22. Simon Mignolet

Er jo litt sånn. I Liverpool får man gjøre feil på feil. Grove feil som i de fleste jobbtilfeller hadde ført til sparken, eller mindre ansvar.

Synes dette er ett unfair signal til Karius og Ward…

Kaptein så langt denne sesongen:

Henderson: 21
Milner: 4
Mignolet: 3
Coutinho: 2

Lurer på hva Karius tenkte da Mignolet løp utpå banen sist, med kapteinsbindet rundt armen.

For noen måneder siden uttalte Klopp at Coutinho var Liverpools tredjekaptein. Har Mignolet passert ham i køen?

Migs er kun kaptein, om de tre andre ikke er på banen.

Det er jo slik med reservekapteiner - du er ikke kaptein hvis den som er foran deg spiller. Men - ja, Coutinho var ikke på banen i kampene Migs hadde armbindet.

Og Klopp sa dette etter at Coutinho hadde vært kaptein i julen:

“I don’t want to make it any less romantic but when Hendo and Milly aren’t playing, Philippe Coutinho is our next longest-serving,”

Men det blir spennende å se de neste kampene, dersom Coutinho kommer tilbake på banen, Hendo fortsatt er skadet og Milner er på benken.

Klopp sa vel noe sånn som at når Henderson og Milner ikke er på banen så er det spilleren som har vært i klubben lengst som er kaptein. Rekkefølgen blir isåfall ; Flanagan>Ward>Sturridge>Coutinho>Mignolet>Lallana>Can>Markovic>Lovren>Moreno.

Ja, veit jo det. Derfor jeg svarte som jeg gjorde. Altså, Mignolet hadde ikke passert ham i køen.

Klopp har brukt José Enrique som kaptein.

Ja, faktisk.
Det sier vel litt om hvor lav standing kapteinstatusen har hos Klopp.

Apropos: Så lenge er to år innen fotball. Kom ikke her og si at vi ikke kunne gjort nytte av spillere i alderen 29-32 år med 2-5 år foran seg.

Det var vel i Enriques siste kamp for Liverpool og om eg ikkje huskar feil stilte me vel med eit rimeleg B-prega lag?
Slik sett var vel han den riktige kapteinen i den kampen.

Det stemmer. Eneste senior-spillerne som spilte den kampen var Mignolet, Enrique, Allen og Benteke. Enrique var den av dem som hadde vært i klubben lengst så det passer også med det Klopp har uttalt denne sesongen.

Han tar det som en mann! #respekt

Mignolet virker jo en ganske mye mer oppegående fyr enn mange andre fotballspillere. Bare synd at keeperkvalitetene ikke holder høyt nok nivå.

Synd egentlig med tanke på hvor høyt toppnivå han faktisk har, noe vi så på slutten av forrige sesong.

Da er det vel hevet over enhver tvil det kommer ny keeper i sommer. Ingenting personlig mot mignolet, men håper vi kunne ha sluppet han nå og reinvestert de pengene vi har fått inn dette vinduet. Gjerne betale overpris på den keeperen vi ønsker oss. Er det en plass hvor vi burde bruke en del ekstra så er det i den posisjonen

Merkelig at han bruker VM i sommer som et argument for å forlate Liverpool til fordel for en klubb der han får spille. Er ikke Courtois bankers på det belgiske landslaget?

Henger ikke på greip, fordi VM er jo ferdig når han forlater lfc. At han skifter i sommer har ingen innvirkning på det. Han burde jo søke seg vekk nå

I følge artikkelen på forsiden av Liverpool.no bekrefter Mignolet alle de spekulasjoner rundt keeperplassen vi hadde da Klopp sa at Karius får sjansen fra nå av. Det sa han også i fjor før Karius brakk hånden og Mignolet på en fair måte klarte å beholde plassen på laget. Klopp må hadde vært sikker på at Karius var bedre enn Mignolet under treningen for å komme med det uttalelse.
Det er på et måte en «Print of no return» for begge keepere. Mignolet er ferdig i mine øyne, en slik uttalelse er en klar mistillit til sine egen evene til å bli fast keeper for LFC.
Jeg tror at Ward får sjansen hvis Karius ikke overbeviser, og hvis både Karius og Ward ikke klarer det blir der garantert en ny keeper inn til sommer. I mine øyne trass alle unoter har jeg alltid hatt mer trygghetsfølelse med Karius på mål enn Mignolet. Karius har klart bedre distribusjonsferdigheter og vi kommer på mange overganger for fordi Karius klarer å sette igang mye raskere enn Mignolet.

Så min påstand: Mignolet er FERDIG! (Endelig!)

At mignolet sier dette tyder det nok på at han forsvinner ja. Og når ikke klopp har et klart førstevalg mellom karius og mignolet så mån det vel bety at en ny keeper er på ønskelista

Jeg tenker Klopp har tatt et valg. Ikke nødvendigvis at Karius er bedre enn Mignolet, men yngre.
Overrasker mye om vi ikke får ny 1. keeper til sommeren, eller kanskje nå i Januar.
Tror Klopp vil beholde Karius, og håpe at han kan ha utvikling i seg på sikt. Alder viktigste faktor i forhold til Mignolet.

Enig, men sist jeg nevnte det (i en diskusjon med deg), så var du mest opptatt av at det ikke var tradisjon for det (å betale det det koster for å få inn en topp-keeper). Har du endret syn på dette nå?

Mignolet er en kjernekar, og han opptrer alltid korrekt i pressen, han klager ikke om han blir vraket, men som alle andre spillere ønsker han selvsagt å spille flest mulig kamper. Mignolet er en god keeper, men det å være er ikke godt nok om man skal kjempe om titler i PL. Da skal en keeper vokte buret i 38 kamper, og da er det ikke rom for å gjøre mange blundere.

Mignolet er for dårlig i feltarbeidet, og han har noen horrible utrusninger. Hans beste egenskaper er som shotstopper, men også der ser vi han begå enkle feil da fler skudd har gått over hodet på han, Mignolet er god på sitt beste, men svak på sitt nest best. Alt i alt er han ikke god nok for Liverpool, og han har kostet oss for mane enkle baklengs som har ført til unødvendige poentap. Selg Mignolet og hent en toppkeeper.