4. Virgil van Dijk

Best eller ikke. Mange faktorer spiller inn her…

Alan Hansen var et monster for oss i vår glansperiode, men VVD er klart bedre på svært mange ting. Jeg kan ikke huske en så komplett stopper i noen lag gjennom mine 50 år…?
Han har en hinsides ro og gjør alle rundt seg bedre, det sier også hans medspillere.
Han har en duellkraft jeg ALDRI har sett. En ting er å vinne en duell som stopper, en annen er å vinne ballen for laget og beholde den! Å hoppe opp mot feks Lukaku, vinne fysisk og samtidig styre ballen til en medspiller er rett og slett slemt. Sterk med begge beina og samtidig lynrask til tross for størrelsen = komplett :+1:

Hvis laget han spiller på vinner trofeer i tillegg, vil hans status som verdens beste være enklere for massen som dømmer. Så jeg håper på hans egne vegne og for oss at han vinner pokaler hos Liverpool.

Forresten har en liten fugl på klubbhuset fortalt meg at han ønsker å bli karriæren ut :hugs:

75 mill var drøye penger syntes jeg, men forstår nå hva grunnen til Klopp’s iver etter signatur var…

Pur klasse…!

bilde

Største svakheten er at han bruker litt tid på å omstille når han og dommeren er uenige om VVD burde ha frispark eller ikke. Det sier en del. Det burde være også være mulig å bli kvitt.

:joy::joy:

Det gjøres enklest ved at dommerne dømmer som han ber om. Han gjør jo generelt mange færre feil enn de.

Sant nok, men oppgaven er utrolig mye enklere også da.

For en stopperkjempe. Når han nå også scorer mål så er han vel så godt som komplett.
Styrer forsvarekka strålende. Har blitt en leder i laget.
Ikke mange stoppere som går foran han nå.

Ingen foran VVD, hvem skulle det være??
#wall

Har han som best av alle de som er aktive i dag.

Så kommer han nok trolig aldri til å nå opp til de største gjennom tidene, men han kan bli vår største.

Det er bare en måte å beskrive Van Dijk på. VERDENSKLASSE, ferdig snakka.

Det som er det råeste er hvor rolig han er, han får slow til å bli fast, det ser ut som han spiller i sakte film i forhold til de andre. Og en annen fantastisk egenskap han har er å spille de andre rundt seg gode. Kamprekka Lovren hadde før skaden, og det Matip viser nå, tror jeg vi bare kunne drømt om med en annen stopper enn van Dijk ved siden av de.

Enkelte mennesker var en gang i tiden ikke helt klare i topplokket…
Tro om de angrer på at de ikke fikk kjøpt ham :joy:

Virgil van Dijk er for meg det nærmest en kan komme en Marvel superhelt. Størrelsen, karismaen, farten og med superkraften tid på sin side. Motstanderne virker ut som de har gitt opp før kampstart og mismote øker i takt med minuttene som går.
Jeg ser ingen åpenbare svakheter og han er fyrtårnet vårt som alle ser etter når vi trenger håp.
Akkurat nå verdens beste fotballspiller sammen med Messi og Ronaldo.

Likte denne fra John W Henry

Van Dijk står med 3 mål på de 2 siste kampene, han er gigant i luftrommet.

Lurer på om de akkurat har funnet ut at vi kan slå corner/dødball på han…
Trodde de skulle slås hardt og lavt inn på første. :wink:

Ja, det hjelper å få ballen mer enn 1m over bakken… Vi har slått så ufattelig mange dårlige cornere denne sesongen, men samtidig har vi hatt særdeles god uttelling på de cornerne som faktisk har vært brukende slått! Tenk om vi hver gang hadde slått bra cornere!

Verdens beste har jeg sagt, og nå begynner “ekspertene” å bli enige med meg ja