58. Ben Woodburn

Er ikke dette et mer erketypisk innlegg? Snakke ned egne spillere å hylle andre?

Snakke ned? Jeg sier at veien er lang frem for Woodburn, er du uenig?

Helt greit,- og jeg følger tankegangen din. Men husk at Liverpoolian overhodet ikke representerer noe flertall på forumet, så hans innlegg kan du ikke bruke som mal for forumets mening:) Det er neppe flere som støtter hans varierende syn enn det er som støtter mine;)

Veien frem er stort sett alltid lang for så unge spillere, vi kan se på hva spillere som Mcmanaman, Owen, Fowler, Gerrard hadde oppnådd når de var på Woodburn sin alder. Liverpool har en manager som er utrolig flink med unge spillere. Med riktig matching vil Woodburn utvikle seg i riktig retning. Jeg har heller ikke sagt at Woodburn er et ferdig produkt, jeg har bare utytalt meg om at han er et stort talent på lik lije med Fowler og Owen, og det må være lov.

Nei, er du skeptisk til noe mange finner positiv i lfc? Hadde jeg aldri trodd​:joy::joy::joy:

Jeg mener at om man bruker vrista plasserer man ikke ballen rolig i hørnet, men jeg er ikke “King Volley”.

Det er jo tydelig at han bruker vrist i ekte Alonso stil. Det spiller ingen rolle, for han hadde full kontroll på den uansett. Klokkerent treff

http://www.liverpoolfc.com/video/latest-videos#28062

Veldig mye bra om Woodburn. Må ha lfctv go.

“He scored in both and the hugely impressive display at Wigan on 17 July prompted the Latics’ then manager, Gary Caldwell, a seasoned defender well aware of the qualities required in a forward, to inquire about a possible loan deal. Liverpool were open to many loan moves this summer but Caldwell was told there was no chance on Woodburn. His employers had their own plans for this season”.

Dere må nok se målet på nytt, folkens. Det er lite vrist å spore i den avslutningen.

https://www.youtube.com/watch?v=8LUL7r9LmRs, klasse scoring ,er det Cameron Brannagan som legger pasninga

Det jeg liker best er att vi er en del som har vist om Ben Woodburn lenge,men for meste parten kansje en måned

Det har vært så mange…

Sinclair, Rossiter, Ince, Williams, Morgan, Coady, Eccleston, Amoo, Wright, Darby, Hobbs, Potter, Raven, Mellor, Partridge, Welsh, Charnock, Otsemobor…

Fint å roe ned og se an. Det er selvsagt gøy, men å bruke de største ordene er historieløst når vi vet hvor sjelden det kommer noen som virkelig slår gjennom. Én ting er talentet, en helt annen ting er å få muligheten til å utvikle det - gjennom matching. Det står så mye på spill, også økonomisk, at det er sjelden managere lar spillere får muligheter nok.

Gerrard sa en gang, at han og Carragher kanskje aldri hatt fått etablert seg i dag - rett og slett fordi man ikke slipper så unge spiller til, i stor nok grad, Gerrard spilte ikke godt de første kampene han fikk.

Dersom Woodburn virkelig duger, er den store testen om vi satser på ham. I så fall kjøper vi ikke noe nytt, i hans posisjon, men lar ham få noen kamper og noen innhopp, som cover for andre. Nye kjøp vil bare gjøre veien lenger.

Klopp kan være den som tør.

Det er godt mulig at jeg har latt meg rive med i min omtale av Woodburn, men vi må turde å skryte av og ha tro på egne talenter. Vi Liverpool supportere kan virke noe reserverte og beskjedne i vår bedømming av egne talenter. Det er mange talenter som ikke har nådd opp, eller har stagnert i sin utvikling, men slik er det i alle klubber. Vi kan også ta med oss det positive om at spillere som McManaman, Fowler, Owen, Sterling, Carragher og Gerrard har lykkes godt og tatt steget helt opp. Men heldigvis har vi Klopp som manager, og han har tydeligvis tro på spillere som Woodburn, Ejaria og Trent Alexander Arnold.

Det siste er jeg enig i. Og så spørs det om han våger å bruke dem nok, eller om det ikke lenger er slik i de største klubbene, at managerne har muligheter til å gi tenåringer matching. Er tilliten der, får Woodburn sjansen - og så kjøper vi ikke noen ny spiller i hans posisjon.

Samtidig må Woodburn selv ha det rette fokuset - ville det nok. Det handler ikke bare om fysisk styrke, fart, teknikk og alt det der - det handler om forsakelse og offervilje. Å være profesjonell og målbevisst nok. Noen har det i seg, andre lever en stund på talenten før de faller gjennom fordi de ikke ville det nok.

I tillegg handler det om å fortsette å være god som 18-åring, deretter som 19-åring, og så inn i 20-årene da stabiliteten kommer. Man kan godt være fantastisk som 17-åring, se helt stagnert og ferdig ut som 18-åring, og så være tilbake på høyden som 20-åring. For oss er det umulig å vite så mye om dette. Trenerne som følger de unge spillerne tett blir mye sjeldnere overrasket når noen blomstrer (igjen).

Woodburn er jo et bra navn, også. Jeg heier på ham. Men det siste han trenger er masse fuzz av typen “den nye Owen”. Slikt kan knekke en ung spiller.

En annen ting: Er han egentlig spiss - en avslutter? Som en Owen? Eller er han noe mer tilbaketrukket?

https://www.google.no/amp/www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/ben-woodburn-liverpool-wonderkid-teenager-10801750.amp?client=ms-android-samsung

He has also proved his versatility having played anywhere along the front line as well as in an attacking midfield role.

Vi har tydeligvis fått diskusjonen angående Woodburn i gang, og han har skapt engasjement her inne enten man er over optimistisk eller noe reservert. Men at det er flere som har lagt merke til spilleren er det ingen tvil om. Woodburn har kommet i manges søkelys. Det er lenge siden en 17 åring i Liverpool har hatt så mye spalteplass, både her på forumet, og pressen forøvrig.

Dette var ihverfall et erketypisk innlegg fra deg :slight_smile: