22. Simon Mignolet

Kan jo kvitte oss med Sturridge og gi Oblak den lønnen så er det jo dobbelt av hva han har nå.

Jeg fikk omsider sett målene fra kampen mot Arsenal. Arsenalmål nr to skulle jeg likt å se med kameravinkel i ballbane. Jeg hadde et betraktelig høyere nivå i volleyball en fotball. Når vi servet i volleyball vår det ofte et mål å unngå skru i ballen. Løse baller ble latterlig vanskelige å beregne når de kom uten skru.

Nå har jeg fulgt med på keepere en stund. I dag gjorde jeg noe så sjeldent som å se spansk fotball. Navas gjorde ingen direkte tabbe, men mål nr 1 og 3 kunne han reddet om han var en såkalt matchvinner. Ter Stegen hadde noen inngripner der jeg tenkte at det er flaks for deg at Real Madrid er mer opptatt av å markere hands enn å spille fotball. Chech har jeg sett noen ganger. Han er virkelig på tur ned. Lllories setter seg på ræva og lar folk sette ballen over han så snart han får anlednig. Det er ikke mange virkleig gode keepere i verden i dag er min konklusjon.

Man kan kritisere Mignolet for manglende framgang. Jeg ser at han har blitt betraktelig bedre på mange punkter, men det mangler fortsatt mye. Karius får lov til å fortsette å gjøre et lite hopp rett opp på et totalt idiotisk tidspunkt. Reina gjorde flere feil på slutten av tiden i Liverpool en på starten. Brad Jones gjør det ikke så verst i Nederland om jeg forstår situasjonen rett. Det kan være at jeg tar feil, men har ikke alle disse trent under samme keepertrener i Liverpool?

Koulibaly som jeg har stor sans for har forøvrig 2m euro i årslønn.

For eksempel. Bli kvitt no daukjøtt og fått erstatta det med noe bedre høres ikke feil ut i min ører.

Han + VvD og Oblak inn. Sturridge, Ings og Can ut. Lønnen er dermed dekket i alle fall, i tillegg til at vi brått kan ligne på gullkandidater når neste sesong begynner med Keita i lagoppstillingen.

Det er uansett matchvinnende å ta det skuddet i går. Det er fra laaaangt hold og rett på keeper.
Hvilken som helst keeper tar den, selv den unge Grabara…
Klopp føler nok trykket fra fansen og gjør noe med det.
Men gjør han det er det ingen vei tilbake for Mignolet er jeg redd…

Dette er pr 1.Oktober.
Hittil hele sesongen denne sesongen har han 10 cleen sheet på 17 kamper. Nærmer seg 60 kamper uten baklengsmål i La Liga.

Dette er det keepere som ‘ikke er i form’ som gjør, og keepere som ikke skjønner logikken. Ikke lett å plukke bort, og det må terpes mye på. Regner med keepertreneren er på saken.

Det er en av grunnene til at jeg ikke ønsker Karius i mål.
Husker også med gru et frisparkmål og klumsete grep i sekken på enkle skudd rett forfra. I tillegg var han vel bare det berømte kusehåret fra å gi bort ballen tre ganger mot Arsenal i hans første kamp for året, og han har utrustninger der han helst tar egen mann.

Vi kan mene at spillere som Mignolet, Sturridge ikke er gode for laget, og det er de heller ikke, men det å kalle Liverpool sine spillere for daukjøtt er respektløst.

Min interesse for å se skuddet er minst like mye for å se hvor mye fotballene flakker. Det er mange grunner til at de tunge skuddene fra midtbanespillere blir færre og færre. Jeg tror, med vekt på tror, at ballene blir lettere og dermed vanskeligere å få ordentlig fart på, mens de fakker mer en de gamle ballene. Kraft blir dermed mindre viktig enn helt rene treff. Det er ganske ofte å se at gode keepere sikrer relativt “enkle” baller ut, og at de velger å stoppe skuddet og heller kravle seg ut for å holde returen. Det tror jeg er pga ballenes egenskaper.

Ja, har og lært trikset med å slå på ventilen.
Slik er det i fotball også, men vanskeligere å planlegge :slight_smile:

Det er helt klart lettere å redde en ball med skru, men dette skuddet skulle vært reddet enkelt med to hender på ball, og to bein i bakken. At han slenger seg er noe forbanna tull.

Det er den regner med at keepertrener er på saken jeg lurer på. Om treneren er det svake punktet, så hjelper det lite å skifte keeper. Mulig jeg husker feil, men keepertreneren er vel den samme nå så da Reina var der?

Vi er vel stort sett enige om der. Les innlegget jeg postet mens du skrev ditt siste :slight_smile:

Ja, men disse keeperne vet da slikt selv. Frikjenner ikke keeperne våre.

Ja, jeg er enig. Beklager om det ikke kom godt frem. Engasjert.

Dette med baller er interessant. Det var enormt mye testing og stor forskjell på ballene rundt vm06 og mesterskapene før og etter det. Nå har det landet på roligere/ tyngre baller som går veldig bra og normalt. Skyter man hardt så går de hardt, ellers hadde det ikke vært moro…

Kan godt hende det ville være fair ovenfor Karius, men da ligner det mer følgefeil. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Ward er foran, siden Karius rett og slett var svak i fjor og Ward ikke gjorde seg bort i pre season og kamp han fikk spille.

Tror muligens det handler om skader, og at Klopp tross alt kjøpte Karius.

Leste på forumet for noen uker siden at han hadde 200 000 euro i uka jeg? Hmm…

Om dette skulle skjedd i PL er Mignolet den eneste som hadde klart det.

Har det faktisk vært ett eneste rykte om at Oblak er på vei ut av klubben, eller er det mest ønsketenking fra kopforum?