21. Alex Oxlade-Chamberlain

Tenker det samme. Han er ung, men likevel veldig skadeforfulgt. Noen spillere blir liksom aldri heilt “fit” noengang. Det er dessverre for mange eksempler på at gode spillere får ødelagt framtidige karrierer med skader og dritt. Vi får bare håpe det beste…

Noen som vet hvordan det går med Ox, når kan man vente å se han tilbake på benken og klar for innhopp? Spiller han kamper for u23?

Nå har det gått en måned siden den nye skaden. Er det noe håp om at han kan få noen kamper denne sesongen? Jeg er usikker om det er så lurt å la han spille nå. Kanskje spesifikk forebyggende trening er det lureste. Muskler, knokler, sener og leddbånd vil jo bli sterkere ved trening og det er kanskje det som skal til om han skal være nærmest skadefri neste sesong?
Vanskelig dette fordi jeg vil jo så gjerne se han ute på den grønne matta i viktige kamper.

Der kom svaret som bestilt på forsiden på .no! Spillte 60 minutter bak lukkede dører igår👍

Kjenner jeg er livredd for at han skal bli skada igjen. Krysser fingre og tær på at han nå får den fantastiske karrieren i Liverpool som han fortjener.

Neste sesong er Chamberlain med for fullt igjen, godt å se at han er på banen igjen etter den alvorlige skaden.

Klopp was delighted to see the 25-year-old return, but also urged caution over his minutes for the rest of the season, comparing him to Manchester City’s Kevin De Bruyne, whose season has been disrupted by injuries.

“It’s so good. Seeing the smile after he missed the chance was nearly heartbreaking,” Klopp told Sky Sports .

"He’s such a wonderful person. He’s a better person than player - imagine that! He’s a really good player and as a guy he’s outstanding. We’re so happy for him.

"You saw with Kevin De Bruyne this year. What a player he is. But he came from a long injury and you bring him back because he trains good, but the intensity of the league is nearly too much with game after game after game. It’s similar for Ox. We have to manage it really carefully.

“You see him in training and everyone’s overly excited. Now he’s back and we start using him from time to time, it was the perfect game for him.”

En ny CL finale ville vært en enorm oppreisning for Chamberlain etter denstygge skaden han pådro seg i semifinalen mot Roma forrige sesong. En ny finale med Chamberlain i en av hovedrollene er ønskelig.

Hadde vært episk. Tipper vi får se Ox på banen mot Barcelona. Synes han så frisk ut da han kom inn mot Huddersfield - plenty energi, og ivrig som f… på å få den ballen fremover mot mål. Vi trenger han.

Kanskje et innhopp hjemme.

Ville overrasket meg, men om han har prestert på trening i mange uker allerede så er det jo sjanse for innhopp.

Jeg mente innhopp - ikke start.

Ja forstod det. Jeg blir overrasket hvis han faktisk får et innhopp. Hadde vært ekstremt gøy, men har ikke helt troen selv.

Ingen kan beskylde Ox for å sløse bort tid:

Han bør få neste sesong til å bevise at han er verdig en plass i laget. Hvis ikke bør han selges.

Er det noe som tilsier at han bør selges sett bort i fra skader? Men kommer det flere skader så enig

Jeg vil selge ham om han forblir en evig skade.

Ox:

Lallana:

Skadefri og kampklar er de begge 2 fantastiske spillere. Tror dessverre ingen av dem kommer til å forbli skadefri og kampklar, og av den grunn ikke spesielt viktige for Liverpools suksess de kommende sesongene.

Helt utrolig at det snakkes om å selge Ox

Chamberlain har allerede bevist hva han er god for i Liverpool, før skaden mot Roma forrige sesong viste han klasse. Kommer han opp på det nivået neste sesong, så har Klopp enda en en streng å spille på-