32. Joël Matip

DETTE er humor! :joy::rofl:

Nat Phillips imponerte under preseason. Hvorfor skal vi ikke ha tillit til ham? Han er eldre enn Trent og har virket moden for oppgaven.

Hvis ikke vi kan bruke 21-åringer som har spilt godt tidligere, kan vi like gjerne legge ned Akademiet og kutte ut U23-laget. Å skulle kjøpe en ny spiller nå er et elendig signal.

Det er anledninger som dette som gir unge spillere muligheten. Trent fikk den, og tok den. Nå kan Phillips få sin sjanse. Kjempegøy!

Tenk om han lykkes? Tenk om han blir en som skyver ut andre, slik Trent har skjøvet ut Clyne? Uansett vil han fint kunne være et cover på benken.

Vi har nesten ti yngre, talentfulle spillere i klubben nå, som er nær førstelaget. Bruk dem!

En for oss?

https://www.transfermarkt.com/stefan-broccoli/profil/spieler/348473

Haha, jeg heter faktisk Stefan til fornavn. Tilfeldig?

Enig! Jeg er litt skeptisk til kjøp av ny midtstopper til tross for skadeplagene nå. Tror heller ikke Klopp tenker å hive seg rundt i januar. Hvem skulle vi liksom ha kjøpt? En etablert stjerne til 75 mill som skal rett inn som makker til VvD? Sikkert flott men da rykker Lovren og Matip lengre bak i køen, blir misfornøyde, vil selges og vi er like langt når det gjelder dekning.

Eller skal vi heller kjøpe en back-up? En som er marginalt bedre enn Nat Phillips? Nei takk

Brokkolitago sjokomelk.

Husk å bruke brokkolivenolje til all denne matlagingen.

Sjokolade, cola, potetgull og øl er også sunt og gjør kropp og sjel godt. Brennvin i mindre doser gjør sinnet glad.

Det står en sak på forsiden: også backupstopperen er skadet. I bildeteksten står det at Phillips er skadet. Finner det ingen annet sted, men …

Har vært, men er visstnok klar igjen.

Ikke glem fet fisk og omega-3! Og vitamin-D matvarer, eller bare sol!!

Den gode gamle Tran/Sana-Sol blandingen jeg drakk som barn var ikke så dum altså.

Får håpe Matip titter innom for noen kostholdstips. For den mannen er en kjeks.

Mye er nok genetikk dere.

Selv om vi alle er store supportere av denne klubben, tenker jeg at vi har litt ulikt syn på hva som er viktig, I alle fall til tider.

Du er veldig, veldig glad i engelske spillere. Du elsker når en ung og engelsk spiller kommer opp på førstelaget. Vi har nå muligens enorme skadeproblemer i forsvaret, og du synes det er kjempegøy at en ny engelsk, ung spill kan få sjansen.

Jeg derimot ser for meg at ligagullet glipper her og nå. Det finnes knapt noen mer utsatt plass for en unggutt enn i midtforsvaret. En liten feil får store konsekvenser. Noe helt annet når en midtbanespiller dribler seg bort, eller en angriper bommer på åpent mål. Med Gomez, Matip, Lovren, Trent og Clyne ute, er vi i trøbbel. Vi klarer å dekke opp med Milner og Fabinho, men en liten skade til, og det er mer eller mindre kjørt. En unggutt vil bli kastet til ulvene borte mot Aguero, Sané og Silva. En slik opplevelse kan omtrent være kroken på døra om den kommer for tidlig.

Trent er ett tilfelle jeg har tenkt mye på denne høsten. Han er egentlig ikke god nok for oss. Han er definitivt det svake punktet i laget. Til tider upålitelig bakover, og innleggene går svært ofte ikke dit de skal. Han har lite å by på når han blir presset i offensive posisjoner. Han er en spiller jeg tviler på ville spilt mye på andre topplag i PL.

Men fordi han er ung og engelsk, får han mye goodwill. Vi ønsker jo så gjerne, også jeg, at han tar nye steg fremover og blir ett fast innslag. Det er masse penger spart, og for mange supportere betyr det mye med lokale gutter. Jeg forstår det. Men rent sportslig er han ikke veldig stødig pr dags dato. Jeg håper erfaring og mye spilletid, gjør at han en dag blir en virkelig god spiller. Men jeg synes ikke han er det akkurat nå.

Å sende en enda mer urutinert gutt inn i midtforsvaret, kan koste oss veldig dyrt. Spesielt denne sesongen hvor vært eneste poeng, kan avgjøre tittelkampen.

PS. Og ja, jeg er fullt klar over at Trent har debutert på England, med råsterk konkurranse på høyrebacken.

Jeg liker å se talenter få muligheter, slik at de kanskje kan ta steget opp og bli de nye stjernene. Det er ved anledninger dom dette at mulighetene byr seg.

Pacheco visnet bort, Suso klarte å bryte løs og utvikle seg et annet sted, vi snappet Coutinho akkurat da han hadde tatt dette steget og var klar for mer - og Trent og Gomez har fått (og grepet) mulighetene de fikk, slik Gerrard og Carragher én gang gjorde det samme.

Det er dette som er gøy. Kjempegøy!

Det dom ikke er gøy er at spillerne våre blir skadet, spesielt i en kritisk del av sesongen. Det er det motsatte av gøy. Det er, som du sier, truende for tittelmulighetene.

Men frem til 1. januar er det ingenting å gjøre. Skadene har kommet, vi kan ikke fylle på utenfra, og vi må bruke det vi har. Echo-Pearce skrev, da Klavan ble solgt, at Klopp vurderte Phillips som god nok til å være cover på stopperplass. I en kamp under preseason ble Fabinho også brukt der. Og uansett kan vi kjøre med Lovren og van Dijk. Med litt flaks holder det helt inn. Det vanlige er jo at stopperduoer spiller fast og mye. Noe særlig valg annet enn å håpe har vi ikke.

På backen kommer Milner til å spille. Eller Brasils landslagsback Fabinho. Eller Clyne. Det burde gå helt fint, og igjen: Vi har ikke noe valg, og da får vi heller tenke positivt fremfor å grave oss ned.

Det er heller ikke 1. januar som er dagen. Legg til en nyttårsdag, en arbeidsdag eller to med transferarbeid, spillerankomst og minst én treningsøkt med laget, så snakker vi om at et nykjøp ikke vil være kampklart før tidligst mandag 7. januar (City) eller lørdag 12. januar (Brighton). Det er fire av de seks ukene vi snakker om, og det har allerede gått noen dager siden seks uker ble antydet.

I praksis vil et nytt forsvarskjøp gi oss hjelp i msks to seriekamper før de skadete spillerne er tilbske igjen: Brighton 12. januar og Palace 19. januar. Etter det spiller vi fjerde runde i FA-cupen, men det handler jo ikke om kampen om seriegullet. Neste seriekamp deretter er så sent som 30. januar.

Det vi kan påvirke gjennom nykjøp er altså kampene mot Brighton (kanskje) og Palace.

Burde vi klare de kampene ved å f.eks. bruke Brasils høyreback på høyrebackplassen? Jeg tror det, noe annet hadde jo vært oppsiktsvekkende.

I tiden frem til overgangsvinduet åpner, da? Jo, det blir litt svett. Men vi får altså ikke gjort noe med det, og da får vi bruke det vi har og tro at det holder. Hvis det fører til et gjennombrudd for enda et talent, vil det som sagt være gøy. Men trolig kommet han bare til benken.

Første motstander, Manchester United, er enda mer skaderammet enn oss. Mot dem har vi et godt lag. Siden handler det om Wolces og Newcastle, som er OK motstand. Og Arsenal, som blir tøft uansett. Men sånn er det bare, og da velger jeg å glede meg.

Jeg er stort sett enig med deg i det meste, @vifo. Men at Trent ikke er god nok er jeg fullstendig uenig i. At prestasjonene varierer er jo en selvfølge i den alderen, men stort sett syns jeg han presterer mer enn godt nok til å forsvare plassen.

Til info så er det mot Wolves 7 jan, kampen mot city er 3 jan. Bekymringsverdig i seg selv, en så viktig kamp i toppen med mildt sagt svekket forsvar mot ligaens 2 beste angrep. Vi har ikke annet å gjøre en å dure på med det vi har, the brazilian derby :facepunch:

Det er mange måter å måle framgang på. Han fikk gult kort i de tre første kampene. Etter det har han greidd seg uten. Mange gule kort kan ofte tyde på at spilleren er på etterskudd. Nå er han ikke så på etterskudd lenger. Det kan selvsagt også bety at han spiller med frykt for karantene i bakhodet, men jeg tviler på det.

Taa er det største talentet i veden i sin posisjon samtidig som han allerede er jævelig god. Han er en berikelse for klubben. Regelrett elsker at vi har en lokal gigant på laget.

Du tuller nå vel? At Arnold ikke er god nok? Det er noe av det rareste jeg har sett her inne. Hvem andre i alderen 18-20 år er i nærheten av å være på det nivået? Da tenker jeg på hvilken som helst klubb. Han er jo på ett nivå som kan gjøre at han kan sammenlignes med spellere som er betraktelig eldre.

Til deg og sensiblesoccer : Jeg respekterer meningene deres. Men jeg tror dere vurderer han litt for hvor god han en dag kan bli. Han kan kanskje bli en av de aller beste på backen. Det er vanskelig å si nå. Og han er absolutt like god som spillere som er eldre enn seg. Du har rett.

Men jeg synes ikke nivået han har nå, egentlig er godt nok for oss. Gomez er f.eks langt bedre defensivt. Jeg føler meg faktisk også tryggere på Milner bak der. Spesielt denne høsten synes jeg har vært svært variabel. Om han hadde vært spansk, kostet £30 mill, og prestert på dette nivået, tror jeg mange hadde vært skuffet.