23. Emre Can

Får Can en god sesong i Liverpool kommende sesong vil han få mange kamper i vm neste sommer. Can vil bli en viktig spiller for detvtyske landslaget i de neste årene.

Du har rett i det, men poenget her var vel hvorvidt Can er fast på laguttaket til Löw. Og det blir vel litt feil å si. 4 av disse kampene er vel Confederations Cup, og 2 kamper er mot San Marino. Og en privatlandskamp inni der. Men det er både mulig og sannsynlig at Can blir bankers i årene som kommer. Men det er hard konkurranse. Spillere som Rudy, Kimmich, Weigl og Goretzka vil også ha en plass på midtbanen. Uansett viker det jo som Can blir værende tross sterke rykter om at Keita kommer.

@andy sin påstand at han er “på full fart inn hos Löw i landslaget fast”. Kanskje ikke slik jeg ville formulert det (:wink: ), men verdt å legge merke til at han ikke sa han ER fast, men heller på vei til å bli.

Dessuten, med 8 av 9 mulige kamper i 2017 er det vel vanskelig å si noe annet. Hvor mange landskamper må man spille på rad før man kan anses som fast? :slight_smile:

Viktig poeng. Tyskland spilte ikke andre og viktigere kamper i år, hvor Can ikke var med. Det må jo bety noe. De som IKKE var på samling eller spilte, gjennom de eneste ni kamper i løpet av et halvår, er jo ikke akkurat “fastere”.

Ser vi bort ifra Neuer, Hummels, Kroos, Müller og et par til, er det mange nokså like gode i de ulike posisjonene.

Gud å mye rart dere krangler om?? Sa jeg det på feil måte???
De som mener Can er noe annet enn et framtidsprosjekt på det tyske landslaget må gjerne mene det, men dropp å kommenter alt jeg skriver. Jeg bare er happy med at Can forlenger med oss, og at han er på vei inn i varmen hos Löw…:+1:

Åja, mulig jeg leste den setningen litt feil (forståelig nok for å være ærlig :stuck_out_tongue:)… Tipper vi får svaret de neste kvalikkampene jeg. Starter Can disse kampene, som tross alt er av en viss betydning, så er han å anse som “fast” på landslaget. Så fast som man kan bli i allefall med den voldsomme spillergruppen de kan velge blant. Confederation Cup-kamper gir ikke alltid noe godt bilde siden ikke alle spillere er tilgjengelige i disse kampene samt at det eksperimenteres mer.

“På full fart inn” eller “På vei til å bli fast” det er bare to forskjellige uttryksmåter. Fatter ikke at noen gidder å henge seg opp i slike bagteller. Flisespikkeri.

Hvem henger seg opp i det, @liverpoolian ?

Jeg registrerte at Can ble benket i finalen i prøve-vm. Ikke noe stor tillitserklæring det, akkurat.

Håper det stemmer at de er enige om ny kontrakt, eller at kontrakten er signert. Viktig spiller, som bare vil bli bedre. ‘Bor’ utrolig mye fotball i Can.

En skadefri sesong for Can kan gjøre han til en stjerne. Bare han unngår disse småskader som ødelegger formen hans.

Han kan starte med å ikke stå å se på ballen på dødball

Strålende førsteforsvarer i feltet, elendig når han ikke er det. Her må det jobbes.

Spent på hvor mye som skyldes system og hvor mye som er Can selv. Har lagt merke til det i spill også, så gjelder absolutt ikke bare dødball.

Tja, hvor viktig er han? Jeg føler litt med han som med Origi. “Alle” sier de bare vil bli bedre, og at det er mye fotball i disse to. Jeg har sett for lite av “storhet” i begge. Foreløpig synes jeg ikke verken Can eller Origi fortjener noe annet enn den noe slitte betegnelsen middelmådige i den røde drakta…Men til deres forsvar så har skader ødelagt en del.

Her er jeg uenig. I Origi ser jeg lite fremtid, i motsetning til i fjor på samme tid. Det kom liksom ingen utvikling. Spilleforståelsen og kombinasjonsspillet ligger langt under pari. Da hjelper ikke de fysiske attributtene noe særlig, for han evner ikke å bruke de i stor nok grad. Tror ikke han er god nok til å være spiss på Liverpool i fremtiden. De eneste grunnene til å beholde Origi nå er Sturridge og Ings’ skadeusikkerhet, og mangel på ungdommer som stikker seg ut a la Owen/ Fowler. Kanskje også inflasjon. Satser på ca £25M inn.
Solanke kan fort passere han i køen i høst.

Can derimot, der er det lyse fremtidsutsikter - og man ser han tar steg, har spilleforståelse, karisma og tilstedeværelse vår midtbane trenger. Han er den som ligger nærmest å ta over for Hendo, om Hendo er skadd, og vil gjøre det med bravur.
Skulle vi erstattet en slik spiller måtte vi bladd opp skikkelig, og jeg tror markedsverdien hans er på over £60M neste år om det fortsetter slik med fremgang og inflasjon.

Helt enig!

Med unntak av at jeg ikke er så sikker på at Can ikke er i førsteelleveren etter hvert denne sesongen.

Origi falt litt i gjennom i fjor, synes jeg. Han har gode egenskaper, men samspillet og forståelsen for bevegelsene til Coutinho, Firmino og Lallana virket å være nesten fraværende.

Hadde jeg vært Klopp hadde jeg solgt ham og brukt Mané på topp dersom Firmino/Sturridge/Ings ikke er tilgjengelig/i form. Slik kan også Ryan Kent rykke nærmere å få spilleminutter, noe jeg håper han får. Han har potensial til å slå i gjennom, men da må han få prøve seg!

Veldig enig i din beskrivelse av Origi! Jeg er uenig (det må jo være lov :wink:) i forhold til Can. Jeg håper selvfølgelig jeg tar feil, og at han tar de stegene opp som jeg mener er nødvendige skal han bli fast inventar hos Klopp. Foreløpig synes jeg som sagt det er noe langt fram da han har vært for ustabil i prestasjonene så langt. Hvis markedsverdien skal nå slike astronomiske summer neste år som du snakker om, må han ta “kvantesprang”. Hvis så skjer, skal jeg være førstemann som kryper til korset og ber om tilgivelse for “slakten” :joy:

Jeg må si jeg er en av disse personer som mener at Can har muligheten til å ta enorme steg, under de riktige omstendighetene. Can har alle forutsetninger til å være en stjerne spiler, om han holder seg skade fri!

Han har utfordringer, men de tror jeg kan overkommes. Han må jobbe med stabiliteten, men som en leder av spille gruppen tror jeg han er veldig viktig!

Lurer veldig på Emre Can og kontraktsituasjonen hans, og hva klubben egentlig tenker her.

Det ligger etter ryktene et tilbud på bordet fra Italia på £23 mill. Liverpool venter og venter, og ser ut som de kan tenke seg å la Can stå ut kontrakten og stå igjen uten salgsverdi på ham neste år.

Så er det lagt inn bud til en viss grense på Keita, som ikke ble akseptert ( igjen, rykter). Vil det da ikke være god økonomi i å legge inn inntil £23 mill ekstra i Keita budet og få napp på ham, for deretter å selge Can i dette vinduet??

Har en bestemt følelse av at dette overgangsvinduet langt fra er ferdig for Liverpools del. Det er for mange løse ender rundt om.

Skrevet 8. mars i år. Under 6 måneder siden. Ikke meningen å henge ut noen her, og @olave og mange andre er ikke langt unna i hva de mente var forsvarlig på samme tid.

Jeg ville ikke blunket med å gi han £125k i uken nå. Tror Can glatt ville tatt £100k i uken for bare 6-9 måneder siden. Det siste er spekulasjon, men likevel meget sannsynlig.

Vi er ikke spesielt gode på å forutsi markedet kan det se ut til. Ingen av oss. Gjelder både klubben og oss forumister.