21. Lucas Leiva

Det må være fryktelig kjedelig å være nødt til å irritere seg over samme spiller i 8-10 år…

Mer kjedelig å være uten tittelen i 26, el no. Og uten store titler i 11 år.

Men ja, det er noen spillere som er selve symbolet på vår middelmådighet, selv om de er jævlig fine folk.

Tweet fra unge lovende Reddy;
Elephantine error aside - hard to look past - Lucas was good. Sparked first two goals, won 4/4 tackles, two interceptions, six clearances

Jeg la merke til at han ved flere anledninger la ballen til rette på første touch, og deretter klinket til ballen dit den skulle på andre touch - det var færre touch som sinket spillet, bare for å dytte den en ekstra gang eller to.

At han var tredje sist på 1-0 var bra, men Milner skal få assistæren alene. Noe annet er tullete. Stopperen gjorde jobben han skulle og det forventes han gjør i alle slike situasjoner. Sturridge og Firminos løp var prima vare.
På 2-0 var han femte sist, og det er også bra, men som på 1-0 er det samhandlingen som er det brilliante, ikke at noen føler man må dra Lucas frem pga en elefantfeil.

Oh djez, får du sove om natten du? Ser frem til så til de grader pirkete innlegg om de andre spillerne, kamp etter kamp.

Jeg ser du prøver å skrive saklig og orientert etter beste evne, men det er så gjennomlyst at du er en ekte hater av Lucas at jeg får helt fnatt.

Postet dette opprinnelig på kamptråden for Liverpool-Leicester, men tenker at det i vel så stor grad hører til her.

Jeg må være med i diskusjonen rundt Lucas Leiva. Siden jeg ikke har vært på dette forumet på mange år, vil jeg tydeliggjøre litt hvor jeg står klubbmessig, siden det tydeligvis er meget viktig for hvilken bås man skal plasseres i.

Jeg elsker at Liverpool vinner. Jeg mener at pengegaloppen i fotballen er galskap og at makten bør bort fra agenter og ja, jeg bruker minst mulig penger på å støtte finansieringen av profesjonelle fotballspillere. Jeg er svak for spillere som brenner for klubben.

Tilbake til Lucas Leiva og kampen i går. Han hadde et elendig mottak i en farlig posisjon. Når mottaket var gjort (eller ikke gjennomført) havnet han i en håpløs posisjon. Om man ser på posisjoner på spillere og bein, så har ikke Leiva så mange alternativer. Jeg ser tre alternativer:
1: La motspiller få ballen, trolig beste alternativ, da det ville ta lengst tid før ballen havnet foran mål.
2: Ta motspiller. Sannsynligvis straffe og muligens utvisning.
3: Gjøre som han gjorde og tuppe ballen så langt han kunne få den med den farten og posisjonen spillerne hadde. Dette alternativet vet vi utfallet av.

Dommeren kunne reddet Leiva, men dommeren kan ikke lastes for mottaket.

Når dette er sagt. Jeg holder Lucas Leiva som Liverpool sin viktigste angriper i 1. omg i går. Begge målene våre kommer etter fantastiske, presise, ganske lange pasninger i angrepsretning. Det er Leiva som setter takten i begge angrepene som ender med mål. (Matip, tror jeg det er, gjør det samme på det siste målet). I gegenpress er spissen første forsvarer, mens keeper er første angriper i gegenangrep. Leiva og Matip er 2. angripere på en måte jeg har savnet i Liverpool i mange år.

Den enkleste måten å vinne mot parkerte busser på er å dra bussen ut av målet. Skal man få til det må man spille så langt inn på egen banehalvdel at bussen må fram. Selv i Premier League er spillerne så opptatt av ball at de noen ganger glemmer posisjon og laghandling når de tror de kan vinne ball. Bruker man denne taktikken er det viktig at midstoppere/backer er i stand til å se når motstander er i ubalanse. I går var midstopperne våre fantastiske på akkurat det. Et annet alternativ mot etablert forsvar er Flopasningen. Problemmet er at Flo er gammel og ikke tilhører klubben.

I gamledager var det også en “regel” som het Never change a winning team. Uten at jeg har fullstendig oversikt gjetter jeg at Leiva har best statistikk av Liverpoolspillerne denne sesongen. Tabben i går er et Youtube øyeblikk, som det heter i den moderne verden, mens fremspillene til målene var lærebokmateiale.

En grunn til at Lucas Leiva overlever manager etter manager kan være en smule selvironi. Se siste videoen i denne artikkelen :slight_smile: : http://www.whoateallthepies.tv/liverpool/243304/my-first-assist-in-10-years-lucas-leiva-laughs-off-dreadful-goal-gifting-error-against-leicester-city-video.html

Hehe, en(evt tre) tanke slo meg etter dette;

Bæsje på leggen. Skjegget i postkassa. Kaste stein i glasshus.

Jeg hater ikke Lucas. Jeg elsker Liverpool. Lucas er for dårlig for Liverpool. Det er ikke verre enn det.

.

Min soving trenger du ikke bry deg med, men siden du er så utrolig opptatt av meg, utrolig nok, så kan jeg fortelle at jeg sover veldig bra.

Jeg gir en god blanke f i deg jeg. Men siden du alltid er inne på Lucas, og vi diskuterer han nå oss i mellom, så er det ironisk men trolig ikke gjennomtenkt, at bildet på profilen din er like gult som håret til Lucas. :joy::laughing: Hver gang jeg ser det bildet så tenker jeg automatisk på han. LOL

Ok. Dette var et merkelig svar om Lucas, men bildet er av Leakless - Lynet McQueens konkurrent. Jeg er dessuten ikke alltid inne på han. Lar han være mesteparten av tiden. Når det derimot tar helt av, og alt mulig skal tilskrives at han ikke gjorde feil i går må jeg ta til motmæle.

Fikk denne meldingen av Liverpool.no nå, så jeg takker for meg.

La andre delta i diskusjonen
Dette emnet er tydeligvis viktig for deg – du har skrevet mer enn 20% av svarene her.

Er du sikker du gir nok tid til andre å dele sine innspill også?

Dagens tråd fra RAWK:

“Should Lucas get a testamonial?”

Samtlige debattanter har svart med et rungende YES. Og jeg er enig.

Det er få spillere som blir i sine moderklubber i mer enn ti år i dagens fotball. Det er enda færre som reiser utenlands og blir i samme klubb i over ti år. Det står enorm respekt av det Lucas har fått til og de valgene han har gjort som fotballspiller de siste ti årene.

Nei jeg tenkte ikke på noen spesielt, men du kanskje kjente deg igjen. Så du mener han ikke er god nok til å ha som sqadplayer. Klopp mener han er god nok og ville ikke selge ham nettopp fordi han ser verdien av å ha en slik spiller i bakhånd. Han gjorde en utmerket kamp i går bortsett fra den ene situasjonen der han misser totalt, Mignolet får ta litt av skylden for han skulle aldri ha spillt på Lucas i den situasjonen. Migs gjør mye feil , en irriterende ting er at ofte så signaliserer han langt utspill slik at våre midtbanespillere drifter høyere opp i banen for så å sette igang kort. I går la jeg ikke merke til om han gjorde dette men han burde sett at Leichester la opp til at nettopp Lucas skulle bli spillt på, de la opp presset slik at den stopperen som er minst konfortabel med ball i beina skulle få ballen ved kort utspill. Her burde Migs spilt langt mener jeg. Nå var Leichester-spilleren inne i feltet for tidlig så det skulle vært avblåst uansett men Migs sine taktiske ferdigheter er jeg ikke veldig imponert over!. Nå prøver jeg ikke å frikjenne Lucas for hjerneblødningen i går, men alle vi som har spilt fotball vet at det kan skje.

Noen her som følger Lucas på Instagram?

Noen som er litt mer stødig en meg i engelsk som vennligst kunne oversatt? Lurer på hva han prøver å formidle :blush:

leivalucas "Your mind is a powerful thing. When you fill it with positive thoughts, your life will start to change
Den der?

Ja

Tja, vanskelig å si, men det er vel mulig han er plukket ut til å starte morgendagens kamp eller noe da.

Det betyr at han starter i morgen mot Swansea.

Slo meg med to tideler der.

Takk gutter…

Tror ikke han starter jeg da. Vi får se…
God helg og god kamp!

Ynwa

Blir sikkert pappa