21. Alex Oxlade-Chamberlain

Når man ser hvem han kjemper mot nå, så kan man vel heller si han dro for å få mer motstand, så han på den måten kan utvikle seg videre.
I tillegg er jeg ikke i tvil om hvilken av de to klubbene som kommer til å kjempe om flest medaljer fremover.

OX er for lite målfarlig og styrker ikke Liverpool offensivt. Etter sesongen vil målpoengene vise om han har det i seg.
Personlig synes jeg han svinger prestasjonsmessig fra dårlig til bra. Litt mange balltap som er unødvendig, men med masse energi og bra fart overrasker han innimellom.
Wenger har vel sett det samme og valgte salg, og fikk godt betalt av oss.

Dette var kanskje ironi?

Så du tenker at en spiller med Ox’ talent og kvaliteter, alder, Liverpools trenerteam og Klopp ikke kan påvirke karrieren noe positivt?

Ok, lykke til.

Firmino blir bare mer og mer målfarlig jo lenger han er under Klopp sine vinger. Forrige sesong scorte Firmino 12 mål på 41 kamper, nå har Firmino scort 13 mål på 25 kamper. Klopp bruker Chamberlain r´rett og i riktige posisjoner, da vil målraten hans automatisk bli bedre.

Naivt å tro han ikke vil tilpasse seg Liverpool, ja.
Men egentlig driter jeg i hvor mange mål han scorer, så lenge Liverpool vinner.

Tviler vi kommer til å være misfornøyde med bidragene hans så lenge han spiller og vi vinner.
Det er et lagspill og så lenge han legger til rette for resten av gutta offensivt og defensivt er jeg fornøyd.

Litt som Lucas gjorde mener du?

Nei… En betraktning. Om du gir OX mulighet for å avslutte med skudd er han omtrent like farlig som Henderson. Man vet skuddet går over/utenfor eller reddes. Unntaksvis treffer de med noe som blir farligheter eller mål. At de hjelper laget, ja… men farlig foran mål? Neppe

Nei, langt i fra.

Det var mange konklusjoner. Arsenal ga ham sjansen og over 136 kamper scoret han 9 mål.
Utviklingen der var vel heller skral. Arsenal gjør gjerne talent jobben dårlig, men Sjanser fikk han. Å tro at vi kan få mye mer ut av ham er vel å være optimist. Jeg får håpe jeg må spise ordene i meg igjen, og at han blomstrer hos oss. Men jeg tror det ikke…

Av ren nysgjerrighet: Hvor mange målpoeng per sesong forventer du fra han før du blir fornøyd?

Betraktning? Ok, kan se den.

For meg ser det ut til at du ikke ser forbi nesetippen.
Det er mye en spiller kan hjelpe til med i et lag, bortsett fra å treffe mål. Enig?

Svarer du meg en gang til på samme innlegg?

Skjønner ikke helt hva du mener, bortsett fra at du er sterkt i mot Klopp.

Helt klart. Om man tar feks Liverpool, så er det uten tvil the fab four som står for det meste målpoengene. Etter spurskampen mener jeg vi la om på følgende måte.

1. Sidebackene fyker ikke alltid frem i angrep, men konsentrerer seg med om forsvar.
  2. Vi spiller oftere med to sittende midtbanespillere.
    3 midtbanespillerne er mer opptatt av balanse enn før, og hovedansvaret i angrep har de fire fremste. Ergo så er det mer naturlig at man nødvendigvis ikke kommer i situasjoner som gir målpoeng i forhold til i fjor.

Man har sett det samme i Spurs også. Eriksen, Kane, Alli og son står for målpoengene. Resten er mer opptatt av balanse

Har ikke noe måltall… Tror en frisk Lallana gir OX mindre spilletid hvis ikke vi får skaderk

Jeg er for Klopp… hvis det er meg du mener

Ja, det er deg jeg svarer.

Ser ikke slik ut;

1. Du var sannsynligvis ikke for dette kjøpet.
  2. Du ser ikke for deg at han kan utvikle seg i Liverpool.
  3. Jeg tar det for gitt at du har lest Klopps uttalelser ang spilleren i det siste? Der er Klopp nokså tydelig, kan man si.

For noen uker siden skrøt vi av Chamberlains glitrende intervju da Coutinho ble spurt om Barcelona rett etter kamp. Jeg vil enda en gang få skryte av Chamberlain, denne gangen for noe han sa i dag.

Han sier akkurat det jeg håpet at de resterende spillerne skulle si etter Coutinhos farvel:

“Phil was a big character around the place and a fans favourite, but I have every faith in the boys that we just move on now. I dont think it should affect us at all.”

Jada, Ox. Nok en innertier. Du er fortsatt en av de yngre i spillergruppe, og er også en av de nyeste på Melwood. Men det jeg ser en framtidig kaptein - i alle fall hvis visdom og treffsikkerhet i intervjuer skal være det bærende element i kapteinsrollen. Det er vel bare Weijnaldum som kan nærme seg Ox på dette området. Begge to er kloke spillere og treffer ofte planke i intervjuer.

Takk, Ox, det er nettopp en slik holdning som kan gjøre avgangen til Coutinho mindre synlig.

PS: Langversjonen av intervjuet med Ox finner du blant annet på empireofthekop.com.

Chamberlain overrasker meg positivt kontinuerlig. Jobber beinhardt , virker moden og reflektert og ikke minst sulten. Feed the ox and he will score.

Du får takke Klopp som hentet han til Liverpool. Så får vi legge Coutinho salget til side. De viktigste spillerne nå er Mane, Salah, Firmino, Wini, Hendo, Lallana, Mignolet, Milner, Robertson, TAA, Gomez, Van Dijk, Lovren, Klavan, Sturridge, Solanke, Karius, Ings, Chamberlain. Coutinho får nyte sin rødvin I fred i Catelonia.