4. Virgil van Dijk

Ble det regnet som at han driblet seg forbi da?
Jeg så en statistikk etter kampen hvor det ble påpekt at Van Dijk hadde blitt driblet bort NULL ganger hele sesongen. Vanvittig. Jeg skal se om jeg klarer å finne den igjen.

EDIT: Jeg finner ikke igjen akkurat den jeg så, men jeg ser Premier League selv har postet det, så da stemmer det vel.

Nei. Vvd ble ikke driblet forbi. Son ble spilt i gjennom men vvd løp han opp

I mars skal Liverpool ha tatt initiativet. Visstnok.

Kan det tolkes som grådighet? Melke den gode situasjonen som er i klubben nå, og all den positive omtalen han selv får, for å få enda bedre lønn?
Eller er det kun et uttrykk for at han vil avklare hvor han skal spille resten av sin karriere? At lønnsøkning ikke er viktig, og at han vil signalisere lojalitet og evig troskap til LFC?
Dersom det siste alternativet er beskrivende så er det jo glimrende.

£200.000 vil vel føre han opp på samme nivå som Salah som er på lønnstoppen.
Om de summene jeg har sett stemmer da…

Synes ærlig talt den første er grei også. Verdens beste midtstopper bør være blant verdens best lønna midtstoppere.

Joda, men litt tidlig, kanskje? Og vi bør vel ikke forlenge. Svært høy lønn i svært mange år er risky, spesielt når vi krabber opp i 30-årene.

En korsbåndskade, en hurtighet som svekkes, og så vil vi snakke om den altfor høye lønnen til en spiller som ikke lenger leverer…

Men - OK, en lønnsjustering er vel fair. Sikkert også naturlig og noe klubben har regnet på. Men ikke forlengelse enda.

? Forsvarsspillere holder lenger enn angripere. Gi VVD akkurat det han vil ha. Liverpool bør virkelig ikke gjør noe for å ødelegge litt av hans gode attitude. Og han bør etter min mening være den best betalte spilleren vi har.

Han har kontrakt til han blir 32 år. Den løper ut sommeren 2023.

En lønnsjustering, ja - men ikke forlengelse.

Vi kan jo ikke risikere en gjentakelse av det Leeds gjorde tidlig på 2000-tallet :joy:

Så om han vil £300k i uka, 50 % av Salah som er best betalt i Liverpool i dag med £200k i uka, så bør han få det?

Selvsagt er en lønnsjustering fair!!! Ettersom de fleste av oss ikke tror planøkonomi er veien å gå, så skal folk lønnes etter innsats og resultater.

Tror du virkelig ikke at andre klubber i Kina, USA og forsåvidt PL kunne tenke seg VVD som 32 åring. Jeg tar han gjerne i Liverpool til han er 33. Minst. Så ett år forlengelse bør være vinn vinn for begge parter. Lønnen bør være like god som Salah sin. Det samme gjelder Mane.

Jeg er overbevist om at Liverpool forlenger kontrakten 1 år og gjør han til klubbens best betalte spiller. Så får vi heller selge han hvis han ikke er god nok. Alternativt går han gratis etter endt kontakt og i værste fall mugner han og ønsker seg bort.

Å slippe VVD som 32 åring virker litt galskap. Kompany ble frigjort fra City i en alder av 33…En midtstopper med mer skadeproblemer enn Sturridge og Ox til sammen. Tror fort han kan holde til han er 34 år. Håper det!

For ikke å si 35 - 36 år, om han ikke blir skadeutsatt.

Tipper VvD holder til han er 35 hvis han er heldig og unngår mye skader. Det betyr i tilfelle sju sesonger til med verdens beste stopper på laget.

Greit å forlenge med van Dijk bare for å fortelle andre klubber at han ikke er til salgs.

10-års kontrakt. Null stress. Maldini spilte til han var 40.

Skjønner ikke at det en gang er behov for å vurdere. Han er den enkeltspilleren som har gitt mest impact på lagets prestasjoner på svært lenge, og han SKAL vi beholde!