22. Simon Mignolet

Slik jeg vurderer situsjonen så viser TV bildene at det er en kynisk felling av Mignolet, og da mener jeg at han gjør rett å innrømme at han gjorde det med vilje. Hadde han sagt at fellingen var utilsiktet ville han virket lite troverdig. Hadde han ikke taklet Diouf ville han ha utlignet til 1 - 1. Legitimt av Mignolet å si sanneheten.

Å felle noen med vilje er helt innafor, men ikke den vurderingen Migs gjør der. For det første tror jeg sjansen for scoring er liten dersom han ikke felles. Dessuten er det vel ikke bedre med rødt kort enn 1-1 så tidlig i kampen?

Helt enig. Men å gå rett ut i media etterpå og si slikt? Det fremstår som særdeles lite gjennomtenkt, det kan du ikke være uenig i?
Professional foul er greit, men de fleste holder vel kjeften om det etterpå.

Joda, på en måte enig. Hadde nok ikke gjort det selv nei. Men det absolutt dummeste her er jo vurderingen han gjør ute på banen.

Han vil vise at han agerer og er aktiv ute i feltet, som er uvanlig til han å være

Den som sier at andre er dumme, den er dummedum! :stuck_out_tongue:

Men de er tøffe i pyjamas!

Dersom De Gea eller Courtois hadde gjort det samme ville vi ropt etter utvisning, men også sagt litt beundrende at de var aggressive og offensive - og at Mignolet burde være mer som dem. Vi hadde i hvert fall ikke kalt dem dumme.

Man skal vel som en regel være forsikiktg med å bedømme intelligensen til andre mennesker ved å kalle dem dumme. Men å bedømme enkelte handlinger bør være innafor.

Og nei, jeg hadde i hvertfall aldri berømt en annen keeper for å gjøre en slik felling. Det er feil tidspunkt i kampen og feil anledning å gjøre det. Men vi bedømmer nok keeperspill litt forskjellig. Personlig synes jeg ikke håndteringen av den situasjonen var spesielt positiv.

Jeg har ikke fått sett situasjonen, gjorde migs det han måtte i den situasjonen eller var han på bærtur påvei ut?
Hvordan oppstod egentlig situasjonen, glipper i forsvaret?
Enig i at 1omgang er feil tidspunkt å ofre seg for en baklengs, da er man på hæla i over en omgang og det kan fort bli tap av det. 1-1 til pause bør man kunne klare å snu til seier med 11 man, vi hadde jo en god benk.
Virker som vi var veldig heldige med gult der

Har studert den situasjonen en del. I sakte film må jeg si det ser veldig ut som at Migs har øynene festet på ballen, og ikke beinet som han treffer. Samme med vinkel og selv holdningen. Det ser veldig ut som at han mener å treffe ball. Men nå sier han noe annet, så da må man vel bare stole på det da. Vil vel ikke kalle det å være på bærtur, for han forsøker jo å redde opp et gjennomspill. Men så er også Migs veldig treg i akselerasjonen, og det synes godt akkurat der. Jeg synes det blir litt “pondus” over hele situasjonen…

Burde han holdt seg nærmere mål istedenfor å prøve å snappe gjennomspillet?

Er vel umulig å svare på. Er i utgangspunktet positiv til at han går ut.

Nesten nederst.

Crap!

De måler to ting:

Innslupne mål - som har mye å gjøre med spillestil og hele lagets defensive struktur, dødballer imot etc etc.
Antall redninger - men de vil jo være få når Liverpool beviselig har få avslutninger mot eget mål, altså noe positivt som her fremstilles som noe negativt.

Tallenes tale er klar. Denne lista bunner han.
Han blir vel ikke noen bedre keeper selv om du prøver å prate han opp.
Etter min mening er han ikke blandt de ti beste keeperne i PL.
En høyst middelmådig keeper som burde vært byttet ut allerede for et par år siden.

Mignolet er en keeper som er på halvdistanse hele tiden. Derfor kommer han ofte i slike situasjoner. Helt ok at han kommer ut i den situasjonen. Problemet er at han ikke oppfatter situasjonen raskt nok. Han burde faktisk rykket ut minst 1 sek før han gjør i den situasjonen. Noe som hadde ført til at det ikke hadde vært noen situasjon. Lloris er ekspert på dette. Kommer ut i riktig tidspunkt.

Hvor mange ganger har ikke forsvaret til Liverpool skjermet ballen inn til Mignolet som står med hoftefeste helt på strek? Så ser vi at forsvaret må klarere og Mignolet stikker henda i været og sier “sorry”.

De fleste sier Mignolet er uheldig som har ett så dårlig forsvar fremfor seg. Jeg er litt motsatt. Forsvaret har en keeper de ikke helt vet hvor er!

Det burde de vel ha fått med seg: han er jo alltid på streken.

Fellingen til Mignolet var grei nok når han kom ut og var på bærtur, det var kamp om ballen og da skal ikke Mignolet komme ut. Den utrusningen var en dårlig vurdering av Mignolet. Han var heldig som slapp unna med gult kort. Selv om jeg har kopforums rødeste briller må jeg innrømme at han hadde fortjent rødt kort for den fellingen. Mignolet sin opptreden i den situsjonen føyer seg inn i rekken av dårlige valg Mignolet foretar seg. Behovet for en ny keeper blir ikke akkurat mindre når vi ser Mignolet sin klønete opptreden mot Stoke.

Sitter her å ser Napoli - Juventus og lurer på hvordan i helvete vi kunne bytte Reina med Mignolet.