4. Virgil van Dijk

Hvordan kan det være så stille i tråden til denne kjempen? Ingen har vel vært bedre i ligaen enn han. Den nærmeste må vel være Gomez.

Det er jo selvfølgelig ikke bare han som har gjort LFC til det laget som slepper inn minst(!) mål av alle lag i de store ligaer, men du verden hvor han har bidratt.

Fordi alle er enige om at han er ekstremt god. Blir dårlige og korte diskusjoner av sånt:)

Tror faktisk han for øyeblikket er verdens beste midtstopper

Å vi har verdens beste forsvar. Hvem i huleste hadde trudd det i mai 2018? Det er ikke til å tru.

At folk ikke kan diskutere slikt er for meg ei gåte.

Enig i dette. Kan ikke tenke meg en eneste forsvarer som har vært så stabilt bra siste kalenderår.

Fordi vi blir stumme av beundring over hvor god han er. Minner meg om gode gamle Alan Hansen.

Det fins ikke noe å diskutere, fyren er jo perfekt.

Van Dijk og B Silva kjemper om å bli årets spiller. Helt opplagt.

Gamblingindustrien er ikke enig. VVd er storfavoritt til 2 i odds, Aguero nærmest på 8 og B.Silva gir småpene 68 ganger tilbake.

Skulle tatt seg ut at en forsvarer vant

La oss alle be.

Be om at VVD blir her i mange år.
Be om at VVD holder seg skadefri.
Be om at VVD vinner trofeer med/for oss.
Be om at VVD blir kaptein fra neste sesong.

Han er rett og slett et monster - har vi sett maken de siste 5-10 årene?

Dominerer TOTALT i fart, dueller, styrke, ro, pasninger… En ellevill forsvarer.

Er ikke religiøs. Men ber likevel om dette. Hver dag.

The Flying Dutchman

Da kan du liksågodt skrive “håper”? For hvem ber du til uten å være religiøs? :laughing:
Virgil ser ut til å trives hos Liverpool, hvertfall så lenge Klopp er manager. Kan godt hende han blir lagt inn bud på i sommer, så det jeg da håper, er at der ikke eksisterer noen form for klausul i kontrakten hans. Og at han allerede følgende sesong blir tilbudt en forlengelse med bedre vilkår. Verdens beste stopper bør ha tilsvarende betingelser. Fortsetter van Dijk, samt at Liverpool faktisk klarer å hente noen titler de kommende åra hvor han er på topp av sin karriere, vil han fortjene å nevnes sammen med de virkelig store stopperene i historien.

Jeg har, enkelt og greit, aldri sett en mer komplett midtstopper.

£75 millioner var et røverkjøp.

Om det var £150 millioner så hadde det vært helt galskap - men samtidig hadde han så til de grader rettferdiggjort det at prisen da også ville vært en parentes.

Verdens beste.

Se der ja. Hadde vært moro for Dijk. Silva og Dik har vært litt i en egen klasse i år. Bookmakerne har nok visse andre premisser, de vurderer sannsynlighet, jeg vurderer utelukkende kvalitet.

Keane?

Fort å være litt korttenkt nå da. Hva med Maldini og Puyol på toppen av sine karrierer?

Ekstremt gode over mange år, men jeg rangerer likevel van Dijk det siste året bedre enn noen av de andre.
At andre blir mer krediterte, har høyere nivå over tid (for gode/mervinnende lag)… joda. Men selve nivået, ekstremferdighetene hans og totalpakken det siste året står ikke tilbake for noen, syns jeg.

Haha. Til mitt forsvar var i det minste VvD nr.2 på lista mi, da… :innocent:

Pluss at vi aldri vet hvor god han ville blitt for oss under Klopp :innocent:

Digger Ayala, og må nok innrømme Cannavaro var farlig god på sitt beste.