4. Virgil van Dijk

Hvor mange andre yrker hadde godtatt akkurat det?

Stort sett alle. Blir du sykemeldt så er det vel bare unntaket som hever samme lønn som når de er i fullt arbeid.

Men hvis man fjukser med sjukemeldinga, for eksempel tar “sykt barn dagene” som ekstra fridager, blir man sparket. Rett og rimelig.

Å gi spillere forbedret kontrakt har, så vidt jeg husker, blitt en del av strategien til klubben. Både prestasjonsbaserte kontrakter og å fornye kontraktene hos spillere som leverer ekstra bra.

Tipper det er noe spillerne blir forklart når de signerer, og trolig aksepterer de lavere lønn enn de i utgangspunktet forventet, fordi Edwards forklarer at de får ny kontrakt hvis de leverer meget gode prestasjoner.

Salah fikk ny kontrakt etter ett år i klubben. Robertson etter 1,5 år. Mané etter 2 år. VvD etter 1,5 år.

Du hever 100% samme lønn som sykemeldt ett år. Deretter noen og seksti %…

Første året 100% kun om du tjener under 6G i året. Maks fra NAV er 6G. Arbeidsgiver kan - men må altså ikke -gi deg det som ‘mangler’ fra NAV over 6G

Og fotballspillere tjener vel 6G… om dagen…

Hva mener du? At arbeidstakere som har opparbeidet seg ansiennitet ikke skal nyte godt av det?

Videre finnes vel en type sykelønnsordning i England også, og klubbene har nok forsikret seg mot de verste skadene.

Forøvrig håper og tror jeg Liverpool ønsker prestasjonsrettede kontrakter, bonuser og klausuler.

Ser ingen grunn til å betale en 35 åring mer enn en 25 åring om det er 25 åringen som presterer best.

Enig, syns også bonuser skal være linket til resultat og være som lag.

Spiller mindre rolle hvem som scorer/assist men målene må også gi 1-3poeng for å gi uttelling.

Spisser alene som har målbonus syns jeg er rart. Få ekstra betalt for å gjøre det du er betalt for.

Og antall spilte minutter per sesong. Over 3000, liten bonus, over 4000, større bonus.

Prestere best?

Da tenker jeg du mener pasninger og andre ting som kan måles på en fotballbane?

Vinnerkultur, treningskultur, rutine, lagånd, kameratskap, mentor og en god del andre ting er vanskelig å måle og er vanskelig å se for oss utenfor.

Klopp og ledelsen ser/registrerer mer enn bare hva som skjer på banen. Poenget er uansett at resultater bør være den viktigste faktoren når man forhandler lønn. Og her har VVD gode kort for hånden.

Måle hvor snill man er blir ofte brukt av underachieving personnel som argumenter.

Prestasjoner på banen skal selvsagt belønnes gjennom gode avtaler, men ikke på en slik at måte det ødelegger strukturen i klubben ref. Sanchez og United.

Om VvD skulle få en alvorlig skade så er ikke det et økonomisk problem siden lønnen vil da dekkes av forsikringen. Det klubben som må ta med i sin vurdering er konsekvensen av en alvorlig skade slik at en tilstrekkelig dekning for den posisjonen.

Nå er det på høy tid en forsvarsspiller vinner denne gjeve prisen, en stund siden nå. Cannavaro er vel den siste forsvarsspilleren som vant Ballon d`or såvidt meg bekjent.

Hvem skulle det ellers bli?
Er jo tullete om han ikke vinner (Messi kan ta en bolle)

Med disse prisene burde du havne i Hall of Fame og bare kunne vinne en gang. Blir jo umulig å vinne disse prisene om man tilfeldigvis spiller når spillere som Messi og Ronaldo har sin peak

Samtidig blir det også feil om noen andre spillere skulle vinne fremfor Messi og Ronaldo når de hadde sin peak.

Nå derimot, nå er det ingen tvil, VVD fortjener tittelen! Når en forsvarsspiller kan spille over 60 kamper på rad uten å bli driblet, er det utrolig! Det tilsvarer at en spiss, spiller hver kamp og aldri bommer mål på like mange kamper. CL-tittel og årets PL-spiller bør veie mye det også.

Blir ikke overrasket om Messi vinner igjen.

janfjortoft

For en spiller. Jeg sier ikke han er den beste Forsvareren gjennom alle tider, men han er den mest komplette jeg har sett.