4. Virgil van Dijk

Synes fortsatt prisen er ellevill, men beroliger meg selv slik:

Matip - gratis.
Klavan - £4m
Van Dijk - £70m
Robertson - £10m

Til sammen - £84m
Gjennomsnitt - £21m - so what?

I tillegg har TAA overflødiggjort et backkjøp, slik at vi kan senke snittprisen under 20. At Gomez leverer er også en del av bildet. Karius var heller ikke dyr - og Milner kom på Bosman.

Kanskje til å leve med likevel.

Det er bare å ønske verdens dyreste forsvarsspiller varmt velkommen til Liverpool FC. :+1:

Nå har det skjedd altså, det 99% av alle oss fans har etterlyst. Vi har begynt prosessen med å tette hull bakover på banen.

Klarer ikke å ytre et eneste negativt ord, eller gi en skeptisk bemerkning. Dette er bare stort synes jeg. :yum:

Gleder meg til å se VVD i rødt. Husker med skuffelse og vantro det som skjedde i sommer, og følte at vi nok en gang hadde glippet på transfermarkedet.

Det at Liverpool nå viser muskler mot suverene Man city på transfermarkedet, og at spilleren viser så tydelig lojalitet, tilhører sjeldenhetene i dagens fotball.

Dette er… meget gledelig :hugs:

Dette er oppreisningen for å måtte vente måneder. Det plaserer alle kjøpe-kjøpe-nå argumenter i søppelbøtten - hvor vi de også hører hjemme. Gruset og ødelagt. En viss flauhet bør senke seg hos de mest kritiske. Vi ventet og fikk vår mann. Fantastisk.

Ja, vi fikk han på billigsalg :thinking: hipphurra!

Så får vi bare håpe han lykkes, ute lenge med skade og har vel ikke vært på topp siden før skaden sin. Men ser klopp at dette er mannen som trengs så tror jeg på det.
Spiller van dijk til helga? Kanskje han kan gå rett inn i kanpen mot burnley så vi får rullert i forsvaret:slight_smile:

Dette har vært en fantastisk kveld for Liverpool. Penger kan ikke ødelegge den. Nå ser jeg fram til å bli kjent med VvD. Han trenger så klart tid, men med Klopps veiledning kan han bli en spiller som City, Chelsea og United gråter for at de ikke brettet opp lommeboken og doblet skarve 70 millioner pund.

I den andre tråden, rykter og spekulasjoner, har VVD vært omtalt i snart ett helt år…
Klopp ville ha han tidlig i sommervinduet, men av en eller annen grunn gjorde vi feil approach når vi snakket med spilleren, og vi måtte gå til den ydmykende skrittet å legge oss flate i pressen…

NÅ er alt det historie, og vi har sikkert lært ett par ting underveis.

VVD sine styrker og svakheter:
Rask
Pasningssikker
Fotballsmart
Kapteinsemne
Stor
Fysisk sterk
Svært god med hode
Svært bra med høyre og helt ok med venstre
Dyktig på plassering

Eneste negative: kan godt trene opp avslutningsegenskapene, skyter hardt, men ofte med litt ymse resultat.

Jeg ser dere diskuterer hurtighet og viktigheten av det som stopper.
Det er udiskuterbart en svært viktig egenskap, spesielt i en klubb som ofte står høyt og kan kontres på.
Jeg kan nevne i fleng kamper vi ville fått ett bedre utfall på med raskere stoppere bak.
En spiss, og det er ikke spesielt for dette tidsrommet, er ofte rask, fintesterk etc. Salah og Mané er allerede et helvete på jord for alle stoppere og forsvarsspiller i lag vi møter. Viktigheten av å kunne følge slike råtasser er alfa omega for stoppere på toppnivå.
Vi kan tenke litt på storhetstiden til Rune Bratseth. Han kledde av alt og alle som prøvde seg av svært dyktige spisser, være seg om det var brasilianere, engelskmenn eller polakker.
Men hurtighet er ikke alt, da hadde man bare renset sprintere fra alle mulige verdenshjørner og gitt de fotballsko.

Det som gjør VVD så spesiell er at han har det mest komplette sammensatte egenskapsregisteret av samtlige stoppere der ute, men har spilt for en mindre fremgangsrik klubb i det siste.
Jeg har lenge trodd at VVD var «gone», og har sett etter ett slikt beist ett annet sted. De er ikke så mange… jeg endte til slutt opp med Jerôme Boateng. Selvom han er på siste del av karriæren, mye skadet osv, så ville jeg ha en «erstatning» for VVD.

Jeg skal ikke skryte VVD for høyt opp i skyene, vel vitende om at jeg sikkert blir sitert på dette hvis han har en dårlig dag på jobben. Men dere skal tenke på en sak. Jörgen Klopp.
Han har sett alt dette lenge før meg og VET hva han skal gjøre for å få Virgil van Dijk til å være en av verdens beste stoppere. Og det blir han… :trophy:
Han blir kanskje allerede vinner av Champions League til sommeren?

:wink:

Van Dijk forsto at om han skal utvikle seg ytterligere er Klopp den rette manageren og Liverpool den rette klubben å signere for. Se hva Klopp har fått til med Moreno en spiller de fleste av hadde gitt opp. Klavan har slått til denne sesongen og har fremstått som Liverpool sin beste stopper. Arnold har tatt ytterligere steg i riktig retning. Gomez har kommet tilbake fra to alvorlige skader og har prestert solid i flere kamper, Firmino scorer flere mål enn han noensinne har gjort i den røde trøya. Coutinho blir bare bedre og bedre. Salah har blitt en åpenbaring i Liverpool. Chamberlain har funnet seg til rette og begynner å prestere. Klopp får spillerne til å tilpasse seg hans fotballfilosofi pg spillesystem.

Mangler en topp keeper før dette blir helt bra. Men det kommer nok etterhvert.

– Han har en enorm fysikk (193 cm høy, 92 kg tung), er vanvittig hurtig, og han er god med ball i beina, så han passer inn i Liverpools spillestil. Han er i tillegg rå i lufta og nyttig å ha på dødballer.

• Ronny Deila.

Har ikke han lov til å trene hos oss allerede nå hvis handelen er gjort. Det er bare at han ikke kan registreres som spiller før 1 januar?

Positivt at klubben viser handlekraft og utbyr oljeklubbene rundt oss. Positivt at en såpass ettetraktet spiller foretrekker oss. Jeg syntes Klopp har en god tendens til å kjøpe riktig spillere som slår godt an i systemet hans, så det er også positivt.

Men trenger vi VVD? Er en enkeltspiller bak der løsningen på våre defensive problemer? Og til den prisen? Dette er ikke ment som klaging, men et undrende skråblikk på helheten isystemet i klubben vår

Synes han har en brukbar skuddfot til å være stopper jeg :wink:

Haha! Det er til tider mange undrende skråblikk her inne. Er få som kan undre seg like godt som oss om våre egne! Undrer på hvorfor det er sånn?

Er det ikke FSG som er gniere så er det Klopp som prioriterer feil.

Et annet gledelig rykte er det at Liverpool FCs CEO Peter Moore visstnok har vært viktig for å få denne handelen i land.

Han har brukt høsten på å lappe sammen forholdet til Southampton etter “krigen” som oppsto mellom klubbene i sommervinduet. Jeg håper nå at klubben også i transfersammenheng i framtida vil fremstå på en mer profesjonell og seriøs måte.

Edit: Der tok ryktene feil: Det var faktisk selveste Presidenten i FSG Mike Gordon som gjorde den jobben. Her snakker vi da om aktive eiere!

Ronny Deila er Liverpool mann, og han kjenner VvD. Han mener at vi ikke har betalt noe for mye for spilleren, SÅ god mener han VvD er… :smile:

Hva er greia med å ha fornavnet bakpå drakta?
#4 Virgil

Vi har Moreno også, som har ALBERTO M.
Can bruker både for- og etternavnet på drakta.

Vet at mange brasilianere har bare fornavnet sitt (Oscar dos Santos og Willian Borges da Silva på Chelsea f.eks), og husker at Memphis Depay ikke ville ha etternavnet på grunn av forholdet sitt til faren.

kommer southampton til å bruke ham på lørdag mot united?
Kanskje han storspiller nå som fremtiden er avgjort :slight_smile:

For ikke å snakke om den største kødden i Engelsk Fotball, Bamidele Jermaine Alli som altså har “Dele” på drakta “due to his separation from his mother”