23. Emre Can

Det har jeg aldri sagt noe på. Enig i at Can ikke har fungert spesielt godt som DM:

Can som 1 av 3 midstoppere er hans optimale posisjon mener jeg.

Jeg mener Can har potensiale til å bli en hærfører på en sentral midtbane bestående av 3 mann. Roen han tidvis viser med ballen tilsier at han kunne passet godt som DM, men han virker ikke utviklet nok i spillestilen. Hans fysikk og tilstedeværelse i kamper hvor det går “litt hett for seg” er noe Liverpool har manglet i en årrekke. Hvem husker ikke tilbake til årene før vi hentet Ince?

Klopp har sagt at når Henderson og Milner ikke spiller så er det den senior-spilleren som har vært lengst i klubben som er kaptein. Med mindre han sier noe annet eller viser gjennom valg av kaptein i kamper at han ikke holder seg til dette prinsippet så synes jeg ikke det er noe vits i å spekulere i hvorfor den eller den spilleren er kaptein. Klopp har så langt ikke viket fra dette prinsippet som jeg har fått med meg. Han har f.eks. brukt Enrique, Allen og Flanagan som kaptein i kamper hvor andre senior-spillere med mindre fartstid i klubben også startet.

Mignolet har da vel vært lengre i klubben enn Can?
Så slik sett burde vel han vært kaptein sist kamp

Jeg må tydeligvis følge bedre med :expressionless:

Mulig noen har skrevet det tidligere i tråden, men jeg vil berømme Can for å være veldig profesjonell oppi dette. Ikke et ord i media, ingen surmuling og full innsats i kamper (dog litt varierende kvalitet) og treninger. Det er selvfølgelig en kjip situasjon for en klubb å sitte igjen “tomhendt” igjen, men en kontrakt er en kontrakt, og sålenge han fullfører den fullt ut, har vi vel dessverre lite vi skulle sagt.

Kanskje man skulle lagt ned hele transfersystemet? Kortere og mer bindende kontrakter hadde kanskje vært en bedre løsning.

Enig i alt du skriver om Can.

For korte spillerkontrakter er jeg ikke noen tilhenger av.

De to siste kampene viser tydelig at Can skal spille indreløper og ikke “anker”

Jeg er enig i at Can har opptrådt profesjonelt. Men hva mener du han skulle gjort annerledes? Ikke kritisk spurt, men av nysgjerrighet.

Mener selv Can har alt å vinne på å opptre slik.

• Med å gå ut kontrakten og ikke skrive under på ny, sikrer han seg overgangen og lønna han eventuelt vil ha i Juventus. Ved ny kontrakt kunne LFC priset han for høyt for andre, deriblant Juventus.

• Ved å gå ut kontrakt kan han få millioner i sign on fee, i stedet for at Juventus må betale overgangspenger til Liverpool.

• Ved å spille godt for Liverpool sikrer han seg spilletid, utvikling og et godt renome, som igjen kommer han tilgode når nye kontrakter skal signeres. Enten det er i Liverpool eller andre steder.

• Det er VM til sommeren. Spilletid er essensielt.

Så lenge han ikke signerer ny kontrakt med LFC, er dette det beste han kan gjøre etter mitt syn. For hans og for vår del. Alt annet ville vært svært lite lurt.

Emre Can signert for Juventus? Hva tenker folk her om det, bør han få spille om dette stemmer?

Med den bredden vi har ville det blitt spilletid på Can selv om han hadde signert for Chelsea…

Kanskje det er den som har vært lengst i klubben utenom keeper?

Can yter 100%. La han spele.

Vi har desverre ikke større tropp enn at han bør spille. Dessuten er han en spiller som må vise form før VM. Ikke bekymret for innsatsen.

Han kan fortsatt være en spiller som Klopp ønsker å beholde. Etter hva jeg forstår så har han heller ikke signert noen kontrakt med en annen klubben, men holder fortsatt døren åpen for å fortsette i LFC. Så det er hele er en catch 22 situasjon.

Selv vil jeg beholde han i klubben, men under forutsetning at han hever sitt bunnnivå betraktelig…

Han har trossalt kontrakt til sommeren og det beste er at begge parter forholder seg profesjonelt til det. Er han god nok så fortjener han å spille spør du meg.

Sett han ut av laget. E ikje no bedre enn di andre på laget. La han spill på u23 og prioriter spillere så vil vær i klubben

Siden klopp bruker ham selv om på utgående kontrakt så betyr det nok at klopp verdsetter ham ganske høyt. Syn at vi mister en spiller som nok er verdt en bra sum.
Men tror kanskje det blir mer av sånt, at spillerene blir ut kontraktstiden sin.

Mener ikke å fornærme deg, men kan du skrive norsk (eller nynorsk)?
Er så utrolig lei krasse meninger og dårlig språk. Virker å gå hånd i hånd.