22. Simon Mignolet

Nå er det forbanna nok!
Vi må ha ny keeper!!!
Og en skikkelig god en!
Det er pinadø ei hel håndfull keepere i norsk fotball som matcher nivået til “våre to foretrukne”, Ward vet jeg jo ikke hva kan siden jeg aldri får sett han spille…
Hadde vi hatt en på høyde med DeGea hadde vi vunnet pokaler allerede under Klopp…

Tror dessverre det bare er ønsketenking

Var det jeg trodde / fryktet.

Dersom vi skal hente inn en fremtidig storkeeper er kanskje franske Alban Lafont i Toulouse en mulighet. Fyller 19 først i januar og har allerede stått fast i Ligue 1 i rundt to sesonger og har 78 ligakamper. Sannsynligvis også mye lettere å få tak i enn Donnarumma og Oblak.

Jeg stemmer fortsatt for Handanovic.
Vi trenger ikke et prosjekt, vi trenger noen som kan umiddelbart kan matche kvaliteten i front.

Skal være litt enig med @cylon her. Er ikke sikker på om en “fremtidig” storkeeper er det vi trenger akkurat nå.
Ikke at jeg tror vi får Oblak heller, men vi trenger i alle fall en oppgradering på keeperplassen, og det er direkte skummelt å se hvor mange som faktisk kan bli regnet som oppgradering i forhold til hva vi har nå.
Det perfekte hadde vært en keeper mellom 25 og 30 år som vi kunne hatt i mange år fremover.

Blir 34 neste sommer, og tror det er vanskelig å hente spillere fra Inter enn det var for et par år siden. Handanovic burde vært hentet allerede i 15 da han var 3 år yngre, og Inter var betraktelig svakere enn de er nå.

Ønsket han da også.

34?
Da kan vi jo like gjerne gå for Iker C…
Som jeg forøvrig tror at ville levert sikkert keeperspill på godt nivå…

Mener nå fremdeles at disse to bør være på Klopp’sprioriteringsliste.
Kepa er rett nok sterkt linket til Real Madrid. Tipper han går dit. Den neste store fra Spania.

Litt forskjell.
Handanovic blir 34 til neste sesong. Absolutt ikke svakhetstegn.
Casillias blir 37 til neste sesong. Har visst svakhetstegn over flere sesonger.

Jeg kan se for meg Handanovic i minst 3 år til på dette nivået. Minst. Det er lenge i fotball.

Det er her og nå vi legger grunnlaget for om fab four blir værende i disse sesongene. En toppkeeper som Handanovic er intet mindre enn de andre fortjener, uansett om det kun blir for disse tre sesongene.

Casillas er vel eldre, og slik jeg har forstått mer på hell… men det får vi ta en titt på i neste runde.

Tviler på Porto vil kvitte seg med han før møtene med oss…

Vi kan ikke ta utgangspunktet i hvordan keepere spiller mot oss. Som oftest har de sitt livs kamp.

Jfr. F.eks Bogdan.

Vi får vel se om han er på hell da ja.
Uansett, en stor keeper med uhyre mye rutine. Det teller ikke så lite det.

Hva er det han er så god på? Eller er han bare jevnt over en trygg keeper som ikke gjør feil?

Jeg har aldri latt meg begeistre over han, og skrytevideoene virker faktisk mot sin hensikt på meg. Slipper alt for mange lette returer.

Men - jeg ser ‘aldri’ italienske lag i kamper, og har vel kun sett ham i en landskamp.
Imponerte meg ikke.

Riktig. Det er faktisk ikke tilfeldig, heller.

Uten sammenligning forøvrig, van der Sar var nok også en keeper som ikke ville hatt skrytevideoene med de villeste redningene.

Jeg tenker trygg og stabil. Har i mange år hatt en høy “redninger per innslupne mål”-rating, der vår egen Mignolet er ganske… elendig. Vi kan ha skuddstatistikk på 32-2 i skudd, men likevel ende kampen med 2-2 som resultat.

Oblak mitt soleklare førstevalg, men anser det som urealistisk. Tror det beste vi kan håpe på er at Karius luker bort mye av sin ekstentrisitet. For jeg tviler på at Klopp kommer til å bytte.

Ønskeliste neste sommer:

1. Mignolet blir solgt. Han er ikke god nok som andre keeper engang. (Men hvem vil kjøpe Mignolet? Ingen)
  2. Denne John Achteberg kan pakke sin bag og dra. Alle keeperne har faktisk blitt dårligere under denne fyren. I tillegg kostet han oss også fort poeng mot Chelsea da han ikke gav beskjed til 4.dommer om bytte.
    3.Karius kan også forsvinne. Når han faktisk ikke har klart å tatt over keeperplassen enda becitner vel om en keeper som ikke holder mål. Mignolet er kjemt for sine hjerneblødninger. Karius er vel likedan.

Selvfølgelig er alle våre tre keepere gode nok til å være reservekeepere.

Alle er også gode nok til å spille for en PL- klubb. Noen av de vil bare være avhengige av å ha en annen stille støtte foran seg.

Han var strålende de siste to mnd av forrige sesong, og en viktig grunn til at vi klarte fjerdeplassen (med det utgangspunktet vi hadde etter Jan/ feb). Så må det selvfølgelig også sies at det var svært variabelt tidligere i sesongen. Totalt sett vil jeg si at vi klarte 4.plassen til tross for, ikke på grunn av.

Problemet er at det er altfor lavt bunnivå. Her har Mignolet aldri klart å stabilisere seg. Karius syns jeg er noe bedre på dette enn han var i fjor. Ward har vi sett lite til dessverre. Da han var på utlån til Aberdeen leste jeg flere rapporter om at han kunne ha ingenting å gjøre i 88. min, men at han deretter var svært påskrudd da han endelig måtte i aksjon.

Ideelt sett tenker jeg at jeg ville sendt både Karius og Ward på utlån allerede i januar, og kjøpt f.eks Handanovic. Så følger vi nøye med på utlånsspillerne, og ser hvem som vil passe best som 2.keeper. Salg av Mignolet+En av de andre til sommeren.

Skal vi kjøpe ny keeper så er det en selvfølge at keepertreneren vår blir byttet med det samme
Kan ikke huske en målmann som har blitt bedre i Liverpool siste 20 år
Treneren sammeligner jeg med Jamtfall i RBK
Han er med i staben for du synes synd på han som menneske
Jamtfall er en av de dårligste keeperne RBK har hatt og desto dårligere trener