23. Emre Can

Kommer ikke til å savne Can. Han er litt for begrenset i mine øyne. Det er synd at vi ikke solgte ham i sommer når vi kunne få 20- 30 mill pund for ham. Skulle gjerne sett at vi la dette inn i Lemar handelen. Da hadde vi hatt erstatteren til Coutinho klar. Ønsker han lykke til i Italia. En mer saktegående liga vil nok passe ham bedre.

Jeg tror Emre Can vil bli en verdensklassespiller i Juventus. Har lenge tenkt på at han burde passe de og Serie A ypperlig. Naturlig arvtager til Khedira.

For å si det enkelt: Jeg tror han vil være terningkast 5 for Juventus, men at han sjeldent ville blitt mer enn 4 for oss, og oftere 3 enn 5.

Jeg vil ikke savne han i det hele tatt. Han provoserer meg mer enn han gleder meg. Synd vi ikke solgte og erstattet han i sommeren som var.

En liten digresjon: er terningkast 5 verdensklasse?

Hvis man tar som utgangspunkt i at 3 er “normalt god”, så kan man vel si at 4 er “svært god”, 5 er “verdensklasse” og 6 er “legendarisk god”.

Jeg synes Can har vært en viktig brikke i laget iår og glad han ikke ble solgt i sommer. Jeg tror Can nyter å spille for liverpool, men at han likevel ønsker seg nye utfordringer. Brassesparket hans sist år nedbetalte jo ene og alene overgangssummen på 10 mio, så vi har fått avkastning på denne investeringen :slight_smile:

6: Verdensklasse
5: Meget god
4: God
3: Middelmådig
2: Svak
1: Dårlig

God oppsummering av en spiller jeg heller ikke vil savne i det hele tatt!

Vil plassere Can mellom 3 og 4, med glimt av 5 hver tiende kamp.

For meg er Can 4, tidvis 3 og 5, med potensial til å ligge jevnt nær 5.

Enig er ikke at vi mister han som irriterer meg, men at han går gratis.

Nok en fyr som setter seg selv høyere enn laget. Helt ok at han blir borte. Har ingen X-faktor, kun en ok bra spiller.

Terningkast passer best på filmer, fotballspillere krever 10 karakterer:)

Da er vi uenige om det :slight_smile:

Vil savne han dersom vi ikke henter en god #6 (dyptliggende/styrende/defensivt solid midtbanespiller) til å erstatte ham. Vil trolig være mye lettere å erstatte enn Coutinho dersom det siktes høyt (noe som trolig vil koste en del).

Ærlig talt.
Jeg driter i Can

Hvorfor drive selvpisking ved å gjøre Can til en bedre spiller enn han er. Hadde han vært engelsk og spilt på samme måte, ville han blitt kritisert for mye. Han er god - bevares - men ikke bedre enn de andre vi har. Og selvsagt erstatter vi ham enkelt.

Lurer på hvilke signaler Cou og Can sender ut i spillergruppa og hvordan de blir mottatt og hvordan de andre spillerne responderer på dette nå og i ettertid.

Eg trur heller ikkje eg vil sakne Can så mykje. Det eg har sett av Keita gjer at eg meiner han vil vere langt bedre i indreløparrolla. Eg meiner også at vi bør skaffe oss ein skikkelig DM i tillegg til Henderson. Vi treng ein som kan ta kommandoen på midtbana når vi er under press, ein som gjer at laget ikkje kollapsar slik som vi gjorde mot City. Can har musklane, toppfart og er ikkje dårleg til å takle, men det defensive ligg ikkje for han, på det nivået vi treng.

Eg trur ikkje Can kan bli den spelaren for oss. Etter tabba til Matip har eg sett etter kor spelbar Can er når motstandarane legg press på midtstopparane våre i oppspelsfasa. Han ligg svært ofte i pasningsskygge. Henderson er mykje flinkare til å gjere seg spelbar i denne fasa. Lucas er eit godt eksempel på ein som er mykje flinkare til å hjelpe midtstopparane ved å frigjere seg og vere spelbar. Begge dei to er også raskare med å få frå seg ballen på fornuftig vis.

Ville gitt Can kontrakt som midtstopper i trio med Matip og VvD

Emre Can spiller på det tyske landslaget, så det å kalle han “Middelmådig” blir nesten for dumt.