21. Alex Oxlade-Chamberlain

Men her må det skilles mellom uteblitt spilletid pga. skader og uteblitt spilletid fordi han ikke har blitt tatt ut trass i å være skadefri.

De siste månedene har jo Lallana ofte vært med i kamptroppene, og noen ganger blitt byttet inn. Antall spilleminutter ville jo vært vesentlig høyere dersom han hadde blitt tatt ut mer i denne skadefrie perioden. Akkurat som Moreno, Origi etc.

Skaden til Ox var forøvrig en “freak” skade, en situasjon hvor han var særdeles uheldig.

I grunn så taler det enda mer i mot han det du sier nå. Selv om han er skadefri får han ikke spille noe særlig. Nesten ingenting. Han har forøvrig vært skadet 225 dager i løpet av de tre siste sesongene så jeg vil påstå er ganske mye.

Det er det. Men dersom Klopp & Co ønsker ham med videre, må det jo ligge en tanke bak.

Jeg ville vært tryggere med Lallana på benken enn Grujic eller Woodburn.

Vi har tre plasser på midten og følgende spillere:
Fabinho, milner, OX, wijnaldum, Hendo og keita som jeg tipper alle blir prioritert før Lallana. Med andre ord så må vi ha en haug skader om han i det hele tatt skal være på benken. Jeg foretrekker at vi gir lallanas plass til en yngre spiller

Jeg digger Ox, men jeg forstår ikke hvorfor vi forlenger med et år allerede nå. Vi kunne da ventet ut kommende sesong og sett om han faktisk holder seg skadefri.

Han har vært skadd i nesten et år, og i løpet av den tiden har ikke klubben hatt noen store utgifter siden lønnen har vært dekket gjennom forsikringen så sånn sett har i grunnen klubben mistet et år av den opprinnelig avtalen. Nå har Ox jobbet hardt for å komme tilbake og hvis klubben ønsker å forlenge kontrakten med et år så blir en det “gentlemen agreement”.

Kanskje trener-teamet og det medisinske apparatet forventer at han er tilbake for fullt snart?

Det gir en positiv effekt på spilleren. Klubben viser ham tillit, noe som gir ham trygghet for fremtiden og kanskje en selvtillitsboost. Binder en spiller som er med i langtidsplanene for et ekstra år og øker i tillegg videresalgsverdien dersom det skulle bli aktuelt med salg om et par år likevel.

Han vil da ha kontrakt frem til 2023. Dersom skaden har satt ham endel tilbake, vil man potensielt være stuck med en høytlønnet spiller som ikke holder ønskelig nivå i inntil 4 år. Det er drøye greier. Skulle ønske klubben var litt mer kynisk på slike ting. Vente ett år med å gi kontrakt til Ox, samt kvitte seg med Lallana denne sommeren.