22. Simon Mignolet

Mignolet har på 17 kamper sluppet inn 23 mål hvorav 20 av dem er kommet på 10 bortekamper.
Han har totalt 29 redninger denne sesongen som plasserer ham på 19 plass, rett forann Ederson som har reddet 28, men har sluppet inn halvparten av målene.
Cleansheet ligger han på delt 6/10 plass sammen med 4. andre.
Antall bonuspoeng på fantasy? 0. Bak 22 andre keepere som også trolig betyr at han er den eneste som har spilt mer enn 1-2 kamper som ikke har gjort en god nok jobb til bonuspoeng.

Mignolet er en keeper som kun redder det enver annen profesjonell keeper ville reddet og ikke noe mer.
Når han da har sluttet å redde det mest rutine skuddforsøkene blir han totalt ubrukelig.
Som jeg har sagt siden han signerte for Liverpool så er han rundt om den 10-15. beste keeperen i England.
Det er helt uforståelig for meg hvordan man ikke har hentet inn en ny keeper. Det kan ha noe med at Mignolet har noen sjeldne gode perioder, kanskje har disse kommet opp mot transfervinduet? Han er iallefall ikke inne i noen god periode nå. På tide å kvitte seg med daukjøttet og få inn noe topp klasse.

Setter opp ønskelista mi slik:

1. Oblak
  2. Leno
  3. Donnarumma
  4. Navas

Oblak er naturligvis veldig usannsynlig da han allerede spiller for en bedre klubb.
Donnarumma er det så forbaska mye tull med at jeg aner ikke hva som er sannsynligheten for at han er tilgjengelig, ei heller om han ville spilt for Liverpool.
Navas er kun aktuell om Real Madrid henter De Gea, og det skjer ikke i januar. Ville vært to fluer i en smekk, men må trolig vente til sommeren.
Leno er det eneste alternativet jeg virkelig ønsker meg som jeg tror kan prises ut av klubben. Bayern Leverkusen er ikke akuratt PSG og City. Har vært en favoritt hos meg i flere år og blir bare bedre og bedre.

Svaret på det er enkelt, Mignolet er ingen toppkeeper og velger gale løsninger. En toppkeeper ville vært langt mer tålmodig og stått i den situsjonen. Der ser vi mye av forskjellen på en keeper som feks Peter Scmeichel og Mignolet. Vi har en middelmådighet i mål som koster oss 10 - 20 poeng hver sesong.

Jeg liker ikke å kritisere Mignolet, for jeg hadde god tro på han.
Men jeg har gitt opp, han har kostet oss så mange poeng, og jeg vet ikke om jeg engang tør vite hvor mange poeng det faktisk er snakk om.
Enda verre er det faktumet at hvilken som helst PL keeper har bedre stats enn vår, og derfor hadde vært enn oppgradering.

Personlig hadde jeg heller sett Ward enn Karius i mål, men uansett faen så håper jeg å se en skikkelig keeper inn i januar.

Fra Boxing day tip serieslutt, så håper jeg vi kan diskutere Karius istedet for Mignolet. Karius har ikke gjort seg bort i CL kampene, og nå bør han overta som Liverpools førstekeeper.

Stoler mer på Karius enn Ward. En ny keeper i januar blir ikke lett å få tak i. Det tar tid å tilpasse seg PL. Kjør på med Karius utover våren. La han spille seg skikkelig varm i den røde (gule) trøya. Han kom tross alt fra en meget god liga der han ble kåret til sesongens keeper før han kom til oss :wink:

Jeg tror ikke Liverpools kommende, faste keeper er i klubben i dag.
Så tror man egentlig bare i “kjerka”, så kall det gjerne synsing eller magefølelse :slight_smile:

Må være fryktelig frustrerende å være angriper i Liverpool. Du gjør jobben din og panker inn x antall mål, men blir sviktet av inkompetente lagkamerater bakover igjen og igjen.

Mignolet kort fortalt som keeper er : Alle bedre ,ingen ved siden og ingen under.

artig at du seier det. Påpeikte det samme til ein kompis eg såg kampen med i går. Må vere ekstreeeemt frustrerande!

Gomez kan også bli advart at han ikke blir alene om den ballen

Gomez er ung og lærer. Slike feil gjør man på veien mot rutine. Dette var en erfaring han vil vokse på.

Gomez skal alltid angripe ballen om han ikke vet om noen er bak han. Ikke rygge slik han gjør. Jeg tror han lærer av situasjonen, og vil ikke gjøre den feilen igjen.

Her er en litt ukjent kineser, som neppe er særlig god. Uansett, er det det nok snakk om en betydelig oppgradering sammenlignet med Mignolet.

Oblak har 85000 euro i uka.
Lønna bør det være å mulig å konkurere mot.

Liverpool sin førstekeeper er garantert ikke i dagens stall, så Klopp må sende et sterkt ønske til nissen om at han ønsker seg en ny keeper.

Hahahaha

Oblak har nettopp oppgradert lønna si betydelig. Har vesentlig mer enn 85000 euro i uka nå.

Tror den er oppgradert fra 25000 euro til 85000 nå.
http://footballplayerpro.com/atletico-madrid-player-salaries/

Uansett, så har vi råd til å matche den lønna - jeg makter ikke tanken på Simon Mignolet i buret enda en sesong.