21. Alex Oxlade-Chamberlain

Du viser stats som skulle vise han var viktig så sier du nå han var mye skadet når jeg viser det ikke var akkurat mange kamper? Han har slitt mye med skader for Arsenal og har dermed ikke spilt mange kamper men var en viktig spiller. Vanskelig og forstå den. Arsenal er ca det samme som De har vært siste 10 årene. Med eller uten Ox.
Han var en offensiv spiller som skårte 14 mål totalt, som ofte ikke var fast selv om han også var skadefri. Hele grunnen for han ikke var viktig var at han ofte ble brukt feil etter mitt skjønn. Tror fremdeles han kan bli god for oss.
Ps viktige spillere for meg er de man er mest avhengig av. Ikke squadspillere, selv om man må ha de også. Arsenal var aldri avhengig av Ox slik han ble brukt, og pga skadehistorikk. Var vel derfor @olave var skeptisk til han. Vi betalte 35 mill for en spiller som kun har spilt ca 175 kamper på 6 sesonger i Arsenal, har produserte ca 30 målpoeng totalt som offensiv spiller

Bra!
La oss snakke ham ned.
Gjør ham liten. Middelmådig.

Eller la oss legge ned forumet. Å si en spiller var mye skadet og ble brukt feil av forrige manager, og derfor var han ikke viktig i forrige klubb, men at man har troa på at han kan bli en viktig spiller i lfc er uhørt.

Klopp klarer i hvertfall å bruke Chamberlain riktig, og han kommervtil å bli god for Liverpool. I kampen mot Bournemouth var han knallgod.

Der er vi 100% enig. Ox har sagt at han lærte mer de første månedene under Klopp, enn totalt under wenger.

Hadde Chamberlain godt til Chelsea ville pipen fått en annen lyd her inne. Da hadde OX vært en klassespiller, og han hadde vært en viktig brikke for Arsenal.:sweat_smile:

Nå var det ikke det jeg mente heller. Hadde han gått til Chelsea ville han i manges øyne vært en klassespiller og Liverpool ville fått kritikk fordi vi ikke signerte han. Noen har for vane å snakke ned spillere som går til Liverpool. Hadde han gått til Chelsea ville nok flere ment at han hadde hatt en viktig rolle i den tiden han var i Arsenal. Mulig det kom uklart frem i mitt forrige innlegg.

Nå mangler det ikke akkurat på positivitet rundt Ox på dette forumet heller, selv om han har gått til oss. Tror heller ikke han hadde blitt regnet som klassespiller fordi han gikk til en annen klubb. Han må prestere som en klassespiller over tid, noe jeg tror han fort kan gjøre på sikt under Klopp.

Som Klopp sier, så han må bli bedre på å bli involvert i scoringer.
Klarer han det så blir han en god og viktig spiller for laget, tror jeg.

Så lenge han holder seg skadefri så vil han være en sterk bidragsyter.

Tror Klopp mente at han, for å bli en bedre (angreps)spiller, må bli mer involvert i scoringer.
Skjønner den, men det trenger ikke være noe must for oss så lenge laget vinner når han er på banen. Jeg driter i hvem som scorer og leverer assist. For å sette det på spissen, om Ox etter å ha ha vært involvert i 100 angrep mot ManU, og stått og hvilt seg nede med stopperne i to angrep, og i de to angrepene scorte vi og vant kampen - så ville det vært fantastisk.

Et lag er avhengig av komplementære ferdigheter.

Jo mer han blir kjent med Liverpool sin spilestil, jo mer mer vil han bli innvolvert i scoringer og assists. Det han trenger er regelmessig spilletid.

Sjefen er enig med meg. Arsenal brukte han feil/fikk ikke ut hva de burde. Blir interessant å se om Klopp får det ut. Potensialet er der i hvert fall

Eeeh… hva betyr det å ta en @ndy mr. smoltz69???

Må si jeg begynner å bli mer og mer imponert av Klopp. Jepp, Ox har potensial, og jeg begynner å tro at det er få som kan spotte det bedre enn Klopp(og/eller teamet rundt han). Hvem hadde trodd på Morenos renessanse på backen? Var avskrevet av meg som lfc spiller og tenkte at grunnen til at han ikke ble solgt i sommer var at ingen ville kjøpe. Skal bli en mye bedre «believer» heretter, og selv om jeg har snust litt på jule akevitten i kveld, så tenker jeg det er på sin plass å innrømme at kanskje @andy med sin evige optimisme kanskje får rett i sine spådommer til slutt!

Husker jeg fikk kritikk da jeg sa at Ox kunne bli en bra signering og hadde mye å tilføre laget i sommer :slight_smile:

Synes han har vært bra for oss, selv om han hadde en litt treig start. Han har egentlig gjort akkurat det jeg forventet av han så langt, og gir oss en dimensjon vi har manglet mtp bredde i stallen synes jeg.

Virker også som en kul type som mange av de andre spillerne setter pris på å ha i garderoben og er i tillegg Engelsk. Stiv pris, men en meget brukbar signering

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke likte kjøpet av Ox. Men ingenting er bedre enn å se gode spillere i den røde trøya. Han er i ferd med å motbevise meg. Jeg begynner å like Chamberlain bedre og bedre.

Jeg tok feil, og det har jeg null problemer med å innrømme. Det lever jeg godt med :blush:

Jeg føler mange ikke tenker over alderen til Alex, han har jo vært i PL så lenge.
Han har bursdag i midten av august, ca når ligaen starter (som gjør dette en del enklere)

Mange tenker på ham som mye skadet, eller at han har hatt lite innvirkning på laget.

Nå har jo Arsenal vært en garantist for top fire (til 2016/2017 sesongen), og midtbanen har ikke vært deres svakeste ledd.
Han er ikke første spilleren som er startet i uvante posisjoner for kamptrening, vi har vel flere vi kan nevne hos oss. Uansett, kamptrening har han fått

16/17 spillte han 45 kamper (23 år)
15/16 - 33 (22 år)
14/15 - 37 (21 år)
13/14 - 20 (20 år)
12/13 - 33 (19 år)
11/12 - 26 (18 år)
10/11 - 36 (17år) Southampton

Jeg føler litt at han har mye og gå på, men synes også han har tatt gode steg i riktig retning. Han nærmer seg den alderen hvor mange spillere etablerer seg og jeg er sikker på Klopp har en plan.
Også synes jeg det er en bonus at han har litt engelsk tæl, takle knallhardt, vinne ballen og bare millimeter fra skåring

Det står vel skrevet i stjernene at denne mannen blir matchvinner i morgen med 1-2 scoringen i det 86 minutt. Good luck everyone.

Wenger går hardt ut mot Chamberlain og kaller ham både for lat og feig og sier at Chamberlain ikke vil bli en toppspiller. Hmmm, da er det merkelig at Wenger tilbød ham en ny kontrakt. Måtte bare Chamberlain komme på banen i kveld og senke Arsenal bare for å irriitere Wenger enda mer.

Vinklingen til liverpool.no er nokså håpløs. Wenger bruker ikke ord som “lat” eller “feig”.

Det Wenger sier, er at siden Ox dro til Liverpool i stedet for å bli værende for å slåss om en plass på hans Arsenal, valgte han den lette veien ut. Ox dro i stedet for å kjempe om en plass på laget - altså mangler Ox fighteregenskapene som skal til for å være en toppspiller.

Pøh! Er det å gå til Liverpool det samme som å slappe av i gyngestolen? Sist gang jeg sjekket lå Arsenal bak Liverpool på tabellen!