32. Joël Matip

Her må klubben være proaktive og skaffe seg ett eller to alternativer (kortsiktig eller langsiktig)

Vi er videre i CL og leder PL. Da kan vi ikke ha 4. og 5. Valg som alternativer på viktige posisjoner.

Det må gjøres noe i januar.

Ja, og de drikker lite melk.
Har lite osteoporose

Man kan jo lure på om det er vi som er utrolig smarte, eller de andre pattedyrene, som ikke drikker melk etter “spedbarnsalder”.

Hehe. Vil ikke alle pr. def. være det, uansett hvem de er?

(Selv om jeg jo som kjent mener at Matip/Lovren slåss om å være annetvalg bak førstevalgene VVD/Gomez.)

Enig i at fire stoppere bør holde, men ikke når tre av dem er skadeforfulgte. Jeg argumenterte i sommer for å la Matip dra til fordel for Klavan, litt fordi kameruneren ikke hadde overbevist, men mest fordi vi ikke kan ha så mange skadeforfulgte spillere i samme posisjon.

Enig der. Men vi er fryktelig sårbare akkurat nå.

Håper ikke vi blir naive -og setter liten til unggutter eller Clyne som ikke har spilt siden preseason :sweat_smile:

Jeg håper det kommer en eller to inn, men vi vet hvor bestemt Klopp er når det gjelder kjøp. Det er alltid gjennomtenkt. Så det blir nok ingen panikkjøp

Interessant! Var veldig glad i melkeprodukter gjennom oppveksten, men hadde lave Kalsiumverdier. Fikk påvist melkeproteinallergi, og kuttet alt av melk. Kalsiumverdiene spratt i været etter særdeles kort tid egentlig.

Fullstendig off-topic, men kan ikke du og @madferit få dere avatarer?
Jeg tror alltid det er én person som diskuterer med seg selv, når jeg leser raskt i gjennom, siden dere har ganske like navn også? :scream::grin:

Fabinho har spilt mye av karrieren sin som høyreback og tror det er en mulighet for at han kan vikariere der i enkeltkamper eller perioder. Milner har også vist en utrolig allsidighet og er nok dugelig til å fungere som en nødløsning der. Clyne var en solid back og å gi han en sjangse dersom han er skadefri er også en mer realistisk mulighet enn å hente noen bare for å hente noen. På midtstopperplass så kan feks et korttidslån ut sesongen av en spiller være en mulighet men pdd så har vi trossalt van Dijk og Lovren tilgjengelige og tror nok Lovren tåler en periode med mange kamper på rad da han har spilt relativt få denne høsten. Det vil uansett bare være noen uker med et akutt behov for en backup midtstopper og dersom vi ikke får noen fra starten av vinduet så er de andre omtrent tilbake før en løsning er på plass.

Forstår tankegangen din men jeg tror rett og slett det kom ned til at Klavan ville spille fast og derfor lot han gå. Fjerde eller femtevalg for han spiller jo egentlig ikke stor rolle og Klopp aksepterte nok dette. Matip derimot er en spiller som kan være kapabel til å være fast med litt medgang og god form, uten denne skaden han fikk nå kunne han fort spilt seg til fast makker til van Dijk ut denne sesongen.

Milner spillte back senest forrige helg. Det gikk jo strøkent. Ikke redd for den posisjonen.
Verre er det på stopperplassen.
Hinker også Lovren eller Van Dijk av for en periode, ja da har man seriøse problemer.

Happy? :smiley:

Jeg tviler på at klopp gjør et kortsiktig kjøp i januar, kanskje et lån, for matip og gomez er vel ikke så lenge ute. Kanskje derimot et langsiktig kjøp om noen er tilgjengelige i januar, skulle vvd bli skadet er vi uansett i trøbbel.

Ok, dere mateksperter…
Hva skal ma ha i seg for å få sterk beinbygning.
Fasiten takk!!

Brokkoli. Inneholder mye kalsium som kroppen lett tar opp, og er ikke forbundet med de samme usikkerhetene som Dawkins tar opp hva gjelder melk.

Ok, da blir det brokkoli til alt fremover, :rofl::joy::sweat_smile:

Brokkolipizza, brokkoliburger, brokkoligrøt, brokkoli con carne, brokkoli stroganoff, …

Brokkoli syltetøy… på brokkoli vafler… pirimitt pim pariam, pam piriom!

Liverpool trenger etter min vurdering en ny stopper når transfervinduet åpner i januar. Både Lovren og Matio har slitt emd skader de par siste sesongene. Det er kragebeinsbrudd, magesmerter, muskelproblemer hjernerystelse og stadige tilbakefall med med mindre skader som gjør at disse spillerne må stå over en eller flere kamper. En ny stopper inn måt til for at Klopp skal ha bred deknig på stopperplassene.

Hva snakker du om, liverpoolian? Dette er jo tråden for brokkoli. Eller, vent litt…