26. Andy Robertson

“When Andy Robertson joined Liverpool we had a talk and I told him he was sat there because of his offensive skills,” Klopp told journalist Graham Hunter, on his The Big Interview podcast.

“I told him, ‘you are quick, a good footballer, a good crosser, but you have to work on your defensive skills’.
“That’s why there weren’t 500 clubs out there asking about him. People weren’t saying, ‘wow, Andy Robertson: fantastic business’.

“But then Andy came in and said, ‘boss, what can I improve?’, and I told him that I was a little bit disappointed, because I’d told him what to improve in the first conversation we had.
“I said, ‘I can’t see a big improvement, you are lost because you have no confidence, even your crosses, so that’s the situation’

Når jeg leser dette får jeg frysninger…
Andy Robertson liksom…
Helt 100% ærlig, jeg hadde aldri hørt om fyren.
Jeg husker jeg leste om at han var på vei til oss, og googlet og YouTubet det jeg kunne, men fikk aldri noe dreia på spørsmålet, hvorfor?

Klopp er en raring, han vet hva som skal til for å få frem det beste i folk, og når du leser hva som står i det intervjuet over, så skjønner man at her har vi med en skikkelig ærlig og kompetent manager å gjøre. Tviler på at Robertson hadde fått slike svar fra Pardew, Allardyce eller Hodgson??

I fjor kjempet Robertson livet av seg for å unngå nedrykk med Hull. Nå spiller han kvartfinale i CL :trophy:

Wow!

Se denne mot city!

Hyller denne unge løven! :lion: :raised_hands: :raised_hands: For en kriger! Ytterst få hadde en positiv ting å si om dette kjøpet. Det er regel rett nydelig når spillerne jobber seg ihjel og motbeviser alle kritikerne.

Jeg var en av de få

Hodet er herved hugget :joy:
Så feil kan man ta…

Deilig å høre den flotte, skotske aksenten i intervjuer med Robertson

O flower of Scotland
When will we see your like again
That fought and died for
Your wee bit hill and glen
And stood against him
Proud Edward’s army
And sent him homeward
Tae think again

:musical_note:

Verdens vakreste “nasjonalsang”

Deilig å skotsk glød tilbake på laget, for noe sugende løp han kommer med. Løper opp og ned på banen i samtlige 90 minutter. Robertson er en evighetsmaskin.

Vurderer å kjøpe trøya med Robertson nå! :grinning: Viser seg jo å være en herlig person, og fortsetter han sånn som nå så, så nærmer vi oss et overgangsvindu hvor ikke prioritet 1 er en back av et eller annet slag. For nå har vi en av de beste på begge sider, 1 milliarder kroner billigere enn City fikk backene og mye bedre… :joy::laughing::sunglasses:

image

Jeg er en gammel forsvarsspiller. Fra 1.kamp var jeg (i motsetning til maange) på Robertsons lag. Gutten har forsvarsgenet, og en superb innleggsfot. Han har treningsviljen ("Gaffa: what du you really want me to work on?),
og han har MOTET. Akkurat det er uvurderlig, og går på psyke. Han er fra Skottland. Det skader aldri.

Sånn.
Da har jeg hatt min første “Hva var det jeg sa” tale her inne.

Im the boss! :joy:

Sorry, theres only one of those.

Its… Milner.

Hvilken reise han har vært med på det siste året. Fra nedrykk med Hull til Champions league finale.

Det er rett og slett fantastisk! Og, det sier mye om transfersystemet vårt også. Du verden som Klopp har endret denne klubben.

Draktnummer 3 er ledig, Robertson. Det er vel egentlig bare til å skifte med engang, for her blir du en stund!

Slenger med denne tweeten fra Robertson i august 2012. Livet har vel endret seg ganske dramatisk kan man si :joy::sunglasses::man_dancing:

Fantastisk!

Gårsdagens øyeblikk! :muscle:t2::facepunch:t2:
(aner ikke hvordan man limer inn en gif her, så klikk på linken)

Vi som så kampen sammen i går snakka om den situasjonen. Hvor utrolig irriterende det er med spillere som gjør det Roma-spilleren gjør der. Lener seg inn i Robertson og tar tak rundt han. Skjønner godt at han kaster han bort.

Andy Robertson❤️ For en reise!!! Hadde vært magisk om han, etter ett av sine terrier løp gålla i Kiev…gjerne som matchvinner🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿