29. Dominic Solanke

Her diskuteres spilleren Dominic Solanke.

Får håpe han greier å leve opp til hypen som stort talent hos oss da

Gratulerer Liverpool fans!

Nå har jeg lest meg opp på han i en times tid og blir nødt til å se han i morgen kl 13:00 på eurosport live👍

Klopp er en av verdens beste på å få frem slike uslepen diamanter, så kanskje dette er vår Lewandowski??

Det ble en tjuvstart på vinduet, men nå har Klopp virkelig fått meg nysgjerrig!

Kanskje best å ta ut ett års permisjon nå, så man kan med få fulgt med skikkelig på vei mot vårt første seriemsterskap siden svart/hvitt tv’n😬

Gratulerer alle sammen!

Andy, du er blitt rene presten. Trua har du i allefall :slight_smile:
Ikke vondt ment asså, det herlig å lese slik posivitet

Mer av sånne kjøp. Engelske spillere i denne alderen, med erfaring i større klubber… Lavrisiko!

Hehe. Stor spennvidde på forumfolket.
Fra superoptimsten til dommedagsprofetene.

Er det bare jeg som ikke helt forstår kjøpet av Solanke? Går fra Chelsea pga lite spilletid til Liverpool med lite spilletid? Med 20k i uka må det jo være fordi han skal ha en viss rolle. Og blir da Origi værende?

Når Woodburn sitter på benken hver kamp så kan vell like godt Solanke og gjøre det. Tror mer på at han kan vær en mer trussel en Woodburn.

Jo men er det dette Solanke er forespeilet? Kan ikke se for meg særlig mye mer spilletid i Liverpool dersom Origi og Ings blir værende. Men mulig han er utrolig mye bedre enn jeg tror.

Slik jeg ser dette så er Klopp veldig fornøyd med Firmino. Utenkelig for Klopp å bytte ut han.

Sturridge er utfordringen. Skadefri og i form har han noe ekstra som vi har behov for. Problemet er at vi ikke kan regne med han, Origi har vist tegn til stagnering, og Ings… er Ings.

Å kjøpe et nytt storkjøp her, som vi vet vil koste minimum £35 mill, er ikke det første vi burde prioritere i sommer. Det får heller komme om vi har midlene mot slutten. Solanke erstatter neppe noen. Isåfall Origi på utlån til PL-klubb, men jeg tviler. Klopp vil jo ikke drive sånn.

Å lande Solanke mens vi kan få han til £3 mill, i vår situasjon, gir mening.

For Solanke så ser han et CL-lag som skal spille mange kamper, med en manager som kan gi unge spillere muligheten, med spisser som ikke har produsert nok bak førstevalget. Her er det muligheter til å utvikle seg og ta karrieren videre, mens han fortsatt er i en større klubb.

Forstår hva du mener, men ser ikke for meg at han er såppas god at han vil få særlig spillletid med Firmino og Sturridge i stallen. Uansett forstår jeg ikke poenget med å ha både Ings, Origi og Solanke. Da bør det ryddes opp i rekkene. Han bør jo forvente å i hvertfall være på benken i et stort antall kamper når han først bytter klubb. Mulig det skjer noe med Origi?

Aldri sett Solanke i aksjon, så har ikke peiling. Sturridge vil uansett ha sine fravær, så det handler om å utkonkurrere Origi og eventuelt Ings om den spilletiden.

Virker som en ganske rask, teknisk og småsterk spillertype. Målfarlig og absolutt ikke redd for noenting og bare turer i vei. Tror dette kan bli en spennende tilvekst til den yngre utfordrer-garden i klubben. Putta 7 på 25 matcher for Vitesse i 15-16 sesongen og virket der langt mer klar for det nivået som 17-18 åring enn feks det vår egen St Martinius gjør nå.

Er dette en spiller vi skal utvikle og så selge med god fortjeneste om noen få år frem i tid?

Kanskje, om han ikke tar nok steg framover. Fortjeneste skal det godt gjøres å ikke få.

Stikkord er utvikling.

Tenker det ikke har så mye å si hvor god han er nå, men hvor god han kan bli.
Det er absolutt verdt sjansen.

Slik som med Origi. Et meget godt kjøp. Dessverre har han ikke hatt rett utvikling, og om vi selger han nå vil vi sannsynligvis tjene på et salg.

Nei for klubben er det sikkert smart å gjøre slike signeringer. Treffer man blink på en av 5-10 så tjener man på det. Tenkte mer på spilleren selv hvor jeg leste at han ikke ville forlenge med Chelsea pga manglende sjanser for spill med førstelaget. Jeg håper jo at troppen vår er så sterk foran neste sesong at han også skal slite med spilletid hos oss (hvis du forstår hva jeg mener). Men ingen ting er bedre enn at han er så god at han blir neste seongs komet!

Nå er det vel ganske så sjeldent at en fotballspiller har en slik innsikt. Majoriteten av dem tror at de er guds gave til fotballen, og det andre er at de aller fleste mennesker tror at gresset er grønnere på den andre siden.

Årsaken til manglende spilletid skyldes ikke at de andre er så gode for en selv er minst like god om ikke bedre, men at manager foretrekker andre spillere. Ikke at en selv har manglende egenskaper…

Kan jo ha en mikroskopisk sammenheng med at de ser at unggutta får kamper for oss ref woodburn, TAA.

Solanke har denne sesongen vært et tredjevalg for spissplassen i Chelsea, så i teorien skulle det også være muligheter i Chelsea.