4. Virgil van Dijk

Finnes da enda verre eksempler på forumet :lfcfacepalm:

Står litt piss om Ramos først, men lenger ned i artikkelen kommer poenget med overskriften:

Har du møtt noen midtstoppere i Premier League som har vært sterkere enn deg?

King nøler ikke ett sekund med å svare.

– Ja, van Djik.

Det er bare han?

– Han er den eneste. Van Djik er den sterkeste og beste jeg har møtt noensinne.

Må da værra lov å klone denne karen for å sikre fremtidige smultringer? :grinning:

Hadde vært gull med en slik spiller til, men vi må ikke glemme at vi har en fantastisk stopper til i Gomez. Når Gomez og van Dijk spilte sammen i høst, ga vi knapt bort verken mål eller sjanser. Fordi vi står så høyt med laget, og fordi disse to gutta er suverent raske (og gode til å lese spillet), ble det nærmest umulig å komme gjennom og avslutte.

Da Gomez ble skadet, skjedde noe med hele laget. Vi ble mer utrygge bakover, og sakte men sikkert fungerte ikke alt 100% lenger. Om vi mister ligagullet, er trolig skaden til Gomez årsaken.

Samtidig skal vi ikke stikke under en stol at dette forteller at stallen vår ikke er sterk nok. Jeg synes totalt sett vi har vært heldige med skader på nøkkelspillere denne sesongen, så vi kan egentlig ikke klage. Med en midtstopper fra Ajax og ett angrepstalent fra PSV neste sesong, da blir det gode tanker frem mot neste sesong. Uansett hvordan dette ender.

Nå har Liverpool vunnet over Napoli, Manchester United, Arsenal hjemme og Bayern München borte uten Gomez, Liverpool har også holdt nullen mot Manchester United og Everton borte, samt Bayern München hjemme uten Gomez. Vil ikke si at Liverpool mistet ligagullet om så blir tilfelle fordi Gomez ble skadet. Det er først og fremst offensivt det har buttet imot i flere kamper.

Når Gomes ble skadet vant vi en haug av kamper på rad og slapp knapt inn mål. I de 6 neste kampene etter Gomez ble skadet slapp vi inn 2 mål. Problemet kom når også Matip og Lovren ble også skadet. Helt enig med @liverpoolian over. Vi avga poeng pga vi i 5 kamper skårte 3 mål til sammen, og ikke fungerte offensivt. Vi slapp inn 4 mål i de fire kampene. (Man city, Leicester, WHU, man utd og Everton). Å slippe inn kun 4 mål mot slik motstand, og kun en av kampene var hjemme vitner om stor defensiv stabilitet. Dette er poengtapene vi har hatt etter Gomez ble skadet.

Strukturen i laget ble først virkelig endret når Arnold ble skadet.

Enig. Da mistet vi mye offensivt, som har vært hovedproblemet i de kampene vi har avgitt poeng, etter Gomez ble skadet.

I de kampene Gomez startet før han ble skadet slapp vi inn 9 mål på
13 kamper som gir 0,69 mål per kamp(PL og CL). Siden han ble skadet har vi sluppet inn 13 mål på 19 kamper som er 0,68 mål per kamp.

Det er VVD og Alisson som gir oss defensiv stabilitet, og ikke minst at særlig VVD styrer Forsvaret sitt så bra at alle spillere hever seg bakerst.

Så du/dere ser ingen sammenheng med at vi ikke lenger kan stå like høyt med laget pga Gomez sin skade, og sviktende angrepsspill?

Jeg mener ting henger sammen ute på en fotballbane. Om man må endre noe defensivt, vil det få offensive konsekvenser. Mulig jeg overvurderer betydningen av Gomez sin skade, jeg ser den, men at vi f.eks mot City borte hadde hatt langt bedre forutsetninger for å vinne med Gomez, er i alle fall ikke jeg i tvil om. Målet til Aguero antar jeg ikke ville ha skjedd med en kjapp Gomez bak der, som aldri ville latt innlegget komme inn.

Var mer ment som et statement på hvor fornøyd jeg er med VvD.

Når det gjelder de andre stopperne våre, virker det som alle fungerer veldig godt(sammen med VvD vel å merke). Felles for de alle er derimot at de hyppig frekventerer skadelisten.

Ønsker et salg av Matip/Lovren(eller begge) + ny spillet inn. Det må gjerne bli De Light. Ny mulighet i kveld til å se han sammen med VvD.

Et annet poeng er at vi må ha to stoppere som fungerer godt sammen de dagene VvD er indisponibel(Fowler forby at det blir mange av de). For det kommer til å skje.

Nei, fordi vi står enda høyt, og vi har stort sett mest ballinnehav. I de seks første kampene etter Gomes ble skadet skåret vi 19 mål.

Ikke minst henger det i sammen med at vi har møtt flere god lag på bortebane. Normalt så skåres det mindre i slike kamper. Hele laget har vært ute av offensiv rytme da særlig i januar og februar, og vi slet mer når TAA ble skadet og Milner måtte spille HB. Da mistet vi offensiv rytme.

Grunnen til at jeg er ganske sikker på at vi ikke sliter offensivt pga Gomez er ute er at vi nå har begynt å skåre mål igjen, og han er enda ikke kampklar

Livredd for at Virgil er skadet og må stå over et par kamper.

Det siste vi trenger nå er en skade på van Dijk, men regner med at han er klar på fredag.

Tror ikke det var alvorlig. Så opp igjen situasjonen

Ingen rapport om skaden ennå?
Håper og tror det var bare en bagatell som Virgil rister av seg ila uka.
Han er verdens beste forsvarsspiller!

Det som skiller oss fra 0 og 3p i går er på mange måter van Dijk. Tottenham får en gedigen mulighet i det øyeblikket van Dijk skadet seg. Hvis det viser seg at han er langtidsskadet (noe jeg ikke tror han er), hvilket scenario ville du valgt nedenfor?

• 3p mot Spurs og van Dijk skadet resten av sesongen
  • 0p mot Spurs og van Dijk tilgjengelig resten av sesongen

0 stemmegivere

Vi er med i CL fortsatt (og har gode muligheter) så valget er enkelt! :slight_smile: