29. Dominic Solanke

Solanke er ennå 19 år, blir 20 år når sesongen starter. Han er ennå litt uferdig som spiss, og trenger nok en sesong eller to på utvikle seg til å bli en toppspiller.

Nå er Chelsea fansen sure.

Etter å ha fulgt England sine kamper i U20 VM er det bare å konkludere med at det er en bra ung spiller vi har hentet. Bra teknikk, arbeidsom og fysisk robust. Ingenting vil glede mer om han skulle slå til allerede denne sesongen, men realistisk sett tror jeg han trenger minst 1 sesong på U23. Blir spennende å se utviklingen når Klopp & co får jobbet med han en stund. Er også lov å håpe at Robbie Fowler får lært han noen triks når det kommer til avslutninger.

Personlig synes jeg både Ben Woodburn og Rhian Brewster er på høyde med Solanke, spesielt om man tar i betrakting at de er yngre og litt annerledes som spillertyper. Tror disse tre vil utfylle hverandre godt og håper planen er å ikke låne noen av dem ut, men å la de få mange kamper sammen allerede denne sesongen slik at de kan få dyrket samhandlingen.

Det lover utvilsomt veldig godt for fremtidens angrepsrekke i klubben.

Jeg har tidligere spådd 20+ kamper for Solanke kommende sesong. Det inkluderer innhopp. Kommende sesong vil vi ha nesten 60 kamper, og jeg tror det er en varsom antagelse at Solanke vil bli brukt så mye. Kanskje mer.

Han blir 20 år idet sesongen sparkes igang, han oppnådde 26-7 for Vitesse, som endte på 5. plass i Nederland, og han er langt mer etablert som spiller enn 17-åringen Woodburn som fikk sterke 9 kamper for Liverpool sist sesong.

Du mente vell også før forrige sesong at Grujic ville spille rundt 30 kamper denne sesongen inkl innhopp og han endte på totalt 8 :grin:

Det hadde selvfølgelig ingen verdens ting med skader å gjøre :unamused:

30+ ? Sikker?
Det var mye. Men det er riktig at jeg har hatt - og har - tro på ham.
Man kan aldri gardere seg mot skader. Og skader gjør noe med spilletiden, har jeg hørt.

Her kan vi virkelig ha skaffet oss en uslepen juvel!
Bare se hvem som har blitt Golden Ball winner tidligere…
Kanskje speiderne våre er i ferd med å våkne?

Maradona, Prosinečki, Adriano, Messi, Agüero og Pogba er blant disse. Han slo også spillere som Zlobodan Boban, Pablo Aimar, Djibril Cissé, Dani Alves og Alex Teixeira som aldri nådde helt opp (sølv- og bronsjeballvinnere).

Så alle kampene til England med unntak av uavgjort-kampen mot Guinea. Veldig optimistisk på vegne av signeringen av Solanke, men jeg synes ikke han var mesterskapets beste spiller.

Hvem synes du var best? Slik at vi kan kjøpe han også, hehe!

Naturlig at en av spillerne som har utmerket seg for vinnerlaget vinner, men jeg synes det var et par spillere som hadde mye større innflytelse på at England og Venezuela var i finalen i dag.
Lewis Cook har vært veldig stabil, og Onomah var BB for meg i dag. Men den spilleren som har imponert meg mest gjennom mesterskaper er uten tvil Yangel Herrera for Venezuela. Spiller dessverre for Manchester City, så han får vi nok ikke :slight_smile:

Pokkern!

Ender vel opp som med Ings. Har vi enda betalt Burnley det de krevde?

Hva er det for slags tullespørsmål?

Tullespørsmål? Ro ned litt nå. Det dro jo ut i det uendelige. Kan ikke huske å ha lest at klubbene ble enige, men ser nå at Carragher la ut link.

Slikt tar tid, med god grunn. Det er nyttig lese den artikkelen til bunns.

Det er ikke treigt byråkrati som gjør at det trekker ut, men vurderinger av mange ting - som klubbenes advokater garantert hadde kicket på dersom de ikke ble vurdert og begrunnet godt, skriftlig.

Vurderingene skaper dessuten presedens for senere saker, og det gjør det ekstra viktig med grundighet.

Klubbene det gjelder stresser nok ikke. Handelen blir jo ikke omstøtt, og de vet hva slags kostnadsnivå det uansett vil havne på.

Nå truer jo plutselig Chelsea med søksmål og summen kan i værste fall ende opp i 10 millioner pund. Ble visst ikke så billig som man håpet på.