23. Emre Can

hvorfor tror du det?

Se på Coutinho, signerte vi noen da han dro?

klubben kan lett få inn klausul som kun gjelder sommervinduet.

Så det argumentet holder ikke.

Problemet er jo at Can ønsker høy lønn med lav klausul. Lav klausul kan for eks være 40-50 mill £. En vits mtp hans potensial og alder tatt i betraktning.

helt enig, jeg mener han ikke burde få en slik klausul for å spille lenge for oss.

Men om man ifjor innså dette og da klarte å forutse at han gikk gratis så kunne man laget en avtale som sikret Liverpool cash og Can en overgang.

Jeg tror det er lettere sagt enn gjort. Det har litt med signaler man sender til resten av gruppen også.

Si de lager en avtale og han går på billig salg. Da vil de andre begynne å stille spørsmål til hvorfor vi krever mye for de andre og ikke Can. Så har man konflikter gående når Real og Barca banker på døren senere.

Ikke da han dro, men før han dro.

Vi tok ham vekk fra angrepet og erstattet ham med Salah. På midtbanen hadde vi skaffet oss to flere spillere enn sesongen før: Milner, som ble erstattet som back av Robertson og kunne vie seg til midtbanespill. Og Chamberlain som var et supplement av stallen.

Hadde vi fått Keita sist sommer tipper jeg vi hadde solgt Can. Siden Keita drøyde, beholdt vi Can og aksepterte free transfer som konsekvens.

Slik jeg ser på det.

ok, ser at det er mulig å se det på den måten.

Men det jeg ser er en tropp som er syltynn lengst fremme. Vi har i praksis 3 spillere til 3 posisjoner da vi ser at både Solanke og Ings er for svake.

Ox kan gjøre en jobb men har jo både vært skadet nå i det siste og måtte spille midtbane før det.

Fra 1.september hadde vi Coutinho, Gruijc og Sturridge i troppen. Fra 1.februar var alle disse borte og VVD hadde kommet til.

Totalt ble det litt for polarisert for min smak.

Du har så rett. Ojo, Kent og andre unødvendige utlån også. Skal vi låne ut må vi ha muligheten til å kalle tilbake

Alle er nok enige i det. Klopp og Salah også.

Etterpåklokskap gir mange gode diskusjoner, men det er viktig å huske på at vi kun vet utfallet av det som faktisk er historien, mens alt annet er teorier og tanker. 3 spillere til 3 posisjoner er utvilsomt tynt, men 3 spillere til 3 posisjoner gir også en enorm mulighet til å bli samspilt. Det kan godt være at spiller nr 4 i denne posisjonen hadde ødelagt det fantastiske angrepet vårt ene og alene gjennom muligheten til rotering og mindre samspilte spillere.

Mens alle spillerne takket supporterene for støtten gjennom sesongen etter kampen mot Brighton var Can heller i Tyskland. En utakknemlig liten jævel.

Få det bort.

Har merket meg det. Ikke å se på en eneste kamp etter skaden.
Så vondt i ryggen at han ikke kan være på Anfield. Men reise til Tyskland går visst bra…
Skulk?

Jeg har ikke sett bilder eller video der spillerne takker fansen for sesongen, men var de andre skadde spillerne med på den “takk-for-i-år-runden” etter kampen? Er ikke han i Tyskland for å få behandling ?

Neppe skulk. Men når både arbeidsgiver og arbeidstaker vet at det er slutt, synes begge parter ofte at det er greit at arbeidstaker holder seg unna i oppsigelsestiden. Sikkert ikke ulikt i fotballen.

Dårlig forhandlingsposisjon ovenfor ny arbeidsgiver å ha pådratt seg svært alvorlig ryggskade. Så alvorlig at du ikke kan overvære seseongavslutning og takke fansen og heller ikke støtte resten av laget i avgjørende CL-kamper. Dukker han opp i CL-finalen?

Jeg tror Can er skadet. Men jeg tror også det har vært klart lenge at han skulle bort. Likevel viktig å holde det under radaren, i tilfelle Can kom til å bli klar og klubben kom til å trenge ham.

Overgangsvinduet i England åpner torsdag, men ikke før 1. juni på kontinentet. Likevel får ikke Can skiftet klubb før 30. juni, da kontrakten hans løper så lenge. Men når som helst blir det nok bekreftet at han har ny klubb.

…med mindre han er så skadet at det ødelegger for overgsngen hans. Han må jo passere medisinsk test før ny klubb går forsikret ham. Og uten forsikring vil ingen klubber ta sjansen. Can er mulugens i limbo.

Selvsagt er Can skadet! Hvorfor i all verden skulle han ønske å simulere skade?
Hadde gutten vært frisk hadde han spilt finalen i CL og vært i VM troppen til Tyskland.

Å tro at han ikke er skadet blir for dumt.

Nei, nei, nei! Ikke ødelegg for gode konspirasjonsteoretikere med sunn fornuft! :laughing:

Hva har Van gjort galt? Han har holdt seg til kontrakten sin hele tiden, og da er det helt idioti og skjelle han ut fordi han er i Tyskland. Vi bør holde oss for gode til å komme med ukvemsord mot Can, det har han ikke fortjent.

Har noen skjelt ham ut?