26. Andy Robertson

Siden debuten i 2017 så er det Ingen andre forsvarsspillere i PL som har flere assists enn det Roberton har (11 stk).

En liten reminder på hvor god vår venstreback egentlig er.

Ref forsiden, mulig derfor han har vært noe svakere de siste kampene

Hehe. Kanskje han bare skal operere ut en visdomstann.

Jeg har tatt visdomstennene. Løp ikke noe særlig i dagene etterpå for å si det sånn.

Å nikke litt for raskt gjorde vondt.

Ble anbefalt å ta det med ro de første dagene av hensyn til sårene.

Dette jazzes veldig opp nå. En “byll”? Dette er vel en sak som løses ved hjelp av et kjapt skalpellsnitt, en utrenskning, ilegg av dren og litt antibiotika?

Hvis jeg har rett mht. diagnosen: Slikt gir smerte og nedsatt allmenntilstand mens det presser på, men går fort over når tannlegen åpner og renser.

Det at Robertson selv synes han kan spille, er en indikasjon god nok, tipper jeg.

Robertson er ihvertfall klar mot Tottenham, helt greit at han står over en landskamp eller to.

Ingen skam i å ønske å spille alt, tvert i mot. Men noen ganger er man inhabil vedrørende sin egen helse, og man ser ikke at i det store bildet er det lurt å ta en hvil for å slippe til friske folk. Vil tro det kommer an på hvor stort inngrepet blir, og om der også eventuelt skal trekkes noe.

Jeg har hatt vondt i visdomstennene, og jeg har prøvd å være aktiv i “prosessen”.
Fikk også en “byll”, som gjorde at jeg fikk et tredje kinn, pga at jeg drøyde inngrepet.

Skjønner veldig godt at Robertson har vært på en litt nedadgående kurve i det siste.

Husker en sykepleier jeg jobbet sammen med, hun trakk alle 4 visdomstennene på samme dag.
Gjett om hun angret på det :joy:

Har spurt tannlegen. En “byll” behandles som jeg skrev og pasienten blir akutt bra, etter å hatt smerter og redusert allmenntilstand i forkant.

Men dette er akuttbehandlingen. Deretter må årsaken behandles. Det kan f.eks. komme av en tann som må trekkes, eller periodonti som må behandles. Dette kan ikke igangsettes ASAP, men en stund etter at byllen er fikset. I mellomtiden er pasienten i fin form.

En skotte med tannproblemer??? Nå har jeg hørt det også :flushed: Verdensbildet mitt er snudd opp ned :joy:

Jeg måtte tråkke til med førstehjelp under forumsturen. Kameraten til han som lå på bakken var mest opptatt av å få ut tennene på’n sån ikke svelges dem :smirk:

Jeg trakk en betent visdomstann forrige måned, slet med låsning i munnen i 14 dager før jeg klarte å åpne munnen normalt. Prøvde å løpe på mølle fire dager etter “operasjonen”, da ble det verre og jeg klarte ikke åpne munnen slik at jeg fikk inn tannbørsten en gang.

Neppe det vanlige scenariet :grinning:

Veldig uvanlig å trekke alle 4 på en gang. Det påvirker bittet veldig. Personen kan vel ikke ha fått i seg mat? Kan ikke ha vært godt!

To og to er det vanlige, var i hvertfall det jeg gjorde. Først venstre, så rundt 5 dager senere på høyre siden. Alt var nesten som normalt samme dag, litt hoven og tok en dag treningsfri. Har derimot fått litt senskader i lommen tannen ble trukket.

De to tingene kan bekreftes, men jeg tror hun trakk alle 4 samtidig fordi hun ikke ville være borte fra jobben mer enn høyst nødvendig.
Var midt på sommeren, og det var akutt mangel på sykepleiere (som vanlig).

Trodde det var Robertson sine tenner man diskuterte, nå er det forumbrukernes visdomstenner som er tema.

Du skjønner vel at man trekker (pun intended) inn personlige erfaringer rundt tannverk og fysisk aktivitet når en spiller vil reise kvartveis rundt jorda for å spille kamp i Kazakhstan etter et inngrep i munnen!

Greit å holde seg til den personen man diskuterer, synes nå jeg.