32. Joël Matip

Her diskuteres spilleren Joël Matip.

Mer info: http://www.liverpool.no/spillerstall/joël-matip/

Uten at det egentlig har NOE å si, men…

Hadde håååpet litt på at han skulle ta 5’ern.
Nå som en stopper med 37 går ut kommer en ny med 32 inn. Tsk tsk.:confounded::wink:

De av dere som har sett han spille, vil dere si han er en oppgradering i forhold til de vi har nå, like god, eller dårligere?

(tenker da på Sakho/Lovren duoen)

Begynte å se Schalke kamper etter han ble klar, virker meget solid og bedre en Sakho og Lovren.

Litt bedre enn begge i mine øyne.

Takker. Leste en eller annen plass at han virket å være et steg dårligere enn de vi hadde, så jeg ble bekymret. :slight_smile:

hmm, nummer 32. Hva er galt med 3,4 eller 5?

Matip hadde dette nummeret også i Schalke. Brannagan gav det fra seg sånn at han kunne få det.

Veldig spent på hvordan Matip vill klare seg i PL, tror dette blir en klasse spiller for oss. Så langt sommerens beste kjøp basert på pris og hva han har å vise til fra tidligere i karrieren.

Jo da, men jeg liker best at “første elveren” har draktnummer 1-11. Blir så mye mer ryddig.

Ser ut som vi har fått en solid stopper i Matip, den beste jeg har sett siden en gigant av en finne dominerte i våre bakre rekker. Disse stats’ene mot Chelsea prater for seg selv https://twitter.com/Squawka/status/776891620847448065/photo/1

Ganske godt øye for fotball spillere du :wink: selvsagt har du ritig, Matip kan bli århundrets beste stopper kjøp.

Matip har vært en kjempesignering for Liverpool. Han har glidd rett inn i midtforsvaret, og tatt sjefsrollen på en imponerende måte. Med tanke på at Klopp hentet Matip på free transfer, er han i kategorien for årets forsvarskjøp i PL. Chelsea og Manchester United betalte høye priser for David Luiz og Eric Bailly. Etter min mening er Matip spiller en bedre enn begge disse.

Er dette vår Rio Ferdinand?

Det er Liverpools nye Alan Hansen, man ser flere likhetstrekk mellom Matip og den gamle stopperkjempen.

OK, enda bedre. Er ikke så gammel at jeg kjenner spillertypen. Er ihvertfall ekstremt glad for den roen Matip gir bak der. Det smitter over på de andre og det er godt å se.

For en spiller. Rolig, elegant, grasiøs og intelligent. Han lager jo knapt frispark.

Fortsetter han slik fremover blir årets julegave til meg selv en drakt med Matip.

Hadde det ikke vært for Klopp hadde neppe Matip vært Liverpoolspiller. Det var flere såkalte fotballeksperter som mente at Matip ikke var en forsterkning i Liverpools midtforsvar. Man hører ikke deres uttaleser nå som Matip har motbevist deres påstander.