21. Lucas Leiva

Her diskuteres spilleren Lucas Leiva.

Mer informasjon: http://www.liverpool.no/spillerstall/lucas-leiva/

For spilleren og klubbens del håper jeg han feks går til Newcastle eller Celtic.
To managere som likte han, og han får spille regelmessig.

http://www.tribalfootball.com/articles/lucas-leiva-fears-being-squeezed-out-of-liverpool-4135814

`

Celtic mener du vel?

Takker :slight_smile:

Man kan si mye om Lucas… Men at han tvers igjennom er en seriøs fotballspiller kan ingen ta fra han…

Ref; Instagrams kontoen hans. Han har starta oppkjøringa til sesongen. Alene… Samme som i fjor sommer…

Jeg er skikkelig glad i Lucas og mener at han er uforståelig undervurdert. Klart jeg kan ta feil og at sannheten heller ligger et sted midt i mellom Leakless og mine ytterpunkter.

Trenger vi han ikke, så bør han finne en ny klubb. I så tilfelle, håper jeg den klubben blir Newcastle. De kan trenge en som leder ved eksempel og gjør sitt aller beste. Det har vært mangelvare der i gården og nå står de foran en særdeles vanskelig og enda mer viktig sesong i Championship. Go get him, Benitez!

Lucas er et eksempel som profesjonell og seriøs fotballspiller, og jeg håper han lykkes videre. Newcastle høres ut som et glimrende valg, men Championship vil selsagt være en nedtur.
Utfordringen i Liverpool er at han ikke helt har de eksplosive egenskapene jeg tror Klopp ønsker i sine midtbanespillere, i tillegg til manglende offensive egenskaper.

Jeg ønsker ham lykke til videre i Liverpool under en manager som virkelig liker ham. En ypperlig squadplayer og en perfekt profesjonell kar. Kan bekle flere roller, har mye rutine og jeg har et inntrykk av at han er en oppriktig fin fyr som er veldig godt likt i troppen.
Når man har “tullinger” som Sturridge, Moreno og Ibe så er det viktig med et par seriøse personligheter som Lucas, Milner og Allen.

Hehe, godt poeng. Sleng på Skrtel og Sakho der, så har vi nok av de.

Lucas blir nok viktig for Klopp som han har vært det for 4 andre managere før Klopp. Kaptein i første treningskamp preseson!

Nå ser det faktisk ut til at Lucas blir. Til manges frustrasjon og andre glede. Det skal sies, mannen har et overlevelsesinstinkt i LFC uten sidestykke😀

Jeg heller til at vi har stor nytte av Lucas, hvis han aksepterer å sitte litt på benken. Kontinuitet og profesjonalitet er et stort pluss.

Ikke nok med at jeg tror han kommer til å bli hos oss denne sesongen, men jeg tror faktisk han kommer til å ende opp med en del kamper også.

Fotballagenten Metin Korkmaz, som ble midlertidig ansatt av Galatasaray for å få overgangen gjennomført, sier det var Jürgen Klopp som avgjorde.

– Han ønsker at Lucas skal bli værende, og spilleren måtte adlyde, forteller han, ifølge Liverpool Echo.

Klopp hadde ingen planer om å slippe Lucas uten en erstatter på plass. 29-åringen har også vikariert som midtstopper med hell tidligere, og skadeproblemene i forsvaret forhindret salget.

– Hvis det var opp til Lucas, ville han gjennomført overgangen, hevder Korkmaz.

Lucas, spilleren som har vært lengst i dagens førstelagsstall, er nå inne i sitt siste kontraktsår.

Forrige sommer var det Rodgers som i siste liten nedla veto mot at Lucas skulle forlate klubben.

Har det ikke vært en bortimot årlig tradisjon at Lucas på sommeren er surplus to requirements, og at det har endt med at han har måtte trå til i perioder likevel, som en slags “stabilisator”, med en bedring i resultatene i etterkant. I år også? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er mulig jeg er treg, men hva er det Lucas mener med at Echo setter han opp mot fansen ifm deres dekning av Sakho utlånet (se sak på forsiden).

Sånn som jeg tolker det så vinkler Pearce det sånn at Lucas også vil kunne spille back up på stopperplass og derfor er det ikke lenger bruk for Sakho, og at Lucas dermed “dytter” Sakho ut av Liverpool.

Ok, men det virket ikke å være bevisst, sånn som jeg leser artikkelen. Men Lucas reagerer likevel brukbart på det, så enten så kjenner han sterkt på det selv og/eller så er det noe fans-greier (kommentarer el.) som jeg ikke kjenner til.

Samme, synes heller ikke det var noe særlig å reagere på. Men det kan hende det foreligger andre ting som vi ikke kjenner til.

Det handler om at det kan fremstå som om Lucas blir på bekostning av Sakho. Mange fans har størst sans for sistnevnte - og Lucas blir for en del av de en slags syndebukk. Vi har nok av de uintelligente fansene blant oss også, dessverre.