jo om han vil ha det samme steget etter et halvt århundre på sidelinjen. Hvis ja så blir dette åpenbart en topp nysignering.

Også veldig enig med deg @KK92. City har vært meget sårbare mot vårt gegenpress. Hvorfor gikk vi ikke i strupen på City når det fungerte så bra i fjor? Da kunne vi fort stått med en eller to seiere mot de og serien ville vært avgjort! I resten av kampene er jeg helt enig i Klopp sine laguttak og formasjon/moderat gegenpress. Et mer moderat gegenpress fører nok også til færre skader og mer energi.

Neste gang vi møter City i år (CL, med mindre City ryker ut tidlig som vanlig) er jeg sikker på at vi stiller en bedre og mer offensiv midtbane. Dette vedder jeg et medlemskap på.

Uansett. Kom deg tilbake i form OX :grin:

Jeg har bare et ønske for Ox. Det er at han kommer tilbake i sin beste mulige form. Han er en litt annerledes midtbanetype enn de vi har i stallen, og tilfører enda flere valgmuligheter for Klopp, og gutten virker å ha en topp personlighet.

Ut fra hva jeg leser har han en alvorlig kneskade, som har en lei tendens til kunne slås opp igjen. Noen spillere som gjennomgår denne formen for skade kan ofte miste noen egenskaper etter en sånn rehabilitetsperiode.
Jeg er livredd for tilbakeslag eller følgeskader om han pusher dette for tidlig nå. Dersom han er fully fit først foran neste sesong så er jeg kjempefornøyd med det.

Gleder meg enormt til å få ham tilbake i form. Har savnet gjennombruddskraften hans hele sesongen.

Den naturlige visekapteinen når Milner legger opp, Hendo abdiserer og Van Dijk får bindet rundt armen.

Helt uenig! Etter Milner og Henderson, vil jeg at van Dijk skal få bindet, og Wijnaldum bli visekaptein.

Tror nok ikke at Hendo forsvinner som kaptein med det første. Når det først skjer, så håper jeg Trent er moden nok til å i alle fall ta over som visekaptein.

Tipper Hendo er kaptein i tre-fire sesonger til.

Tror, og håper forsåvidt, på det ja. Synes han er undervudert blant mange, både som spiller og kaptein. Som nevnt har jeg altså et håp om at Trent skal være moden for oppgaven som kaptein, eller i alle fall visekaptein, den dagen Hendo gir ansvaret videre.