22. Simon Mignolet

Her diskuteres spilleren Simon Mignolet.

Mer informasjon: http://www.liverpool.no/spillerstall/simon-mignolet/

Dæven, denne tråden var langt ned i søla.

Klopp bekrefter at Migs får stå i mål mot Tottenham i morgen. Hans øyeblikk til å skinne, altså. Er nok svært motivert til å vise seg frem. Visstnok strålt på trening i det siste.

Mignolet: “I am not doing bench warming. It’s bench pressing.”

Bra innstilling. Han vil tilbake. Blir spennende å telle opp i mai.

Det Mignolet har bra innstilling mangler han i kvalitet, Mignolet har voktet Liverpool sitt mål i 4 sesonger og han har enda til gode å imponere. Mignolet sto de to første seriekampene, og han fortsatte der han slapp i forrige sesong med å gjøre tabber. Etter mitt syn har Mignolet hatt liten utvikling etter at han ankom Liverpool. Det er ikke uten grunn at Klopp valgte å hente en ny keeper i sommer, og gjøre han til sin førstekeeper. Må si at jeg blir overrasket om Karius ikke fortsatt er førstekeeper nå vi skriver Mai måned. Hvis ikke Karius blir skadet tviler jeg på om Mignolet overstiger 10 kamper denne sesongen.

Så sant Karius ikke spiller seg ut av laget eller blir skadet, som du sier, så er jeg helt sikker på at han ble kjøpt som, og valgte og signere som en førstekeeper. Er gutten utrygg er den beste veien til trygghet følelsen av tillit. Den tror jeg Klopp har gitt han 100%.

Enig. Men det med å.miste plassen igjen var jo hele poenget mitt. Kanskje det skjer, kanskje ikke?

Er dette starten på slutten? Ref intervju på .no

Ja sannsynligvis. Ser gjerne at vi henter en rutinert keeper som reservekeeper. Gjerne en 35 åring som er kjent for å være stabil i prestasjonene. Har ingen navn , men det finnes sikkert en slik keeper der ute.
Tredjekeeper kan være ung og lovende.

Om Karius ikke lykkes med å etablere seg som et klart førstevalg og en toppkeeper, bør vi vel kanskje ut på markedet etter dette kommende sommer. Selge Mignolet, hente en toppkeeper og beholde Karius som 2.valg.

Stikk i strid med hva vi har nå, med en ung og lovende som førstekeeper og en veeeldig rutinert tredjekeeper :stuck_out_tongue:

Ja. Mye avhenger av hvordan Karius takler rollen som førstekeeper i LFC. Regner med at Klopp er ganske tålmodig når han først har hentet Karius og gitt han tillit.

Både Karius og Mignolet er blant Europas gode keepere. Ikke blant de eller beste - på det nivået der f.eks. Neuer, de Gea og Lloris er - men på et godt og høyt nivå.

Vi ser nå, etter et par uker som annetvalg, at Mignolet ikke er fornøyd med å være reserve. Han har ambisjoner og selvsikkerhet utover det. Det gjelder selvsagt også Karius, som var høyt anerkjent i Bundesliga og som aldri i livet vil finne seg til rette som noen keeperreserve.

Jeg er, som tidligere sagt, usikker på om Karius er en bedre keeper enn Mignolet. Men når Klopp faktisk har kjøpt Karius, og utropt ham til klubbens nye nummer én, får vi la ham vokse inn i rollen. Kanskje tar det litt tid før han etablerer seg på et jevnt høyt nivå, men Klopp har jo hatt en bra magefølelse så langt og vi får gi ham tillit i dette også.

Dersom Karius ikke fungerer, er alternativet å selge ham. Men hvis Mignolet ikke er den vi satser på, blir alternativet å selge begge og finne en ny førstekeeper. Men hvem er helt sikkert bedre enn de vi har?

Keepere er vanskelig å finne. Manchester United prøvde en rekke altrenativer etter at Schmeichel la opp, inntil de fant en gammel mann i Fulham. Liverpool strevde også fælt etter at David James ble solgt. Ikke lett.

http://www.telegraph.co.uk/football/2016/01/29/the-top-20-best-goalkeepers-in-the-world/

Oi, her var det noen overraskelser.

Spenstig å ha med Trapp og spesielt Muslera, noe som sier meg at dette er noe stort vås.

Britiske fotballjournalister har jevnt over et lavt kunnskapsnivå, og spesielt utenfor det som skjer i PL, og til dels CL, VM og EM.

Jeg har ikke sett særlig av Muslera, men har ved et par anledninger når han har vært linket med oss sett folk som hevde at han ikke var i nærheten av den kvaliteten vi trenger. Han og brassen Neto er vel de to keeperne vi har vært linket med de siste årene som jeg har sett få mest kritikk av folk jeg tror har peiling.

Muslera har mange landskamper for et bra landslag, og mange kamper for et ok-middels lag i en dårligere liga og spiller vel nå i Tyrkia, om jeg ikke husker feil.

Han er jevnt over en puslete keeper med lav rekkevidde, og jeg skjønner egentlig lite av at han havnet på lista.

Men - jeg har selvfølgelig sett svært lite av ham, bortsett fra noen CL-kamper, Copa og VM de siste årene.

Har vi ikke en ung keeper på utlån? Han som spilte i scotland?

Jo, vi har landslagskeeperen til Wales og u21-keeperen til Skottland på utlån, i tillegg til Bogdan.

Så har vi Polen- og Irlands 17-årige u19-landslagskeepere på u23-laget :slight_smile:

Skulle være rom for kvalitet her, bortsett fra Bogdan.

Sånn som vi dominerer kamper så skulle vi hatt en sweeper keeper som også er god i feltet på dødball og igangsetting.