4. Virgil van Dijk

Tror Deila ville ha sagt ifra om Van Dijk var en usympatisk type som ikke var villig til å prioritere laget.

Dette er helt sant. Vi har blitt mye bedre defensivt, og en skulle gjerne tro at det fikk utover det offensive, men tvert inot vil jeg si. Vi har scoret mest i ligaen (City er i en helt annen liga), og vi vinner mot de dårlige lagene. Vi har kun tap 2 kamper i år, men har latterlig mye uavgjort.
Jeg vil påstå at med VvD på banen hadde man kanskje ikke sluppet inn mer enn 1-2 mål mot Arsenal, man hadde ikke hatt blunderene til Lovren mot Spurs og man hadde trolig gjort 1-2-3 av de andre uavgjort kampene om til seier.
Si at VvD hadde gjort så “lite” som to uavgjort kamper om til seier så hadde man hatt 4 poeng ekstra og vært A-poeng med Chelsea på 3.plass. Kanskje kunne han gjort mer enn det også, legg på enda en uavgjort om til seier så ligger vi et poeng foran Man United.

Da kan vi ganske sikkert anta at min antagelse om at dette inntrykket bare er overfladisk og at virkeligheten er litt annerledes. Ingenting er bedre enn det!

En ting som er sikkert. Får vi inn en keeper som ikke er to klasser under resten av keeperene topp 6, så er vi der oppe

So how would van Dijk regard his own playing style?

“I know people say I am laidback, maybe it is the way I look a bit,” he told The Times. “I am tall, people think I am slow but I am not. I have heard it quite a bit. It is more how I play.

“I like to be under control. I know when to speed the game up and I know when to take the pace out of the game as well. That is necessary sometimes.

“I try to be a leader. I think I am a natural leader and I cannot play a game without talking to everybody. I need to be involved and even if my team-mates get mad at me I don’t care. I want to be talking, organising and even if I can’t reach the strikers I still try it.

I want to come off the pitch with my voice gone – and that happens every game.

The (transfer) figures you mention about me? I cannot do anything about that. That is football these days. But I don’t feel the pressure – no chance.”

Interessant lesning. Liker at vi får en vokal leder i de bakre rekker. Han vil garantert få respekt for Klopp og la seg inspirere av sjefens ideer. Når de tingene er på plass, vil vi kunne se en ny Carragher bak der. Bare mye raskere, sterke og bedre med ball.

Jeg liker også det at han gir blaffen i om medspillere ikke liker at han er såpass vokal og høylytt. Blir godt å få inn en med bein i nesa og som tør å åpne kjeften.

Virgil van Dijk har endelig skrevet under for Liverpool F.C. Kan vi nå slå fast at Klopp ikke dummet seg ut i sommer?

Liverpool (ikke Klopp) klønet det fortsatt til i sommer. Hadde vi hatt VVD hele høsten ville det fort betydd flere poeng til nå.

Men Southampton nektet uansett å selge. Det var vel ingen ting vi kunne gjøre med det?

Nå som klubben er villig til å selge tror jeg Van Dijk velger Liverpool som et resultat av jobben vi gjorde i sommer.

VvD er Klopp sin Hummels.

Kommer litt an på. Faktumet er at VVD ikke var spilleklar før i september, og hadde ei heller preseason så han har vært rusten. Problemet først og fremst er jo alle de uavgjorte hjemme. Halvparten av kampene 5 stk, men vi har kun sluppet inn 3 mål hjemme. Sannsynligheten at vi hadde tapt mot Spurs og city er jo der uansett, så da har vi Arsenal og watford der vi var grusom i forsvar og slapp inn 6 totalt. Hvis man tar spurskampen så var jo mignolet helt grusom, samme mot Arsenal, og i den kampen var jo det keeper Og Gomez som var problemet, ikke midtstopperne som i grunn spilte veldig bra.

Mange år med Gomez ved siden av Virgil er en utrolig spennende tanke!
I tillegg er det så mange kamper fremover per sesong at vi trenger Matip, Klavan og Lovren i ren rotasjon.
Dessuten er det mulig å bruke Virgil som DM også!
Blir utrolig bra dette!
Ny keeper og jeg er mer enn fornøyd!

Klopp’ern har i hvertfall 100 prosent tro på VvD! Holder for min del det!

I England må man søke om og ha en gyldig grunn for å få lov til å bruke noe annet enn etternavnet. En årsak jeg har sett flere ganger er at spilleren har farens etternavn som etternavn, men ikke ønsker å bruke dette pga faren har forlatt familien eller gjort andre kjipe ting.

Mer skryt.

Slutt å klage på prisen. Hadde vi gitt oss på 70 og City hadde fått han for 75 så hadde det blitt både rabalder og huskestue over eiernes manglende vinnervilje og ambisjoner på transfermarkedet.

Sitter i London med en øl og er happy som faen :grinning:

Sjelden har jeg sett en spillertråd få så mange innlegg på så kort tid.