5. Georginio Wijnaldum

Enig i at Wijnaldum er en god spiller men prislappen tatt i betraktning så venter folk fortsatt på at han skal begynne å vise de “spektakulere” tingene, han har hatt noen gode kamper men ingenting til å få skikkelig bakoversveis av.

Tar det uansett med knusende ro og er tålmodig når det gjelder Wijnaldum, tror slike opptredener vil komme.

Klopps bruk av Wijnaldum kan framstå forvirende. En spiller som har bevist høy kvalitet fra offensive posisjoner i Newcastle, har nå blitt trukket lengre bak i banen som ledd i passningsmaskineriet. Nærtekniken til nederlenderen er brilliant, og jeg tror klopp ser potensialet hans som en førsteklasses allround playmaker. På små flater virker han å ha ekstrem oversikt, men virker derimot å mangle noe på langpassnings-blikket. Håper dette kommer seg når han har blitt litt varm i den røde trøyen. Jeg har hvertfall stor tro på denne spilleren, og tror Klopp har en framsynt plan med måten spilleren brukes på.

Er Wijnaldums prislapp så voldsom? Er ikke ca £20m det man må regne med å gi for en etablert spiller i dag? :slight_smile:

Jeg var skeptisk til et kjøp av Wijnaldum i sommer, da jeg så meg litt blind på at han skulle bli brukt i den offensive kantrollen. Når Liverpool hadde Coutinho, Mane, Ings og Firmino som kantspillere så jeg ikke helt for meg hvor Wijnaldum skulle puttes inn i systemet. For skulle man styrke den offensive biten ville det vært mest naturlig og hentet en spiller som var bedre enn de kantspillerne man allerede hadde i klubben.

Må si jeg ble en smule overrasket da Firmino gikk inn som midtspiss, da jeg hadde forbeholdt disse plassene til Sturridge eller Origi og evt også Ings. Må si at Klopp overrasket meg med å sette Wijnaldum ned på sentral midtbane sammen med Lallana. Når jeg fikk summet meg og så denne omskoleringen av Wijnaldum sa det plutselig PLING i hodet mitt, og da fremsto kjøpet av spilleren fram som mer naturlig og skepsisen ble snudd til mye mer forståelse på hvorfor Klopp hentet han. Nå ser jeg på kjøpet av han som genialt, da jeg har stor tro på Wijanaldum. Klopp slutter aldri og overraske, han har alltid ett par ess i ermet.

Totalprisen kan vel stige opp til 25-27mill, så det er jo en slump penger. Han gjør helt klart mye av de enkle tingene veldig bra, men man kan ikke annet enn å være litt skuffet over de offensive bidragene. Dette handler svært lite om posisjonen på banen da han ved flere anledninger i meget god scoringsposisjon har sviktet. Men det er vel nok av spillere som har trengt både en halv og en hel sesong før de har “slått til”.

Avslutter 2016 som kongen av Merseyside

Meget bra kamp. Rett skal være rett. Han spilte veldig godt i dag og dekket opp alt det Emre Can ikke maktet

Liverpool Echo gir Wijnaldum 10!

https://www.google.no/amp/www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-1-0-manchester-city-12390686.amp?client=ms-android-samsung

Passer som hånd i hanske i rollen sin. Han, Lallana og Henderson komplimenterer hverandre meget bra. Can mangler enda mye for å kunne danke ut noen av disse i toppet elver.

Målet til Wijnaldum er årets mål til nå, for et spill Liverpool fremviser, og for et innlegg av Lallana. Det er helt rått når Wijnaldum kommer inn med slik kraft, og banker ballen med hodet ned i hjørnet.

For all del, men er en del som er bedre for min del. Hendo borte mot Chelsea, men min klare favoritt med milevis margin: https://m.youtube.com/watch?v=0lePgLL_McY

Kongen på haugen i dag!!!

Han begynte litt nølende i uvant posisjon, men nå begynner han å bli varm i den røde trøya. Wijnaldum ser nå ut som den spilleren vi søkte i sommer, en spiller som kan stabilisere midtbanen. Han er råsterk i kroppen, taper knapt en duell, har enorm løpskapasitet (lunger som en hest i følge Kuyt) og kommer også i farlige posisjoner foran motstanders mål. Han begynner å ligne det kinderegget vi ønsket oss.

Klopp ligner mer og mer på Magnus Carlsen. Han ser så mange trekk fremover i tid, at vi supportere er satt sjakk matt. Ikke mange her inne, om noen, kunne se at Wijnaldum skulle bli den spilleren han nå ser ut til å bli.

Kanskje på tide å ikke være så utålmodige med nye spillere. Se også hva Klopp har gjort med Milner og Henderson. Hvem hadde trudd at Milner skulle ende opp som venstreback og Hendo som den dype på midten? Bare å håpe det ikke er noe alvorlig skade.

Wijnaldum, Mane, Klavan og Matip fremstår som gode kjøp av Klopp, og det fortjener han ros for. Karius fremstår foreløpig som et middels kjøp. Karius eller Mignolet blir nok ofret til sommeren. Klopp har truffet perfekt på fire av fem signeringer, det er meget bra.

Er det et godt tegn?? :mask::nerd_face:

Du fikk svaret på det i går da Wijnaldum storspilte og ble matchvinner.

Har kommentert tidligere i høst at jeg er overbevist om at Gini etterhvert som han blir mer “husvarm” kommer til å begynne å lage mål for oss. Det har vært tydelig at han oftere og oftere kommer i scoringsposisjoner. Han har manglet litt selvtillit i de situasjonene.

I går kom det, og hvilket mål!

Hvilket VIKTIG mål!

Jeg liker entusiasmen din Liverpoolian, men du lar deg rive med litt innimellom :wink:

Karius ser pr dags dato ut som ett fiasko-kjøp. Prisen var lav, men når vi teller opp i mai, kan det hende han kostet oss ligagullet. Dyrere kan ingen spiller bli i mine øyne.

Han er ung, og i ny liga, så jeg er villig til å gi han mer tid før jeg hugger hodet fullstendig av gutten. Men pr dags dato er det ingenting som tilsier at dette er noe annet enn ett bomkjøp.

Flott stilstudie av målet til Wijnaldum.