21. Lucas Leiva

For n’te gang!

LFC Stats @LFCData
Lucas Leiva vs Everton

15 tackles
15 headed duels
3 interceptions
3 clearances
4 blocks

WOW :flushed: pic.twitter.com/vjHxIItHWi
19 t siden

• I garderoben er det ingen som nyter mer respekt.

Boksåpneren. Snart en mann for Fantasylaget. Må innrømme at lite gleder meg mer enn at Lucas får målpoeng.

Klopp ønsker at han blir på Anfield. Så da spørs det hva han velger selv. Kunne noen kanskje snakke fornuft til han og bedt han bli? Vi trenger en slik allround spiller som er en ambassadør for nye brasser…

Respekt Lucas, stor respekt fra meg🙂

Da er vi der igjen:) Lucas - spilleren som aldri drar. Mannen som alltid klorer seg fast. Mannen som alltid er et forbilde i henhold til trening og forberedelser. Managerens mann.

Han var god i går igjen, Lucas. Han lagde kun ett unødvendig frispark (og da fikk også WB sin største sjanse). Ellers var han flink til å sone ut motspillere i stedet for å takle. Det var han mot Stoke også. Kjempebra. I tillegg var han med på vårt tålmodige og kloke angrepsspill i første omgang og delvis i andre. Vi hadde ballen mye, men ofret ikke for mye for de sjansene vi fikk. Resultat: WB hadde sjelden ball, og de fikk få muligheter til å skape dødballer. Noen kalte seieren i går for ugly. Jeg synes ikke det jeg. Jeg synes det stort sett var en voksen og klok opptreden, og Lucas skal ha sin del av æren for det. For første gang i år ser jeg faktisk for meg Lucas på Anfield i 2017-2018 også. Enda en gang. Another year.

Først kommer våren, så kommer sommeren, så kommer høsten, så kommer vinteren.

Du glemte en viktig detalj fra kampen i går: hvem hadde assist på målet til Firmino???

Jeg skal slutte å avskrive Lucas, når han spilte svakt tidligere i sesongen var jeg sikker på at dette var Lucas sin siste sesong for Liverpool, og at Testemonial kampen ville bli hans siste opptreden i Liverpool trøya. Nå er jeg ikke så sikker lenger. Kampene mot Everton, Stoke og WBA har han vært meget god. Det er ikke uten grunn at Lucas har overlevd Rafa, Hodgson, Dalglish, Rodgers og at Klopp ønsker og ha han med seg i sin tredje sesong som Liverpool manager. Neste sesong kan Lucas spille sin 11 sesong for Liverpool, imponerende av en spiller som har blitt avskrevet de siste 6 - 8 sesongene. Liverpool uten Lucas blir som Arsenal uten Wenger.

Det siste var da voldsomt kanskje:)

Men Lucas er en del av DNA-et i laget for tida. Han synes som en viktig kontinuitetsbærer, og selv om han har sine klare begrensninger, dør jeg ikke hvis han blir en sesong til som fringe-spiller på Anfield.

Lucas kommer til å være hos oss så lenge at han ender opp i manager stolen til slutt :joy::joy::joy::joy:

Lucas vinner en hodeduell inne i feltet etter et et perfekt slått frispark og stusser elegant til Firmino som har kommet fri på bakre stolpe, Klassescoring.

Lucas er trolig Liverpools beste hodespiller. En på grunn av spensten. To på grunnen av timinga. Tre på grunn av evnen til å forstyrre motspiller i dennes tilløp rett før duell.

Lucas er en av få spillere jeg tror kan få en karriere som mangaer. Han mangler alt og kompenserer med å være fotballsmart og seriøs. Det er nok til å overleve 5 managere. Om en manager skal ha en egenskap så er det fotballsmartness.

Med Gerrard som assistent…

Han har vært ute noen vinternetter han ja :joy:

Hmmm…Hvordan hadde @leakless taklet det tro…?

Vil jeg helst ikke tenke på engang :joy::joy::joy::joy:

Er det Firmino som har kastet alt her ?

Firmino måtte forlate banen med rødt kort etter dette hat-tricket :slight_smile: