22. Simon Mignolet

Hva jeg mener vil skje, og hva som skjer er jo ikke samme tingen. Er mange ting som skjer som jeg er uenig i, men likevel så vurderer jeg hva jeg tror er mest sannsynlig. Feks så mener jeg at man bør erstatte coutinho i dette vinduet, men har mine tvil det vil skje. Jeg mener man bør bruke mye på en ny keeper nå, men tror ikke det skjer før sommeren

Du mener nå at det nå skal brukes mye penger på en topp-keeper (selv om det ikke er tradisjon for det), så da tolker jeg deg som at tradisjoner er til for brytes;)

Det får fremtiden vise. Vi brukte ekstremt mye på midtstopper. Problemet blir vel at en klubb ikke slipper en toppkeeper i Jan

Ja, men vi hadde brukt ekstremt lite på forsvaret (før VvD) sammenlignet med midtbane/angrep. Nå med VvD på plass har vi fremdeles en edruelig pris på forsvaret vårt sammenlignet med andre lag i samme klasse.

Med mellom 50 og 100 mill. på en ny keeper vil vi fremdeles være innenfor hele laget sett under ett - eneste store forskjellen er at en slik keeper kan bety + 6-10 poeng hver sesong, og dermed er man nærmest sikret å bli topp-4 i PL (hvis resten av laget fungerer slik som det har gjort til nå).

En topp keeper vil mao. fort tjene seg inn igjen.

Urelevant om spillern har utkjøpsklausul

Nå vet vel du vel minst like lite som meg om man i det hele tatt vurderer å betale en slik pris for Oblak, så trenger absolutt ikke være irrelevant om man vurderer billigere alternativ.

Var urelevant mtp om DE vil slippe han

Ja, hvis du kun snakker om Oblak. Jeg hadde en generell diskusjon rundt keepere, og sannsynligheten for at vi betaler en milliard for en keeper er ikke særlig stor i min bok. Tror vi gå etter andre alternativ enn han, men er han jeg mest vil ha

Fordeler og ulemper med utkjøpsklausuler.

Men tipper vi beholder og bruker Karius/Ward frem til sommeren. Hadde selv ikke droppet Spania for sure England (gutta tjener nok a like vel) og de er jo like fult med i CL og gjør det godt.

Er litt der selv. Tror vi går etter Roma-keeperen i sommer, om ikke AM går med på å selge billigere

Trur neppe det står på pris, nå hentet Klopp tidenes dyreste forsvarsspiller, så da bør tidenes dyreste keeper stå for tur til sommeren. Klopp må gå etter det beste, og ikke det nest beste.

Disse distrubisjonsferdighetene til Karius må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har lagt spesielt merke til. Utenom den ene gangen han klarte å sende ballen bak sin egen dødlinje. DER snakker vi ferdigheter! Utenom det så virker ikke Karius spesielt god i feltet, og er heller ikke en spesielt god shotstopper. Mignolet er også mye bedre på straffer, noe som har reddet flere poeng for oss de siste sesongene.

Jeg syns overhodet ikke Mignolet er god nok, men mener han er flere hakk bedre enn Karius, og fortjener derfor å stå i mål ut sesongen.

Helt enig.Før vi hentet Karius var kritikken mot Mignolet at han var for dårlig med ballen i beina,Ikke god nok på innlegg i feltet og at han ikke dirigerte forsvaret.I karius har de hentet en Keeper med de samme svakhetene og som i tillegg er langt svakere enn Mignolet på alt annet.Synes han ser utilpass ut i de fleste situasjoner.

Yngre har svært lite å si.

Mignolet går inn i sine beste keeperår nå.

Karius er rett og slett ikke god nok.
Mignolet er svært god på enkelte områder, som gjør at feltarbeid og distribusjonsnivået kan overses. Problemet hans/ vårt er tabbene. Uholdbart det også.

Jeg vil ha med Mignolet videre som utfordrer. Karius kan selges, Ward kan lånes ut og så håper jeg den nye keeperen vil gjøre førstekeeperdiskusjonen udiskutabel.

Problemet er langtifra bare tabbene. Mignolet er vel egentlig kun svært god i situasjoner en-mot-en, inkl. straffer. Han er direkte svak som distributør, høyst middels som sweeper og i luftrommet, og redningsprosent tilsier at han heller ikke er spesielt god på streken. Og da er totalproduktet så svakt at det ikke er mye å skryte av.

Denne da fra desember. Håper trenden snur hvis vi får gjort noe med keeper situasjonen.

Han kan koste hva det måtte være og Klopp får sikkert utløse klausulen men det er jo opp til spilleren å faktisk forlate varmen og dra til kalde Liverpool og spille festfotball for det «beste» laget i verden

Han er god på strek, og har god grunnteknikk. Står riktig, posisjonering, timing i skuddet, fraskyv på lave og høye skudd, godt grep og rekkevidde.

Å si en keeper ikke er god på strek pga redningsprosent er skivebom.

Jeg håper Ward får noen kamper.
Alt annet vil være rart om han er skadefri.