26. Andy Robertson

Jeg ser du, @liverpoolian med flere nevner hva Klopp har gjort med han.
Kjøper ikke helt den, for det kommer til å komme mer - han er jo kun i startgropa.

Jeg ser heller på Klopp i dette tilfellet som en som spotter den kvaliteten han trenger. Dernest gir han tillit og arbeidsoppgaver spillerne spaserer og vokser rett inn i, og i det lange løp ser vi hvordan utviklingen kommer… More to come.

@red Det virker også som Klopp er fantastisk dyktig til å forklare spillerne at ingen er viktigere enn laget. Det kan selvfølgelig være at han er dyktig til å plukke spillere som er ydmyke, men han må uansett skape/vedlikeholde miljøet. Klopp virker først og f4remst som en dønn ærlig fyr, som i tillegg er bemiddlet med en stor posjon fotballintelligens.

Ja, helt klart noe der.

Denne ærligheten og vissheten om at de får spille bare de gjør som de blir bedt om og jobber hardt for det. Da er det liksom ikke noe å lure på om du ikke får sjansen.

@red Jeg tror også det skaper trygghet at de vet at andre klubber er tilgjengelig om Klopp velger å bruke andre spillere. Det virker som Klopp er genuint opptatt av mennesket bak spilleren og følgelig ikke ødelegger karrierer med falske forhåpninger. Dette er en av grunnene til at jeg virkelig lurer på hva som har skjedd i Wardsaken, da den bryter litt med mønsteret jeg mener å se. Det kan jo selvfølgelig være så enkelt at Ward er unntaket som bekrefter regelen.

Enig i at det er en merkverdig sak.

En teori jeg har er at han blitt skadd eller syk de gangene han har kunne fått muligheten, og dermed bare havna bak i leksa.

Og nå leverer vel karen bra, eller??

I høyeste grad. Godt jeg ikke la hodet på blokka da:)

Fantastisk, min største respekt til denne skotten.
…og ingen ønsker vel trøyen til en venstreback :smile::thumbsup:

En glad og fornøyd gutt.

Veldig bra.
Det er slikt som gjør scousere stolte av klubben og spillerne. Class act, som de sier.

Men - kan noen fortelle meg hva han mener i avslutningshilsen sin? Har aldri sett det brukt før;
All the best wee man?

Aner ikke, men fant denne på nett :smiley:

Er vel bare lille mann

Ok?

Det kan jeg forstå, men skjønner det ikke.

Hadde det enda vært et skikkelig ønske for fremtida, med
All the best WOMEN

:smile:

‘Wee’ betyr liten.

Blir så glad og stolt over det Robertson gjorde. Fantastisk at han heller ga drakten til Firmino, den falt nok i smak. Robertson fremstår som en kjernekar, har ikke glemt at han løpte etter ballgutten som stakk av med matchballen til Mane.

Skottene er ekstra glad i dette ordet.

Det viktigste for meg og de fleste er at Liverpool har gode spillere. Men å ha gode mennesker setter jeg veldig høyt, faktisk nesten like høyt. Det Robertson gjør her, det Salah gjør for hjemlandet… Det gjør meg ikke bare til Liverpool-supporter men til en stolt Liverpool-supporter!

Ordet “Wee” er noe som blir brukt i skottland for liten. Som i dette eksempelet hvor det er snakk om en “wee” gutt på 8 år, faller dette helt naturlig for skotten Robertson.

Selv er jeg fan av når personer holder litt på sin egen dialekt, når de flytter til en større plass. Slik som i dette tilfelle hvor Robertson forsatt holder litt på Skotten i seg :wink:

Robertson med nok en god kamp i kveld. For en innsats! For noen innlegg! Ekstra kult at både han og Salah fremstår som sympatiske og ydmyke lagspillere.