4. Virgil van Dijk

@jvtelemark her har du en som står seg til Chuck Norris vitsene om VVD

Okay, so you’re a rocket scientist
That don’t impress me much
So you got the brain but have you got the touch
Don’t get me wrong, yeah I think you’re alright
But that won’t keep me warm in the middle of the night
That don’t impress me much

Virgil er egentlig midtstoppernes svar på Zidane… Lederegenskapene, roen med og uten ball, hever medspillerne flere hakk, det tekniske, den taktiske klokskapen osv…

Vi er heldige som har VVD!

Verdensklasse stopper. Enkelt og greit.

Google translate er god noen ganger :heart:

Det er riktig. Veldig få ganger at han har driti seg ut.

For enkelte forumister her inne så kan det nok også være riktig at det her blitt rent sengetøy 20 ganger :sweat_smile:

For en stund siden var det en angriper som sa at VVD hadde en svakhet. Angriperen satte press på en ball som både VVD og Allison kunne tatt. Det ble mål. I ettertid har jeg sett minst to slike misforståelser til uten at det har blitt mål av det. Har motstanderne oppdaget en svakhet som lå der hele tiden? Har Allison blitt mer passiv? Har VVD blitt for ivrig etter å holde ballen i spill? Eller er det bare tilfeldig?

Leter du lenge nok finner du nok noe :slight_smile:

Ingen er perfekte, selv om VVD til nå har vært mer perfekt enn noen annen midtstopper jeg har sett.

Så kommer det til det å takle feil, for de kommer.

Der virker både Alisson og VVD sterke.

Vi supportere bør også forstå at ingen er feilfrie, men at det handler om å ha de som gjør minst feil.

Hva jeg finner er ganske uinteressant. Hva motstanderen finner har langt større interesse. Jeg bare observerer og ser etter mønster.

Liverpool defender Virgil van Dijk beats Manchester City’s Raheem Sterling to be crowned PFA Players’ Player of the Year. The official announcement is due on Thursday.

Det er så tåpelig å kåre sesongens beste spiller mange runder før slutt. Listen med de nominerte kom vel for ei uke eller to siden, der ble blant annet Salah utelatt.

Hva om han scorer 5 mål på tre kamper, som gjør at Liverpool vinner sine kamper og blir seriemester?

Hva om Raul Jiménez, som forøvrig heller ikke ble nominert scorer to hattrick de neste kampene? Da står han med 18 mål og 10 assist. Fortjener ikke det en nominasjon til årets spiller?

Hva om Liverpool og van Dijk slipper inn 7-8 mål der van Dijk lager to straffer, eller scorer selvmål som koster oss ligatittelen?

Synes slike kåringer bør skje etter at samtlige 38 runder er ferdigspilt.

Enig :+1:

Gratulerer Virgil! Vel fortjent.

Dette er jo PFA sin pris. Altså er det spillerene selv som stemmer fram vinneren av denne konkurransen. Jeg mener Virgil er en superfortjent vinner. Han har forvandlet Liverpool omtrent egenhendig.

VvD er en fantastisk spiller, men den som har forvandlet LFC er etter min mening Klopp.

Stort for VVD. Stort for klubben.

Gjør meg stolt og glad.

Vel fortjent

En verdig vinner! Van Dijk har vært så ufattelig stabilt god også.

Gi den fyren en gullmedalje!