32. Joël Matip

Jeg vurderer stoppere hovedsakelig etter hvor godt de står på egne bein, deretter hvordan de fungerer sammen med de andre.

Jeg ville ikke hatt Matip og en jevngod spiller i midtforsvaret, heller ikke Lovren og en jevngod spiller. Selv Gomez og en jevngod spiller ville jeg ikke vært trygg på. Først og fremst fordi han er uerfaren, men også fordi han ikke har Van Dijk sine fysikk, klokskap og lederegenskaper. Derimot passer han svært godt i tospann med Van Dijk, hvilket selvsagt er viktig.

Vi mangler en midtstopper med mange av de samme kvalitetene som Van Dijk. Det må kjøpes inn.

Det vil fort bety en uønsket degradering av Gomez,for det du beskriver er en spiller som kommer til å ønske å være førstevalg ved siden av van Dijk.

Hvis vi da ikke kan finne en ny Kolo.

Vi får håpe Gomez ganske fort kommer opp på det nivået han hadde før han ble skadet.For jeg synes han var veldig bra.Og har troa på han.

Jeg vil ha Gomez som makker til Van Dijk så lenge han viser samme nivå som denne sesongen. Det har vært særdeles bra.

Jeg mener vi spiller så mye kamper at stopper nummer tre omtrent skal ha like mange kamper som Van Dijk og Gomez. Jeg tenker derfor mer i retning av tre førstevalg. Trodde egentlig du var litt enig i denne måten å tenke på? :wink:

Nummer fire (gjerne Matip) bør få betydelig færre kamper, men gjerne hyppige innhopp.

Jeg tror vel egentlig at én av Matip og Lovren blir solgt til sommeren. Hvem det blir avgjøres nok av hvem det kommer bud på.

Så kjøper vi en ny, som skyver den gjenværende av Matip eller Lovren bakover i køen, slik du sier.

Denne spilleren blir misfornøyd,men må bli ut 19/20-sesongen. Da får han dra. Hvis det er Lovren som er igjen blir det salg, hvis det er Matip blir det Bosman.

Imens er Hoever eller Philips klare. Hvis ikke kjøper vi ny.

Spent på forsterkningene denne sommeren, inkludert hva som skjer på stopperplass og backplass. Det er naturlig å forsterke med et par spillere i det bakre ledd, ikke som følge av kvaliteten på de fire beste, men i mangel av fullgode alternativer.

del opp dette emnet #441

19 posts were merged into an existing topic: Rykter og spekulasjoner

I tråden om Matip?

Dette er kanskje noe urettferdig kritikk basert på at Matip minner meg om “Bambi på isen”, men jeg er uansett livredd hver gang Matip er i nærheten av ballen. Jeg var livredd i starten med Sakho og, men jeg lærte meg å kjenne at hans keitete stil bare var en illusjon av dårlig ballkontroll og at avleveringene var gode(Sakho har andre og større defensive problemer når jeg først nevnte han). Jeg synes generelt sett Matip gjør mye dårlige valg med ball og i tillegg slurver mye, selv på de enkleste pasningene.
Både Lovren og Matip har en tendens til å sette mottaker av pasning i en vanskligere situasjon enn hva som strengt talt er nødvendig.

Det beste eksempelet jeg kommer på i farten er Lovren sin håpløse avlevering som etter hvert førte til Arsenal sitt mål i 5-1 seieren for et par mnd siden.

Jeg setter generelt sett pris på at midtstoppere tar med seg ball fremover og skaper et overtall, selv om det er en risiko for brudd imot. Jeg setter derimot ikke pris på at Matip gjør det, da jeg vurderer det dit at det er for stor risiko kontra mulig gevinst spesifikt for Matip sin del.

Det er ikke noen tvil om at både Lovren og Matip er gode stoppere totalt sett, men for min egen del ønsker jeg en forsvarsrekke som er gode med ball og gjør fornuftige valg, eller i det minste spiller på det sikre og gjør det skikkelig uten slurv i enkle avleveringer ut til back 15m unna.
Jeg rangerer Lovren over Matip totalt sett, men har egentlig ikke noe problem med å ha med en av de videre, uansett hvem av de to det er.

Jeg ønsker uansett ikke to skadeplagede reserver i midtforsvaret som trenger tid for å spille seg varme når de først skal spille og hovedsaklig av den grunn vil jeg bytte ut en av de. Selv om den som kjøpes inn eventuelt har et dårligere toppnivå enn begge to. Jeg ønsker meg med andre ord en ny “Klavan” som et stopperalternativ når Gomez/Van Dijk/Nytt stoppervalg skader seg.

Nå skal det sies at Matip har hatt en relativt god periode og at kritikken min av han kanskje ikke har verdens beste timing.

Er dessverre ikke noen tankeleser som forstår intetsigende floskler som “sjef” og “midtbanegeneral”.

Du er på feil sted. Vi er i Matip tråden. Kanskje sesongtråden kan brukes, eller rykter/spekulasjoner?

@liverpool_f.c orker du å rydde opp i tråden siden det ikke evnes selvmoderasjon her.

Jeg kan ikke se at jeg har sagt eller gjort noe feil her nå.Bortsett fra at det er feil tråd

Hva faen driver dere med?? Kritikk mot Matip? I dag???
Timingen er vel ikke helt riktig eller…?
Matip var sjef i går! Sjef, sikker og avkledde BM. I tillegg var han overalt for å hjelpe TAA som ikke helt hadde dagen…

Hva er dette gutter? Denne ukens hakkekylling tråd eller??
Vi trenger ikke midtstoppere vi, det håper jeg dere ser, hvis ikke må det litt mer info til. VVD og Gomez er selvskrevne, men da er det jaggu bra å ha Matip, Lovren og Fabinho i bakhånd.

Jeg sier ikke at Klopp ikke selger og kjøper noe nytt, men å gå etter Matip og synes han er «ikke god nok» for oss, det er fullstendig skivebom…

Skal sjekke ut. Kom nettopp hjem

Kan vi ikke ta ansvar og unngå Keita-diskusjon her også?

Dersom vi skulle være så heldige og dyktige at vi får oppleve PL-gull så vil Matip ha bidratt sterkt til dette, i likhet med en del andre spillere i stallen. Bidragene varierer, men ingen av de kan unnværes for hvor vi står akkurat nå.

Nøkkelspillere i Alisson, VvD, Salah og Mané, flott pianobæring av midtbanen generelt, vingbacker som gjør jobben begge veier.

Om jeg skal trekke fram bare én spiller så er det VvD. Mannen som får både Gomez, Matip og Lovren til å yte sitt aller beste, og en samlende spiller som bare oser av autoritet, ro og kvalitet i alt han foretar seg.

Om bare VvD er tilgjengelig hele tiden er det ingen problemer - men uten VvD er jeg spent på hvem Klopp ville brukt.

Jeg mistenker Klopp per dags dato vil vurdere Matip-Lovren som det sterkeste stopperparet ellers, og de har jo egentlig fungert godt sammen. Gomez er vel mer uprøvd sammen med en av de to?

Uansett er jeg overbevist om at hvis ikke Lovren ønsker seg bort i sommer så vil vi fortsette med de samme midtstopperne i 19/20-sesongen.

Hva er best? Komme med sure oppgulp etter en dårlig kamp/i kamptråden som er farget av de siste 12 timene, eller være kritisk til en spiller når han gjør det bra? Timingen kan være bedre, men den kan også være dårligere.
Eller er det ulovlig å være kritisk til deler av spillet til Liverpools spillere? Om det er tilfelle kan man bare legge ned hele forumet.

Jeg tror også at Klopp fortsetter med de 4 vi har(så lenge Lovren finner seg i å være tredjevalg), men jeg er ikke overbevist om at det er det beste valget, selv om alle 4 stopperne er gode stoppere. Av den enkle grunn at jeg synes både Lovren og Matip bruker for lang tid til å spille seg varme når de ikke spiller fast, og også at jeg ønsker en spiller som ikke slurver med enkle pasninger eller spiller på høyere risiko enn hans egne kvaliteter med ball tilsier at han skal gjøre.

Vi må nok bare innse at alle spillerne våre er fullstendig fantastiske, og vi må nok bare vente på at de skal legge opp slik at vi kan erstatte dem.

Milner er vel nestemann om et par års tid vil jeg tro :grinning:

For meg så virker det som om Matip er et ganske soleklart 4. valg, og så sant en ikke har pengeposen til City så syns jeg det funker greit jeg altså. Jeg tror nok allikevel midtstopperplassen er èn av Klopps hodepiner, ikke på grunn av ferdigheter, jeg tror Gomez er en mann både for nåtid og fremtid, men mer bekymra for skadesituasjonen, og skal en da velge en som er god nok til å gå rett inn på laget, eller skal en velge en god utfordrer. Slik verden er blitt så er det jo 300 millioner MINST i forskjell på de alternativene!

Samme for meg. Mener bare det må finnes andre ting å skrive om en unøyaktig tøys som å si at Matip ikke er god nok…
Glad Klopp styrer dette.
Takk for meg

:tophat:

Er veldig enig med deg her Andy. Skjønner virkelig ikke at man luker bed med gressklipper her nå. Vi kjemper i toppen på to fronter, har sluppet inn få mål og Matip har stått midt i det, og så dette?

I går kveld synes jeg ærlig talt at Matip var bedre defensivt enn VVD. Og jeg synes han har blitt bedre og bedre for hver kamp i vinter. Og dette er en spiller vi vel overtok på free tranfer.

Matip trenger som de fleste andre på en fotballbane en dose tillit, for så å sanke selvtillit. Matip har vært gjennom dette nå, og man kan se at han vokser på det.