22. Simon Mignolet

Om Ward er frisk så er det bare å få han i gang. Verken Mignolet eller Karius har vist seg verdig å være førstekeeper. Punktum.

Karius virker jo bedre i år enn i fjor. Mignolet har fått 4,5 år. Da burde man virkelig være villig til å gi Karius sjansen i noen måneder når belgieren er så svak som han er.

Så det å skrive drite var en analyse? Nå tosker du deg bort.

Hva med alt det andre i innlegget?

Jeg må bare innrømme at jeg ikke har trua på Karius. Han har så mange svakheter, sliter teknisk og har gjort barnefeil hele veien, og Ward har levert gjennom Championschip-opprykk, EM og de få gangene han har fått spille hos oss.

Som sagt: bare hold deg langt unna. Du er ikke moderator. Store deler av forumet er lei av din moralske pekefinger og din selvpålagte rolle som forumpoliti. At jeg skriver “driter” i stedet for “bryr meg ikke om”, bør virkelig ikke være noe som vekker forargelse eller debatt. Jeg skriver iallfall noe som omhandler det fotballmessige. Du bedriver din sedvanlige metadebatt.

Enig med deg at ordlyden i innlegget var lite å henge seg opp i. Om man var uenig hva du mener om mignolet er en annen ting

La oss være enige om at Klopp har en jobb å gjøre på keeper fronten👐🏻

Er så fryktelig lei at dei fleste innleggene dine handler om å gå etter folk sin skrivemåte eller at dei ikkje har din tilsynelatande uendelige optimisme og manglande vilje til å kritisera. Olav skriv mykje meir interessante og reflekterte innlegg enn deg, så altfor sjelden du skriv dine eigne meiningar om fotballfaglige ting. Synd, for når du faktisk har skrive dine fotballfaglige meiningar, er det interessant å lesa.

Enig med studio at det er keepertabbe, men det er idiotien i det jeg ikke begriper. Én hånd og slenge seg der? Fy fader.
Stå i ro og ta ballen med to hender. Enkelt.

På 3-2 er han alt for heit, og slenger seg, i stedet for å stå rolig.

Det kommer helt an på hvilken kontekst du setter det inn i. I innlegget som OlavE skriver så kan du like så godt bytte ut “driter i” med “bryr meg ikke” eller “blåser i”.

Måten du leser innlegget hans er:
Hva kan jeg kommentere på en barnslig og teit måte her? Hmm… hsn skriver “driter”. Da DRITER jeg i kontekst og kommenterer kun dette for det er barnslig. Jeg har et ekstremt behov for å komme med komme med en kommentar men jeg eier ikke egne meninger og er egentlig her for å kommentere at alle andre er teite og barnslige utenom meg og Carragher.

Hadde du lest innlegget og ikke bare scannet det for enkeltord du ka dra ut av kontekst så hadde fått med deg meningen i innlegget til Olav som trolig gjenspeiler meningen til 95% av forumets meninger.

At du intar “bestefarrollen” og setter deg på den høye moralske hesten gir kun et inntrykk av at du er en utdatert gretten ganmel gubbe.

Takk for meg.

Mignolet må bort. Han er etter mitt syn kanskje den svakeste førstekeeperen i Premier League. Da tuller jeg faktisk ikke. Jeg ser faktisk ingen som dårligere enn Mignolet. Det verste jeg hører her inne er ordet skuddstopper. Ett ordtrykk som har hengt ved Mignolet siden han kom. En skuddstopper hopper ikke sidelengs og prøver å redde med en strak vrist når det kommer ett skudd mitt mor seg. Mignolet prøver å gjøre en TV-rednng som gjør at han driter seg enda mer ut.

En normal keeper som har vært på toppnivå. Vet jo at når det kommer ett hardt skudd mitt mot deg, så må du stå trygt og bare slå ballen rett ut av farlig posisjon. Skuddet er knallhardt men det kommer ganske rett mot han.
Driter seg også ut flere ganger når han skal ut på corner. Er milevis unna og bare flaks gjør at han får frispark. I tillegg har man sleivsparket til Øzil som faktisk Mignolet nesten klarer å slå inn i eget mål.

Det verste er at vi ikke har en god nok andrekeeper. Karius er på samme nivå. Disse keeperne gjør slike rare valg som igjen får meg til å bli rasende.

MEN, jeg tror nok ingen av disse keeperne forsvinner og ingen nye kommer inn. For det virker som om trenerne er meget fornøyde med dem.
Om trenerstaben skulle mot formodning kjøpt ny keeper. Hvem i huleste vil kjøpe våres to forferdeligfe dårlige keepere på et respektabelt nivå?

Ikke gi Kariys så mye pepper, har ilke gjort seg bort i år. Mener han fortjener en ny sjangs som 1 keeper resten av sesongen.Evaluer ved sesongslutt . Selg Migs til sommer og kjøp ny 1 evt 2 keeper.

Husker ikke hvilken Pl kamp det var nylig, men Karius sto nesten feilfri og holdt nullen. Så gjeninsetter Klopp Mignolet i neste kamp. Hadde håpet Karius fikk noen kamper videre da.
Han har vært god i CL, synes jeg.

Helt enig. De kampene Karius har fått denne sesongen har han sett helt grei ut. Ikke like usikker som i fjor. Mignolet er mignolet. Ikke god nok og vi vet det vil komme flere feil

Er så deilig å lese dette. Er så drita lei innleggene til jano, som stort sett er latterlig kritikk av saklig kritikk. Takk.

Har ikke ord Jano…
Har observert dine smålige stikk i lengre tid, og dette er lavmål av en som jeg regner med er godt voksen. Stakkars deg som er så smålig.

Sett inn Grabara. Slike skudd tar jo fortsatt Frode Grodås, ja selv Erik Holtan ville tatt den, med ryggen til…

Karius er ung og bedre en Migs. Bedre med føttene, bedre med utspark/utkast. Like god på strek og tøffere i feltet. Vil han gjøre feil? Ja helt sikkert, men ikke så mange som Migs og han har enda ikke fått skikkelig sjansen. 15-20 kamper er ikke nok til å dømme han. Sett han inn resten av sesongen og la Ward/Migs kjempe om fa cupen.

Tweetene kan ikke være lystelig lesing for Mignolet.