23. Emre Can

Vel, hva skal man kalle han da?
Hans prestasjoner hos oss har i snitt vært middelmådige.
Benteke og Carroll har vært på landslagene også, det gjorde ikke oss bedre av den grunn.

Først og fremst vil jeg si at det er forskjell på det tyske og det engelske og beiske landslanget.

Når det er sagt, så var både Carroll og Benteke mer enn middelmådige i sine prestasjoner før de kom til Liverpool.

Emre Can er ikke middelmådig, men ei heller noen toppspiller i mine øyne til det er han for ujevn i prestasjonene. Når Can er påskrudd og har drivet å trykket i spillet sitt da er han god. Vi har sett det noen kamper når han kommer på løp med fart og styrke da er han farlig, og da kommer han seg også i avsluttningsposisjoner, og her vil jeg savne Can.

For ofe ser vi at Can tung og treg, og at han ikke kommer opp i motstander, men ofte bevger seg rundt i mellomrommet, da er Can et stort irritasjonsmomnet. Det som kan være enda mer frustrende med Can er når han i stor grad spiller tversoverpasninger eller mister ballen helt unødvendig eller med horrible feilpasninger. Da savner jeg absolutt ikke Can. Til Can sitt forsvar så er han enda ung, men jeg er noe usikker på hans utviklingspotensiale. Liverpool har hentet Keita, og da får vi inn en spiller som er bedre enn Can, så jeg mener ikke vi blir svekket med Can ut og Keita inn.

Enig i ALT du skriver!

Det er vel der han passer best mener jeg også.

CAN LATEST

Emre Can is still considering an offer a five-year contract from Juventus, according to Sky in Italy.

His deal at Liverpool runs out in the summer - so he can reach a pre-contract agreement with a foreign club. Juve are keen to get this one sorted quickly and Can will earn around £85,000 per-week if agreeing to their terms.

With an insight into what my most concern Can in his contract talks, he added: “I’ve had calf problems for many years and it has been very difficult for me because I’ve played out of position, which means more sprints. Ten minutes into the game I’ve not been able to feel my feet in a few games. I didn’t like to go to the media and say ‘I am injured’.

“I didn’t play well when it was my opportunity to play and it was my mistake. I play in a different position now and I don’t sprint too much. Last week was good, against Burnley was good and I was pain-free.

When I play as a number eight I have to go forward and sprint more and I had a few problems with my calf. When I play at six you don’t have to sprint too much, you are in the middle and you have to make challenges and don’t have to go far away.

https://www.google.no/amp/www.telegraph.co.uk/football/2017/03/13/emre-can-delay-signing-new-liverpool-contract-just-want-play/amp/

Denne er ikke helt ny, men er fortsatt relevant. Sier han virkelig at han vil ha en rolle på banen der han ikke trenger å løpe så mye?

Det gjør han da vel til en av de best betalte i Italia?

Så jo mot Everton sist at han droppet sprinten da Sigurdsson scoret. Ganske syk innstilling fra en fotballproff. Jeg skulle gjerne også hatt en jobb hvor jeg ikke trengte å jobbe så mye.

I motsetning til Can, så orker Keita å løpe.

Høres ut som agenten til Can har lekt NAV her, og funnet et alternativ arbeid her for en mann som hadde blitt ufør i Liverpool-midtbanen. Juventus og Serie A høres fornuftig ut for Can.

Mitt syn er litt todelt her; på en side synes jeg Can er en god spiller som er best i #6-rollen, og jeg foretrekker å beholde ham fremfor å måtte ut på markedet å finne en ny spiller. På den andre siden så er jeg skeptisk til å beholde en spiller som sier rett ut at han ikke ønsker å løpe så mye når treneren vår heter Jürgen Klopp.

Uansett så er det beste for klubben ganske sikkert at han signerer en ny kontrakt. Om man finner ut i løpet av de neste 12-18 månedene at han ikke er den beste langsiktige løsningen så vil vi i det minste ha en spiller som bør være verdt £30-40 millioner på transfermarkedet, penger som vil på lang vei delfinansiere en mer passende erstatter.

Er ikke det vesentlig mindre en han hadde tjent i Liverpool om han skrev under ny kontrakt?

Liverpool tilbød vel 75k.

Ah oki. Det var jo ikke all verden når man vet hva feks Ox tjener.

Har ikkje Italia og f.eks. Spania og mindre skatt?
Det vil i tilfelle sei at ei krone tjent der er meir verdt enn ei tjent i england …

Jo, trur England er landet hvor fotballspillere må betale mest i skatt.
Juve fans var forøvrig forbannet under en link på facebook hvor det sto at de var klare til å gjøre han til klubbens tredje best betalte spiller. Krever han så mye som det sto der skal han bare dra for min del

Free transfer. Da kan du stille krav, da.

Ja, ganske sykt i grunn. Kom til å tjene mer en blant andre Buffon og Pjanic.

Søt tanke, men sånn funker ikke den store verden.

Can er gone, håper han faktisk går til Juve og ikke ender på Free Tr til en PL rival.