32. Joël Matip

Som sagt basert på både hva han har spilt og hvordan laget presterer.

Vvd får vi ikke erstattet uansett. Må håpe på at Gomez tar videre steg.

Nettopp! i mine øyne er ikke Matip god nok, men poenget her er jo ikke hvor god/dårlig Matip er, men hvor mye bedre vi kan bli med en bedre midtstopper.

Vi slipper svært sjeldent inn mål pga midtstopperne våres taper dueller eller gjør feil. Vi slipper inn 0,55 mål per kamp. Gomez er fremtiden.

Jeg tror nok Klopp synes det er strålende at Matip tar de løpene fremover i ny og ne.

Helt enig. Han gjør det hele tiden, og Klopp hadde for lengst fått han til å kutte ut om han ikke likte det

Oser jo ikke trygghet over det Matip gjør selv om det har funket i en periode,og det med kanskje verdens beste midtstopper ved sin side. Må prestere over en lengre periode og personlig føler jeg ikke trygghet over det Matip viser.
God nok som 3-4 valg. Kanskje,men ikke overbevist.

Nå er jo Gomez førstevalget, og han er jo mer en god nok. Hvis skadeproblemene hans fortsetter derimot, så er jeg enig i at vi trenger en ny stopper.

Problemet er jo ikke at Matip tar med seg ballen oppover i banen. Problemet er at det ikke virker å ha noen som helst påvirkning på hva Fabinho foretar seg. Savner at Fabinho automatisk gjør slike vurderinger, for slik det er nå blir det 50-50 en god mulighet for enten oss eller motstanderen.

Jeg syns Matip under press ikke er spesielt kald i hodet. Med VvD ved siden av seg blir dette heldigvis mye mindre konsekvenser av nå.

Det er i grunn klinkende klart; Joel Matip spiller i øyeblikket på et lag som kjemper i toppen av både PL og CL.

Som @ciedre påpekte i stad så gjorde også Karius dette.

Og Karius er en ganske bra målvakt.

Jeg er av de som synes Karius fikk ufortjent mye pepper. Jeg synes ikke han er en ganske bra målvakt, men en helt ok keeper. Ikke god nok for Liverpool, men ikke så aller verst.

Vil beskrive Matip på akkurat samme måte.

Matip bedre enn Lovren?? Synes Matip har vært veldig etter at han kom inn på laget, men godt å ha Lovren tilbake fra skader. Det gir oss bedre dekning. Nå er Gomez også på vei tilbake.

Matip foran Lovren any day. Hvor mange perioder har Lovren vært ute denne sesongen ?
Tipper 3 eller 4. Strekkskadene er gjentagende. Har aldri vært noen stor beundrer av Lovren. Til det er han for ustabil og gjør for mange tabber.

Den var vel den verste av de alle! Tversover på 16 meteren.

Han var god nok for et lag som kom på 4. plass i PL og tok seg til CL-finale forrige sesong. Vi fant en bedre keeper, og det var kjipt for han, men han har likevel vist at han kan spille for et lag som kjemper i toppen av en topp 5-liga og kommer langt i CL.

Tilbake til Matip. Han spiller i en posisjon hvor noe rotasjon er nødvendig og kjemper med to andre spillere om å få være makker til vår klare forsvarssjef. Ikke akkurat samme situasjon som Karius som i praksis ble degradert til backup-keeper i dét vi signerte Alisson. Matip har fått spille en del denne sesongen og har vært med å bidra til at vi så langt er videre til kvartfinale i CL og ligger 1 poeng bak en knallsterk ligaleder. Jeg vil si han da har vist at han er god nok.

Synes Matip er rimelig god ,men kunne vært litt tryggere .Gomez er nok enda bedre. Matip virker som ikke å ha helt kontroll på beina når han skal avklare harde innlegg med beina .F.eks igår ,selvmålet -selv om den var vanskelig ,og i første kamp mot BM -nesten-selvmålet som heldigvis Alisson reddet (sto på rett plass) ,og sist mot united -lignende selvmål som heldigvis ble annulert for offside. Det var dette jeg mente igår når jeg skrev at hadde sett det før.Men i hodespillet er han meget god.

Ja, det er nok litt lettere å kontrollere kortere bein. Hva med å prøve Keita som midtstopper? Hva tenker du om det, Sormann? Kan det være noe?

Nei Hammock jeg er fornøyd med å ha han på benken

Matip spilte etter mitt syn sin beste Liverpool-kamp i går. Måten han håndterte Robert Lewandowski på var ikke annet en imponerende. Selvmålet klandrer jeg ikke han for - det er en forståelig desperat handling i situasjonen der og da, og hadde han ikke prøvd hadde det likevel blitt scoring når Lewandowski lurte rett bak.

Det store spørsmålstegnet for meg er skadene han jevnt over plages med. Det samme gjelder forøvrig Lovren.
Lurer på hva som skjer dersom VvD skulle bli langtidsskada (bank, bank - gud forby at det skjer). Alle lag ville helt klart bli svekka av å miste en slik spiller, men hvor svekka blir forsvaret til Liverpool uten han? Håper vi aldri kommer i situasjonen, men frykter en slik periode, og tenker Matip er avhengig av en trygg og god partner for å selv yte. VvD er helt klart det, men er Lovren det - det er mer jeg usikker på, og en skadefri Gomez tror jeg trenger enda noen sesonger før han er en lederskikkelse i forsvaret.