26. Andy Robertson

Mente selvsagt venstrebackene, feilen er nå rettet opp, godt at noen passer på en overivrig skribent.

Jeg elsker at jeg forsvarte denne signeringen :smiley: det gjør godt når troen på signeringer faktisk blir bekreftet med fantastisk spill!

Samme her. Blir også mer positiv når de rette folka er misfornøyd, for da skjønner man at det lukter suksess.

Stor fan av gutten! Og det gledelige er formkurven hans. Den har gått ganske stupe bratt oppover.

Nå har vi sett hva han står for, men nå er det en vesentlig ting som står igjen. Consistancy.
Håper han klarer å opprettholde et stabilt høyt nivå. DA snakker vi klassespiller, ikke før.

Jeg er ikke sikker på om han er «klasse» ennå, det kan jeg stusse litt på når jeg ser ballbehandling osv, men innsats og selvtillit, det har han fått mye av. Det hjelper å spille på et godt lag som er i flyt og «ta steg». En kjempeboost for selvtilliten. Må aldri undervurdere hvor viktig det mentale er! Selvtillit gir guts og tro på egne ferdigheter, så får man til det en prøver på. Det hele blir en god sirkel. La oss håpe det varer så lenge som mulig!

Robertson har mye igjen før han blir en klasse back, men innsatsen og arbeidsmoralen i tillegg til selvtilliten har tatt han langt og gitt han plattformen til å utvikle seg enda mer! Håper vi får se bedre touch i fremtiden for potensialet er der. Heldigvis har han allerede en fantastisk innlegsfot, det er vanskeligere å utvikle den!

Uansett hvor god han blir, så var han bedre-, er bedre- og vil bli bedre enn Moreno. Både offensivt og defensivt. Ser for meg Robertson blir i Liverpool lenge, og kan oppnå mye.

Med Milner fortsatt i troppen, Ta-A og Gomez har vi ikke behov for å hente noen andre, og kan fokusere på å dyrke nye backer på akademiet.

Ser det snakkes om Robertsons touch og ballbehandling og er enig i at den ikke er hans store styrke. Men Moreno er vel ikke noe særlig bedre på det området. Synes han er enda mer “enbeint” enn Robertson og at det hemmer han i enkelte situasjoner. Bare for å sammenlikne videre: Synes uten tvil Robertson er bedre defensivt og har høyere bunnivå (har ikke sett noen av disse “hjertet i halsen-greiene” som Moreno finner på i blant). Moreno er nok raskere, uten at Robertson er treg av den grunn. Når det gjelder innleggsfot holder jeg også en liten knapp på Robertson av det jeg har sett så langt. Konklusjonen gir da seg selv. Jeg synes Robertson fikk alt for få sjanser før Morenos skade og det uttrykte han jo også selv. Klopp hadde visstnok gitt noen råd om hva han måtte forbedre, så han så vel noe jeg ikke så. Tipper det gikk på det taktiske. Noen med bedre fotballfaglig kunnskap enn meg som har en idé om det eller har innspill til sammenlikningen av de to?

Helt enig her. Eneste unntaket jeg kan tenke meg er hvis vi forsøker oss på Sessegnon. Samtidig tror jeg han er en spiller som kan bli flyttet mer offensivt.

Enig. Dukker et supertalent opp, og vil til oss sier vi ja takk :slight_smile:

Årets deal ?
Byttet Robertson med Kevin Stewart som gikk motsatt vei til Hull.
Litt breialt kanskje, men jeg rangerer Robertson som en av de beste backene i PL akkurat nå.

Jeg sa det var en bra signering før sesongen startet.
Det var ikke alle som var enig med meg.
Jeg mente før sesongen startet.
Ox=bra
Robertson= bra
Salah=årets signering.minimun 25 målpoeng
Keita = beste mittbanespilleren i pl. Kom jo ikke i sommer, men mener fortsatt han blir det neste sesong.

Jeg håper inderlig at du får rett i det siste, og at vi enten får Karius i topp slag, eller skaffer en annen TOPP keeper. Da er vi betydelig nærmere en PL tittel.

Keita har jo helt råe stats i bundesliga

PL er nok noe annerledes, så vi får se.

Andrew Robertson er helt riktig spillertype på venstrebacken. Solid defensivt, jobber knallhardt og har god utholdenhet, fosser fremover offensivt og slår meget gode innlegg. Godeste Andy blir bare bedre og bedre. I tillegg er han en spiller det er lett å like.

Oppsiktsvekkende bra kjøp faktisk.

Det er litt synd på Moreno, da. Han hadde endelig fått tilbake plassen på laget, ble skadet, og må igjen innse at han ikke er førstevalg lenger. Uansett, vi kan ikke gi spilletid til noen fordi vi synes synd på dem. Det ser ut til at Klopp rangerer Robertson foran Moreno nå, og det synes jeg er riktig. Begge backene våre skal ha ros for sine mange gode offensive bidrag i kampen i går.

Så får Moreno spille mot Porto om halvannen uke og vise at han ikke skal avskrives

Jeg er så mektig imponert over Andy Robertson, herlighet for en løpsmaskin!

8 mill i sommer, kunne lett gått for 30m+ nå. Dette beviser bare hvor ufattelig god Klopp er til å skvise ut potensialet til spillerne.