32. Joël Matip

Du innledet med å skrive:

For lite melk🥛 i kantina på Melwood…

Tja. Han har vel ikke brukket noe siden 2014…

Spesielt med to brudd på midtstoppere på ei uke. Håper virkelig det ikke er noe i ryktene om TAA også.

Dette er et hyperinteressant tema.
Hadde vært morsomt å kjøre en undersøkelse på brudd og inntak av melk. Vi er jo 44444 mann, kvinner og barn, som er medlemmer. Med familie etc kunne vi kjørt en skikkelig undersøkelse, og kanskje funnet ut at det er ingen sammenheng mellom inntak av melk og færre brudd.

For oss i Norge, som ligger på toppen av melkeinntak er det jo litt rart at vi også ligger i toppen på osteoporose.

Hva ligger bak?

For japanske kvinner ligger feks i toppen av røykende, men lavt på brystkreft.
Riktignok har de mindre kjertler, men likevel.

Bra det er en stund til neste CL-kamp. Nå er vi tombola på stoppere snart…

Kunne Henderson spilt stopper?

Jeg kan ikke forstå at Gerrard ikke fikk en sesong eller to som stopper. Kanskje siste året han spilte hos oss pluss ett til?

Ekstremt god på å lese spillet, gode langpasninger, dirigent, god på hodet og i duellene… Dette var en mulighet vi ikke fikk se dessverre :smirk:

Eller heldigvis vil jeg si.

Det argumenteres for at inntak av melk leder til mindre mineraler i benet grunnet aciditet som gjør at skjelletet brytes ned for å buffre med CaCo3, CaO eler andre salter. Ergo mer melk-> mindre Calcium.

I Japan, og resten av Asia er det vist korrelasjon mellom mye Soyaproteiner og lav forekomst av brystkreft. Dette grunnet phytooestrogener, isoflavoner som virker lignende på kroppen som vanlig oestrogen, men samtidig ikke er like carcinogenisk på brystvevet som oestrogenet vårt.

Javel… :nerd_face:

Spennende.

Jeg ville prøvd Henderson sammen med Van dijk og kjørt Wijnaldum som den dypeste på midten og Keita inn som indreløper mot United.

Skjer neppe da :nerd_face:

Den ideen er jo knyttet til Southgates 3-4-3-system der den midterste stopperen er nokså lik Hendos rolle i 4-3-3. Veldig nederlandsk. En spiller som veksler mellom lagdelene. Hendo som stopper i 4-3-3 høres usikkert ut. Og unødvendig.

Jeg synes ikke det er unødvendig.

Aha!
Ja, som i at vi må ha tre som er gode nok i en travel periode, ikke hvordan de er rangert.

Når man har 4 stoppere og 3 av dem er skadeutsatte vil man ende i situasjoner som dette. Det var derfor mange, både fans og eksperter, var mot salget av Klavan i sommer.

Jeg synrs ting går så bra nå at jeg ikke klarer å kritisere Klopp for spillerstallen. Hvis han mener at han har spillere som kan brukes hvis det røyner på, velger jeg å stole på det inntil det skulle vise seg å ende galt.

Etterpåklokskap er for kjedelig, er viktig å melde tidlig hva man mener om saker og ting, både plusser og minuser:)

I sommer så var Gomez ikke regnet som god nok av mange så situasjonen var anderledes for mange av disse personene på det tidspunktet. Det burde somregel holde med fire stoppere og det kan være vanskelig å holde alle fornøyde i en situasjon hvor alle holder såpass høy kvalitet som de har gjort nå og kan ikke tenke meg at feks Matip har vært veldig fornøyd med situasjonen nå frem til han fikk starte noen kamper i desember. på sitt beste er han for god til å være et fjerdevalg i en klubb synes jeg. Klopp er en manager som er opptatt av det menneskelige aspektet og tror ikke han ville tviholde på Klavan som et femtevalg bare for å sikre bredden når kanskje spilleren ønsket å spille fast et par år på tampen av sin karriere.

Når situasjoner som denne skjer og med Januarvinduet nært så tror jeg Klopp vil vurdere mulighetene for en midlertidig løsning i Januar for å hjelpe på litt, ala Caulker som han hentet på lån for nesten tre år siden.