22. Simon Mignolet

Vi kan sette Klavan i mål. Tror ikke vi slipper inn flere.

En enda bedre løsning er vel å sette Klavan som midtstopper og spille med 3 stoppere, uten keeper. Da hindrer vi trolig enda flere skudd i mot. For kommer først skuddet, så sitter den i nota, uansett om vi har en keeper eller ikke.

Bruce Grobbelar er tydelig på at keepertreneren må byttes. Selv om vi selger Mignolet. Der er jeg enig

“For kommer først skuddet, så sitter den i nota, uansett om vi har en keeper eller ikke.”

Dette!

Det skal alltid forsvares med at vi slipper til lite, at motstander sjeldent får målsjanser osv. Men når ett skudd på mål er nok(til mer enn ett mål og?!) så ser man hvor problemet ligger.

Kan velge og vrake, men høydepunktet må være den tapte duellen som førte til annulert offsidemål for West Brom. Må på nedre halvdel i Obosligaen for å finne tilsvarende.

Det er så flaut og pinlig. Han taper altså en duell mot en person som er like høy. Mignolet har armene å bruke. Han er så svak i kroppen at han får Sterling til å se ut som en bodybuilder.

Det skal bli vanskelig å selge Mignolet. Ingen lag i det øverste divisjoner kan kjøpe en slik keeper. Han gjør feil man knapt ser. Kina kan vel muligens være eneste alternativ. Der klarer han nok å vinne disse duellene.

John Actherberg eller hva han nå enn heter kan også pakke baggen. Alle keepere han har hatt har blitt svakere. Tok ikke han over Reina når han var begynte å surre også?

Skal ikke forundre meg om han storspiller i ny klubb!

Det går faktisk ikke an. Han har så mange svakheter som trumfer de svært få kvalitetene han har. Folk snakker om at han er en meget god skuddstopper. Der er jeg uenig. Han tar det han bør ta men ikke noe utenom det. Han lar også enkle skudd passere.

Enig angående keepertreneren. Det er så gjennomgående nå, når den ene keeperen etter den andre som havner under hans vinger har fallert og hatt en negativ utvikling. Det kan ikke være tilfeldig lenger. Her må det gjøres en vårrengjøring.

Nytter ikke om vi så kjøper DeGea. Hadde sikkert vært et nervevrak uten selvtillit etter noen få måneder.

Herregud for en keeper han er.

Nå er snart Mignolet ferdig i klubben tror jeg…

Forsvinner til sommeren. Håper bare Karius nå blir SÅ god at vi slipper å bruke penger på en ny førstekeeper!! Jeg tror han har det som skal til med MYE spilletid framover!

Jeg ser rent praktisk på dette. Viser han seg god nok er det fint, da har vi en ting mindre å stresse med. Og vi vet jo at det å kjøpe keeper er risikosport.

Hvem som er reservekeeper har jeg aldri brydd meg så mye om. Om det er Ward, Mignolet eller bjørnen Colargol er ikke så interessant. Hvis Migs er happy med rollen og stemningen er god mellom ham og Karius, er det helt greit for meg.

Mignolet blir solgt i sommer, han var vel ikke spesielt fornøyd når han ble vraket, og han godtar neppe å være reservekeeper bak Karius neste sesong.

Har hatt troen på Karius lenge jeg. Håper han står mange gode kamper fremover og at han klarer å finne tilbake til bl nivået. Men hva med migs? Hvem kan tenkes å være interessert i han?

Helt sikkert flere klubber i PL.

Tror migs er absolutt god nok for mange klubber i PL, en habil shot stopper og vil nok trives i en klubb der man blir pepret med skudd. Da merker man ikke så mye til en og annen tabbe, mens i liverpool blir feilene så tydelige, iallefall når man taper poeng pga feilene slik det har vært noen av for oss. Er så viktig med en stabil keeper man kan stole på når man sikter høyt.

En klubb som Newcastle kunne vært perfekt for Mignolet, da kommer han til en klubb som bør kunne etablere seg på øvre halvdel av tabellen, samtidig som han hadde kommet til en storklubb.

Dette var vel akkurat det som skjedde med Mignolet forrige vår også. Han hevet spillet sitt betydelig, og vi så en stabil, offensiv mentalitet han tidligere kun hadde vist sporadisk.

Visst er det risikosport med keeperkjøp, men å avstå fra keeperkjøp basert på en formperiode har vist seg å være en risiko det også.

Jeg håper vi selger 2/3 førstekeepere i tillegg til å ikke fornye Bogdan sin kontrakt (Ja, han er hos oss fortsatt).

Anser dette som mikroskopisk risiko så lenge vi beholder bare én av dagens 3 førstevalg.

Har aldri skjønt meg på shot stopper utsagnet. Et uttrykk som ikke passer MIgnolet. Skal man være en god skuddstopper så må man ha ett sterkt håndledd, noe Migs ikke har. Mange av skuddene er han “på” men han klarer ikke å slå de unna. I motsetning ti lfeks De Gea, som er en utmerket skudd stopper