22. Simon Mignolet

Stoler absolutt ikke på Karius. Han gjør valg som ikke hører med i toppfotballen.

Vi trenger en ny keeper i Januar. Koste hva det koste vil. De Gea/Mignolet over en sesong er fort 10-15 poeng. MINST.

Det finnes nok av gode keepere der ute som kan gjøre en voldsomt mye bedre jobb enn de vi allerede har i klubben…

Nok en kamp så kom Mignolet i søkelyset, og atter en gang var det en keepertabbe som fikk forumet til å koke over av forbannelse. Som både jeg og flere med meg har påpekt er retten og sletten ikke Mignolet god nok som førstekeeper for Liverpool. Han kan stå for lag som Stoke, Burnley, Southampton, Brighton og den type lag, men for et lag som ønsker å kjempe om heder og ære er han ikke god som et soleklart førstevalg. Redningsprosenten er for lav, han er middelmådig i feltarbeidet og utrusningene er til tider horrible (jmf kampen mot Stoke)

Han har kostet Liverpool mange poeng i de sesongene han har stått i buret. Med nok en tabbe håper jeg inderlig at Klopp og teamet rundt han har sett at Mignolet ikke er det ideellet førstevalget. Jeg skal ikke gå så langt å si at det bør være Mignolet sin siste kamp for Liverpool, for det er det ikke, vi må garantert sitte med hjertet i halsen å se hans bravader i flere kamper denne sesongen, men jeg ytrer et sterkt ønske om at det er hans siste sesong som førstekeeper for Liverpool. Om noen dager er det Boxing day der vi mæter Swansea på hjemmebane og da bør Karius være burvokter for Liverpool. Mignolet bør helt klart benkes nå, dagens tabbe bør få Klopp til å innse at keeperplassen må styrkes.

Det høres jo helt sprøtt ut, men det er høyst sannsynlig sannheten. 10-15 poeng er enormt mye altså. Klarer vi å hente en spiller som løfter oss med 7-8 poeng per sesong er ikke £40-50m store summen. Donnarumma og Oblak bør være opplagte kandidater allerede i januar.

Tar også med Roma’s brasilianske landslagskeeper Alisson Becker.
Går kanskje under radaren, men han er god. 25år.
Tror ikke prisen er så alltfor høy.

Egentlig litt rart siden han kom fra en meget god liga der han ble kåret til sesongens beste keeper… Tror han må få spille seg varm i den røde trøya. Jeg er i hvert fall dritt lei Mignolet sine tabber!

Alle de andre lagene vi skal kjempe om trofeer med har gode keepere som kan redde laget, redde poeng, være matchvinner eller i det minste gjøre det som er forventet av de. Vi har en keeper som heller taper poeng enn redder de.

Jeg er så jævlig lei av Mignolet nå. Han har tatt seg opp etter han ble vraket i fjor, men med jevne mellomrom smeller det inn tabber som man ikke kan gjøre annet enn å riste på hodet av.

Ikke bare slipper han inn et elendig mål som han skal ta med bind for øynene, men like etterpå holder han på å drite seg ut på en corner der også. Vi skal være jævlig glad for at det ble dømt frispark, og gudene vet hvorfor det ble dømt.

Få inn en ny keeper, gjerne Oblak eller Donnarumma…

Kommentator nevnte noen stats under kampen i går.
Mignolet har sluppet inn bare 3 mål på Anfield i ligaen denne sesongen.

… og 20 mål på bortebane.

Ble kjapt kommentert at dette ikke bare hadde med keeper å gjøre, men det er fortsatt et temmelig ekstremt forhold.

Har lenge tenkt at forsvaret eksponerer keeperen vår på en ufordelaktig måte; at hvilken som helst keeper ville hatt vanskelige arbeidsforhold hos oss. Men jeg har også ny keeper på lista til julenissen, #22 er frustrerende ustabil, og dessverre med et toppnivå som ikke er høyt nok til å gjøre opp for det.

De Gea har 5 redninger per innsluppet mål. Mignolet har 1…! Dårligst i PL. Så kan man si at vi slipper sjelden motstander til avslutninger, men 1,1 redninger for hvert mål er uansett for dårlig. Nå mener jeg vi må bruke resten av sesongen til å la Karius vise om han duger som 1.valg. Mignolet har så absolutt fått sine muligheter og man kan lett konkludere med at han ikke er god nok for et lag som kjemper om topp 4. Selg eller la han gå gratis til sommeren, og hent ny 1. eller 2. valg på keeperplass.

Det er en ting som er sikkert, vi vinner ikke PL med Mignolet som førstekeeper.

Nei det er i hvertfall helt sikkert. Viktig med en trygg keeper som forsvaret stoler 100% på. Med Mignolet vet vi (og laget selvsagt) at tabbene kommer. Er ikke bra.

Gi Karius frem til sommeren uten å hugge hode av han. Bygge han opp, så får vi heller ta dommen etter CL finalen i mai🎅🏼

Blir ikke lett å få tak i ny keeper. Sikkert umulig i januar. Da blir det beste alternativet nå og la Karius vokte buret fremover.

Karius må ha tatt mange steg mentalt for å komme seg over debutsesongen, og årets utvalg av kamper. Det har vært skrale greier, og han har helt tydelig vært på felgen.

Det er mulig han er knalltøff og tar en ‘mini-de gea’, men lite som har vist det hittil.

Kan hende Klopps valg om å gi han tillit i CL kan vise seg å være en genistrek.
-‘Vraket som førstekeeper, men jeg får spille de viktige CL-kampene… hmm, kanskje jeg ikke er så dårlig likevel…?’

Skjønner for så vidt lite av Wards posisjon. Kan det være skader og skral kropp?

Jeg tror rett og slett bare at han ikke er god nok.
Hadde han vært det burde han vært foran Mignolet i køen.
Nå har jo Klopp vist at han sjeldent bruker sin beste keeper i Karius og heller “sparer” ham til CL kampene.
På tide at Karius står alle kamper nå.

For å sette det litt i perspektiv. Vi har sluppet inn 15 av de 23 målene i 4 bortekamper.

Jeg digger Gomez og jeg tror han vil lære av dette. Men han har faktisk gjort en del feil som har ført til mål denne sesongen.

I forrige oppgjør mot Bournemouth opphevet han også offsiden som ga Defoe sjansen alene mot keeper? Og litt vel sovende i situasjoner hvor man må være “på” (som den situasjonen med Lanzini f.eks.) Han har en vei å gå på det taktiske, men er allerede et fysisk beist og teknisk meget god. Et fantastisk talent rett og slett.

Så opp igjen høydepkt nå. Jeg vil ikke kalle 3-2 målet en tabbe, men hvorfor i alle dager slenger mignolet seg, og selger seg på den måten når Øzil har dårlig vinkel?

gomez synes jeg hadde mange gode involveringer igår, men når sanchez scorere sover han. Men han er såpass ung i posisjonen han spiller så han vil nok lære mye.
Mignolet er etterhvert en erfaren keeper men gjør litt for mange av disse blemmene. Jeg synes også redningsforsøket hans når mål nr 3 kommer er merkelig. Han slenger seg og gjør seg jo så liten som mulig. Han ventet kanskje en avslutning i nærmeste hjørne, men når øzil ikke skyter i nærmeste hjørnet så er det jo et veldig enkelt mål.

Jeg nevnte det i går. Det er rett og slett dårlig keeperspill.
Der skal han komme ut, gjøre seg stor og stå i ro. Vitner om en keeper i ubalanse, og det er jo ikke så rart, når han nettopp har sluppet inn mål 13-14- åringer redder enkelt.