4. Virgil van Dijk

Ikke vært like solid i år som tidligere sesonger. Og han har heller aldri levert på nivået som VVD befinner seg på nå annet enn i enkeltkamper. Sesongen til Virgil er noe vi sjeldent(eller aldri) kommer til å se fra en forsvarsspiller igjen.

Han vant også årets spiller blant journalistene. Som sagt sier jeg at han har hatt en glimrende sesong, men etter å ha sett så mye på engelske kanaler og aviser, så har de snakket Like mye om det utenfor banen når det gjelder Sterling angående årets spiller. Han kan gjerne få en pris for det for min del, men årets spiller trodde jeg var for den som har spilt best.

Ok, ikke noe problem med det :smiley:

Vi får se om han kan være der også neste sesong… håper virkelig det, sammen med Gomez!

Flott reportasje om Virgil van Dijk i Aftenposten i dag. Anbefaler aller som har abonnement til å lese saken.

For et beist av en spiller! £70M ble plutselig bare småpenger.

Vel fortjent.

Du kom meg i forkjøpet ja :joy:

Lang artikkel, men den bør leses. Den gir et flott inntrykk av en stor spiller og et bra person. Den viser også hvordan 20-24 år gamle middelmådigheter kan bli verdens beste når de blir litt eldre.

No opposition player has completed a dribble past Virgil van Dijk in any of his last 64 appearances in all competitions for Liverpool.

Ingen tvil for meg hvem som har vært verdens beste spiller denne sesongen, uansett posisjon.

Om forsvarere ble hyllet som offensive spillere hadde VvD rett og slett vært Messi nå. Aldri sett et så perfekt beist.

Sykeste var når Son var rettvendt og passerte Vvd. Omtrent alle andre forsvarere hadde vært sjanseløs, men han bare satt inn turboen og tok han igjen på 4 kraftfulle steg. Helt enorm. Son er jo sykt rask og

Tror han faktisk kan vinne årets spiller i Europa denne sesongen

Vel, jeg er av de som mener Messi er verdens beste spiller så lenge han spiller fotball.

… men i fjor vant Modric nesten utelukkende pga prestasjoner i turneringer (CL-triumf og VM-finale). Så at van Dijk vinner skal man ikke se bortifra faktisk. 97p i ligaen, og CL-triumf.

Er Ballon d’Or for sesongen, eller kalenderåret?

Den gjelder vel kalenderåret.
Men det er litt rart med disse prisene, vinner man ligaen og CL i mai og gjør det bra med landslaget i EM eller VM på sommeren er det nok få som husker en evt svak påfølgende høstsesong når premien deles ut på slutten av året. Titlene har nok svært mye å si for disse prise e

Jeg var nervøs og irritert flere ganger under kampen i går, men i den situasjonen med Son hevet jeg knapt øyenbrynene. Når van Dijk løper ved siden av deg, kan du egentlig bare gi fra deg ballen … for en fart og timing på den mannen!

Jeg var litt stressa da det så ut som Son skulle komme helt gjennom, men Vvd hadde nok egentlig god kontroll😄

VvD fortjener denne prisen.
Dominerende gjennom hele sesongen!! Også på et Nederland som er tilbake.